Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سومین روز از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک امروز دوشنبه چهارم مردادماه با برگزاری دیدار تیم ملی والیبال ایران و کسب یک پیروزی راحت برای ملی پوشان، اولین برد نماینده بدمینتون در تاریخ این بازی‌ها پس از ۵۰ سال، شکست بوکسور ایران برابر نماینده میزبان و مسابقه شناگر ایران در توکیو دنبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروزی بی دردسر شاگردان آلکنو در توکیو
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو صبح امروز به مصاف تیم ونزوئلا رفت. شاگردان آلکنو ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ پیروز شدند. در ست دوم ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ تیم ونزوئلا را مغلوب کرد. در ست آخر هم والیبالیست‌های ایران توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ از رقیب پیشی بگیرند. در نهایت تیم والیبال ایران در یک بازی راحت و بی دردسر صاحب پیروزی سه بر صفر شد. هر چند این بازی بدون تماشاچی و در سالن خالی برگزار شد اما کمیته برگزاری با پخش آهنگ‌هایی از خوانندگان ایرانی فضای شاد و جالبی را برای ایران فراهم کرد. تیم ایران در سومین دیدار خود روز چهارشنبه به مصاف تیم کانادا خواهد رفت.

بازگشت خوش خبر و افروزی از قرنطینه
سرپرست و فیزیوتراپ والیبال ایران بعد از دو روز از ممنوع الخروجی در آمدند. آنها به دلیل نزدیک با فرد مبتلا به کرونا در هواپیما ۶ روز بعد از ورود به دهکده برای همراهی تیم ملی اجازه خروج از اتاق‌هایشان را نداشتند.

اولین پیروزی آقایی در بدمینتون
ثریا آقایی نماینده بدمینتون ایران که پس از نیم قرن این رشته را صاحب سهمیه المپیک کرده است در اولین مسابقه خود امروز به مصاف نماینده مالدیو رفت. آقایی این مسابقه را با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. دومین دیدار وی روز چهارشنبه برابر نماینده چین خواهد بود. این اولین پیروزی تاریخی بدمینتون ایران در المپیک است.

موسوی باخت و حذف شد
سید شاهین موسوی بوکسور وزنر ۷۵ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف ژاپنی از رقابت‌های المپیک حذف شد. به این ترتیب ایران تنها یک نماینده دیگر در بوکس دارد. شه بخش روز چهارشنبه در دومین دیدار خود به مصاف نماینده کوبا خواهد رفت.

شوک به دوومیدانی ایران
تیم ملی دوومیدانی ایران متشکل از احسان حدادی، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی در حالی یکشنبه شب راهی توکیو شدند که مهدی پیرجهان دونده المپیکی کشورمان در ماده ۴۰۰ متر با مانع به دلیل مثبت شدن تست کرونایش از سفر بازماند. احسان حدادی هم که یک بار اعلام کرده بود شاید به المپیک نرود در نهایت راهی این بازی‌ها شد. حدادی گفته است: شاید آخرین المپیکم باشد شاید هم نه!

بالسینی رکورد زد و حذف شد!
نها نماینده شنا ایران در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو به آب زد. متین بالسینی که با سهمیه یونیورسالیتی جواز حضور در المپیک را گرفته بود در ماده پروانه مسافت ۲۰۰ متر در دسته خود با رکورد یک دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۹۷ صدثانیه دوم شد و رکورد ملی را نیز ارتقا بخشید. بالسینی برای تعیین تکلیف صعود یا حذف خود در این مرحله منتظر رکوردهای شناگران دیگر شد اما با ثبت رکوردهای بهتر این شناگر نتوانست به مرحله بعد صعود کند و از دور مسابقات کنار رفت.

نمایشگاه ایران زیبا در قلب ژاپن
مراسم افتتاحیه «نمایشگاه ایران زیبا» که بخشی از فعالیت‌های فرهنگی شده برای المپیک است با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک، سفیر ایران در ژاپن، رئیس ستاد فرهنگی المپیک و…. برگزار شد. مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن در آئین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش دو کشور در حال برگزاری است؛ گفت: این نمایشگاه جلوه‌ای کوچک از عظمت تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در بستر تاریخ و تمدن بشری است که دو ملت ایران و ژاپن سهم بزرگی در حفظ و نگهداری ان در طول بیش از هزار سال تعاملات مردمی داشته‌اند.

تنها ۳۰ ثانیه بدون ماسک روی سکو باشید!
کمیته بین المللی المپیک پروتکل‌های کرونا را در المپیک توکیو تعدیل کرده تا به مدال آوران اجازه دهد برای مدت ۳۰ ثانیه روی سکوهای قهرمانی ماسک خود را بردارند تا از آنها عکس گرفته شود. کمیته بین المللی المپیک دلیل این تغییر تصمیم گیری خود را برای ثبت چهره و احساسات ورزشکاران در یک لحظه منحصر به فرد بیان کرده است. پیش از این کمیته برگزاری رقابت‌ها به ورزشکاران تاکید کرده بود که به هیچ عنوان ماسک‌های خود را برندارند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول تا هفدهم مردادماه در توکیو برگزار می‌شود. کاروان ایران تاکنون صاحب یک نشان طلا از رشته تیراندازی شده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: والیبال بدمینتون المپیک 2020 توکیو بدمینتون والیبال بازی های المپیک والیبال ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا

به گزارش ورزش سه؛ مريم طوسى كه دو سال گذشته تنها تماشاگر رقابتهاى معتبر "ام تى SAC" آمريكا در استاديوم هيلمر شهر سن آنتونيو ايالت كالفرنيا بود با ثبت رسمى ركورد ٢٣ ثانيه ٣٥ صدم در رقابت ٢٠٠ متر جايزه بزرگ آفريقاى جنوبى كه بعد از ١١ سال ركورد ملى ايران و متعلق به خودش را نيز ارتقا داد توانست جواز حضور در اين رقابتها را به دست آورد تا قهرمان ماده ٢٠٠ متر "فينال يك" شود.

رقابتهاى ٢٠٠ متر مسابقه معتبر "ام تى SAC" در سه سطح يك، دو و سه برگزار مى شود كه در سطح يك دونده هايى كه ركورد شخصى رسمى ثبت شده آنها در فدراسيون جهانى دو و ميدانى بين ٢٢ ثانيه و ٨٠ صدم تا ٢٣ ثانيه و ٤٠ صدم باشد حق حضور  دارند كه مريم طوسى توانست در روز مسابقه با ركورد ٢٣ ثانيه و ٦٠ صدم به مقام قهرمانى برسد.

امتياز اين رقابتها كه يكى از بزرگترين رقابتهاى سالانه آمريكا و داراى رنك جهانى محسوب مى شود و در سطح E دنيا برگزار مى شد، بصورت كامل به مريم طوسى تعلق گرفت و جالب اينكه در حال حاضر او در رنكينگ دونده هاى زن ٢٠٠ متر آسيا در جايگاه نخست قرار دارد كه مى تواند براى دو و ميدانى ورزش كشورمان بسيار با اهميت باشد.

مريم طوسى هفته آينده از آمريكا به امارات و دبى مى رود تا در رقابت مهم "تور برنزى" كه داراى سطح C دو و ميدانى فدراسيون جهانى است حضور يابد.

تلاش اين دونده ٣٤ ساله كه دو مدال طلاى داخل سالن آسيا را در كارنامه دارد و اولين دونده سرعتى زن تاريخ ورزش ايران به شمار مى رود كه مدال طلاى قاره كهن را براى كشورمان در ماده هاى سرعتى دو و ميدانى به ارمغان آورده براى كسب سهميه المپيك ٢٠٢٤ پاريس است كه براى تحقق آن بايد ٢٠٠ متر را ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم بدود.

در حال حاضر به غير از رقابت مهم ١٤ ارديبهشت مريم طوسى در ٢٠٠ متر دبى، اين دونده چهار مسابقه ديگر هم در پيش دارد كه بى شك نياز به حمايت مستقيم فدراسيون دو و ميدانى كشورمان براى كسب سهميه المپيك است.

مريم طوسى تا امروز با مليت و پرچم ايران، حفظ موازين و قوانين ورزش كشور و حجاب اسلامى در تمامى رقابتهاى سال ٢٠٢٤ ميلادى در كشورهاى آفريقاى جنوبى و آمريكا حضور يافته و تمام هزينه ها سرسام آور را از جيب شخصى خود پرداخت كرده و جالب اينكه بعد از ١١ سال موفق شده ركورد ٢٠٠ متر ايران را نيز جابجا كند.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست