Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی اخلاص را رمز توفیقات علمای بزرگ اسلام و موفقیت آن‌ها در راه تبلیغ دین خدا دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم عمامه‌گذاری جمع محدودی از طلاب حوزه علمیه خراسان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه ولایت به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره و با بیان اینکه علم نوری است که خداوند در دل هر که بخواهد قرار می‌دهد و حقیقت علم در عبودیت نهفته است، ابراز کرد: «اخلاص» خمیر مایه اصلی عبودیت و رمز موفقیت انسان در اعمال مؤمنانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طلبگی شغل نیست، بلکه سربازی امام زمان(عج) است، گفت: حضرت امام زمان(عج) چکیده تمام انبیاء الهی هستند، در نتیجه طلبگی و سربازی حضرت مهدی(عج) نیز در حقیقت امتداد رسالت انبیاء بوده و موفقیت در این راه در گروی علم و دانش بوده و علم و دانش ثمره اخلاص است.

تولیت آستان قدس رضوی رمز موفقیت و توفیقات علمای بزرگ اسلام را اخلاص دانست و با اشاره به سیره برخی علمای اسلام، تصریح کرد: شیخ عباس قمی ده‌ها کتاب درحوزه‌های مختلف نوشته است که یک کتاب آن مفاتیح الجنان بوده، اگر امروز بخواهیم کتابی همچون مفاتیح الجنان بنویسیم، حتما یک ساختمان چند طبقه با چندین پژوهشگر و سیستم‌های کامپیوتری نیاز داریم تا شاید بتوانیم این کار را انجام دهیم؛ اما شیخ عباس قمی تنها یکی از کارهایی که به تنهایی و با امکانات آن زمان انجام داده تألیف مفاتیح‌الجنان است، این توفیقات جز با اخلاص به دست نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه شیخ عباس قمی به سبب اخلاص مورد عنایت الهی بود، اظهار کرد: شیخ عباس قمی هنگامی که کتاب مفاتیح را برای چاپ به چاپخانه می‌برد، در هنگام بستن قرارداد پشیمان می‌شود و کتاب را می‌گیرد و پس از یک سال مجدد برای چاپ آن بازمی‌گردد. وقتی از او درباره این کار می‌پرسند، می‌گوید که من برای تمام روزهای سال ادعیه و اعمالی نوشته‌ام؛ با خود گفتم شاید عمل به این کتاب ممکن نباشد، پس یک سال خود به این کتاب عمل کردم و اکنون برای چاپ آن آمده‌ام.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به آیه شریف «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ»، اظهار کرد: هنگامی که انسان از روی اخلاص برای رضای الهی کار و تلاشی انجام می‌دهد، خداوند نیز کمک و یاری خواهد کرد و کاری که خالصانه برای خداوند باشد ماندگار شده و مشمول گذر زمان نمی‌شود.

وی طلاب را به حفظ ارتباط معنوی با حضرت ولی عصر(عج) توصیه و ابراز کرد: طلاب باید هر روز به فرمانده خود حضرت حجت(عج) متوسل و با آن حضرت تجدید عهد کنند تا بتوانند همواره در مسیر کسب علوم دینی و تبلیغ پیام خدا در جامعه ثابت قدم بمانند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی آستان قدس رضوی، تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اخلاص، رمز توفیقات علمای بزرگ اسلام و موفقیت در راه تبلیغ دین خدا است، گفت: حضرت آیت‌الله وحید خراسانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در سفارشی عالمانه توصیه به تلاوت هر روزه قرآن کریم و تقدیم آن به ساحت امام عصر(عج) داشتند و فرمودند قرآن بهترین هدیه برای حضرت مهدی(عج) است که طلاب باید به این امر اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به هجمه‌های روز افزون دشمنان دین به معنویات، عنوان کرد: امروز تمام عالم استکبار برای ترویج بی‌دینی و ایجاد جدایی میان بشر و معنویات در تلاش‌اند و این طلاب هستند که باید از دین دفاع کنند و این دفاع بدون عنایت حضرت مهدی(عج) در برابر این هجمه‌ها و شبهه‌های گسترده و تبلیغات وسیع ضد دینی ممکن نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حرم مطهر رضوي آستان قدس رضوی اخلاص در عمل طلبگی شغل نیست طلبه مراسم عمامه گذاری آستان قدس رضوی شیخ عباس قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم

سرمربی اسپرز می‌داند که بازی پیش رو، چه اهمیتی برای هواداران تیمش دارد. 

آنژ پوستکوعلو در روز جمعه در جریان یک نشست خبری، آخرین وضعیت تیمش را قبل از تقابل با آرسنال در شهرآورد شمال لندن، به اطلاع علاقه‌مندان رساند.

طرفداری | به گزارش فوتبال لندن، بخش‌های مهم صحبت‌های پوستکوعلو را در ادامه خواهید خواند. 

پوستکوعلو درباره وضعیت بازیکنان تاتنهام

خب، بازی گذشته برای دِستینی و همچنین برای همه ما ناامید کننده بود؛ باید بگویم او بخش مهمی از موفقیت‌های ما در طول سال بوده است. متاسفانه او در تمرینات دچار مصدومیت شد. او تحت عمل جراحی قرار گرفت و عمل موفقیت آمیز بود، بنابراین امیدواریم این به او فرصت دهد تا در پیش فصل شرکت کند و به شرایط بازی برگردد. به هر حال، او را در این بازی در اختیار نخواهیم داشت. همچنین (اولیور) اسکیپ هم در تمرین دچار مصدومیت جزئی شد و بازی آخر هفته را از دست خواهد داد. به جز مصدومان بلندمدت، این دو بازیکن غایبان ما هستند. پدرو و ریچارلیسون تمام هفته را تمرین کرده‌اند و هر دو در دسترس خواهند بود.

پوستکوعلو درباره انتظار هواداران تاتنهام برای ناامید کردن آرسنال در کورس قهرمانی

کاملا قابل درک است. من قصد ندارم به هواداران بگویم که چه احساسی داشته باشند. این مهم است. ما اهمیت این بازی و جلوگیری از اوج‌گیری رقیب اصلی‌مان را درک می‌کنیم. اما برای ما، این بازی بیشتر درباره‌ی محک زدن خودمان در برابر تیم‌های بزرگ به صورت مداوم است. 

پوستکوعلو درباره تجربه سون از حضور در بازی‌های بزرگ

حضور بازیکن باتجربه‌ای مثل سون حیاتی است. برای دو یا سه نفر از بازیکنان ما، این اولین تجربه حضور در دربی شمال لندن در خانه خواهد بود. بنابراین آن‌ها نیاز دارند تا به بازیکنانی که در این بازی‌ها درخشیده‌اند تکیه کنند. سونی برای مدت‌ها است که در این باشگاه در بازی‌های بزرگ عملکرد درخشانی داشته است. او در طول سال فوق‌العاده بوده و می‌دانم که مشتاقانه منتظر بازی است. همه ما همینطور هستیم. در حال حاضر برای هر بازی‌ای هیجان‌زده‌ایم. 

پوستکوعلو درباره پدر شدن کولوسفسکی

بله، این اتفاق فوق‌العاده‌ای برای دِکی است، می‌دانم که او از پدر شدن خیلی خوشحال است. همانطور که همیشه به بازیکنان می‌گویم، پدر شدن یک تحول عظیم در زندگی است. یکی از اعضای خانواده‌تان از خودتان هم مهم‌تر می‌شود و گاهی اوقات برای فوتبالیست‌ها این موضوع کمی چالش‌برانگیز است! اما مطمئن هستم دِکی و همسرش به خوبی از پس این موضوع برخواهند آمد. برای آن‌ها و فرزندشان آرزوی موفقیت می‌کنم. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد