Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@02:17:53 GMT

احتمال شکستن دوباره رکورد نیاز مصرف برق

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۴۰۴۶

سخنگنوی صنعت برق گفت: با توجه به گرمای پیش‌رو، احتمال اینکه این میزان مصرف دوباره رکورد بشکند وجود دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگنوی صنعت برق کشور با بیان اینکه صنعت برق هفته و روز بسیار سختی را سپری می‌کند، گفت: ادامه‌ روند کنونی مصرف برق خارج از توان تجهیزات شبکه و نیروگاه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روز‌های بسیار گرمی را تا پایان هفته پیش‌رو داریم، افزود: با توجه به گرمای پیش‌رو، احتمال اینکه این میزان مصرف دوباره رکورد بشکند وجود دارد که حتی از ۶۶ هزار این موضوع صنعت برق را در تنگنای بسیار سختی قرار داده است.

سخنگنوی صنعت برق کشور با تقدیر از مشترکان عمده و صنایع بزرگ و کوچکی که در این شرایط با برق همکاری می‌کنند، گفت: صنعت برق براساس مجوز‌های اخذ شده در ماه‌های غیرگرم، نهایت همکاری را با این صنایع خواهد داشت.

رجبی مشهدی بیان کرد: هم اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ها و برنامه‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت افزایش نیاز مصرف احتمال به کار افتادن راه‌های فرکانسی وجود دارد،  گفت: به منظور حفظ پایداری شبکه، رله‌های فرکانسی بکار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله‌ها به صورت خودکار بکار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند.

سخنگنوی صنعت برق کشور مهم‌ترین عامل افزایش نیاز مصرف برق را افزایش دمای هوا دانست و گفت: امسال افزایش دمای هوا و خشک سالی بیشترین تأثیر در ناترازی تولید و مصرف داشته‌اند.

رجبی مشهدی از مهمترین دلایل این میزان افزایش مصرف را ناهنجاری دمایی توصیف کرد و گفت: در این شرایط شاهد افزایش یکباره و شدید دما در همه نقاط کشور هستیم که باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در کنار استفاده از سایر وسایل برقی می‌شود.

وی در عین حال تأثیر راهکار‌های مدیریت مصرف را در جلوگیری از بروز خاموشی بسیار مهم و آنی بیان کرد و افزود: در صورتی که مشترکان از سایه‌بان برای کولر‌های آبی استفاده کنند، شاهد کاهش ۲ هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

رجبی مشهدی بیان کرد: اگر دمای کولر‌های گازی در کشور به جای ۱۸ روی ۲۵ درجه تنظیم شود، شاهد کاهش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق گفت: با هر یک درجه افزایش درجه ترموستات کولرگازی، ۳ درصد از مصرف برق این نوع کولر‌ها کم می‌شود.

برچسب ها: صنعت برق ، مصرف برق ، صادرات برق ، گرمای هوا ، خشکسالی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صنعت برق مصرف برق صادرات برق گرمای هوا خشکسالی تولید و مصرف رجبی مشهدی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق، گفت: ناترازی در این صنعت به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل توانیر در ادامه تاکید کرد: رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد) در سال گذشته یکی دیگر از چالش‌های صنعت برق عنوان شده که با توجه به رشد یک الی ٢ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است؛ بخشی از رشد، مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نو ظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

وی در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد و تصریح کرد: به دلیل عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز و تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه‌های‌سرمایشی در کشور، معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت، نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل، ادامه داد: ٨٠ درصد مناطق کشور معتدل محسوب می‌شود که توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد؛ بنابراین کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

کد خبر 6096106

دیگر خبرها

  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • شکست‌ناپذیری در ۴۷ بازی متوالی؛ خیز لورکوزن برای شکستن رکورد تاریخی بنفیکا
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی