Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌های علمی و درمانی این دانشگاه با جمهوری قرقیزستان خبر داد.

دکتر نوید دانایی در دیدار با معاون رئیس‌جمهور قرقیزستان و نماینده وزارت بهداشت این کشور با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی سمنان یک دانشگاه بین‌المللی است، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از دانشجوهای غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در حوزه درمان نیز، مراکز درمانی این دانشگاه موفق به دریافت مجوز پذیرش بیماران بین الملل شده است که این امر نشاندهنده جایگاه برتر علمی و ارائه خدمات فوق تخصصی این دانشگاه است.

دکتر نوید دانائی گفت: انتظار می‌رود  با تعامل و همکاری بیشتر با سایر کشورها خدمات بهداشتی درمانی این کشورها نیز توسعه یابد که تاسیس کلینیک درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در کشور قرقیزستان حاصل این تعاملات است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در چند سال اخیر در حوزه سلامت استان سمنان دستاوردهای بزرگی داشته افزود: توسعه روابط استان سمنان با سایر کشورها، به ارتقای بیش ار پیش حوزه درمان و سلامت کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر لزوم برنامه‌ریزی در خصوص امکان خرید و فروش و فناوری‌ها تاکید و تصریح کرد: با توجه به امکانات استان سمنان و علاقه و استقبال مدیران استانی به بسط این روابط امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی هر دو کشور در این استان باشیم.

دکتر نوید دانائی اظهارامیدواری کرد: این نشست بیش از پیش به توسعه روابط دانشگاه های ایران اسلامی و خصوصا دانشگاه علوم پزشکی سمنان با مراکز علمی و دانشگاهی قرقیزستان  کمک کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور کشور قرقیزستان نیز از ایران اسلامی به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه نام برد و گفت: روابط ایران و قرقیزستان در سال‌های اخیر بیش از پیش توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه روابط خوبی بین ایران و قرقیزستان وجود دارد، گفت: برای توسعه روابط بین دو کشور باید برنامه‌ریزی بیشتری کرد و تعامل دانشگاه‌های این دو کشور یکی از موثرین گام‌ها در توسعه روابط کشورها است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور کشور قرقیزستان افزود: تعامل با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه تبادل استاد، دانشجو، بیمار و... علاوه بر این‌که در گسترش روابط کشور ایران و قرقیزستان موثر است بلکه باعث ارتقاء سطح خدمات بهداشتی درمانی این کشور خواهد شد.

نماینده وزارت بهداشت کشور قرقیزستان نیز گفت: تعامل و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که یکی از دانشگاه های مطرح در کشور ایراناست، باعث افتخار ما است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های علمی و دستاوردهای این دانشگاه در حوزه درمان، بدون شک تاسیس کلینیک توسط این دانشگاه باعث ارتقاء خدمات بهداشتی درمانی در کشور قرقیزستان خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قرقيزستان دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان کشور قرقیزستان توسعه روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ بیش از هزارمیلیارد ریال صرف ارائه خدمات درمانی برگشت ناپذیر به اتباع فاقد هویت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شده است.

حبیب غزنوی، در نشست ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی گفت: علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات بهداشتی شامل مراقبت از نوزاد و مادرباردار، واکسیناسیون سرخک، فلج اطفال و مالاریا هم به صورت رایگان به تمامی اتباع مجاز و غیرمجاز ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: زاهدان تنها شهر کشور است که دارای مرکز تسهیلات زایمانی در حاشیه شهر برای انجام زایمان‌های بهداشتی مادران باردار اتباع است.

غزنوی خاطر نشان کرد: باتوجه به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و قاچاق انسان، بیشترین هزینه انجام شده در سیستم درمانی مرتبط با بیماران تصادفی اتباع خارجی است.

همچنین محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۳۴ بیمار دیالیزی فاقد مدارک وجود دارند که هر کدام از این بیماران به طور میانگین ۱۳ بار در ماه دیالیز می‌شوند و هر نوبت ۱۷ میلیون ریال هزینه برای سیستم درمانی ایجاد می‌کند.

وی افزود: همچنین ۱۵۳ بیمار تالاسمی نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد که در ماه حدود ۲۰۰ میلیون تومان جهت درمان آنها هزینه می‌شود.

مومنی ادامه داد: صرف این هزینه‌های غیرقابل بازگشت که هیچگونه منبع جبرانی برای آن در نظر گرفته نشده است باعث شده است تا فشار اقتصادی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحمیل شود.

سعیدی مدیرکل اتباع سیستان و بلوچستان نیز گفت: سیاست‌های کلی و برنامه‌هایی توسط اداره اتباع در حال انجام است و امیدواریم این برنامه‌ها کمکی به سیستم بهداشتی و درمانی کند.

احمدزاده دادیار حقوق عامه دادگستری سیستان و بلوچستان هم گفت: ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: باید از کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی برای پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی اتباع خارجی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان