Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که با موضوع نماز جمعه برگزار شد اظهار کرد: پنجم مرداد ماه سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به امامت آیت الله طالقانی است که میبایست در این ایام کارکردهای نماز جمعه را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه کارکردهای مختلفی دارد افزود: بیمه کردن انقلاب یکی از دستاوردهای نماز جمعه بوده که باید از ظرفیت نماز جمعه در زمینه احصا مشکلات مردم و پاسخگویی در این خصوص استفاده کرد تا اثرگذاری خود را بیش از گذشته نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه آسیب شناسی به ارتقا شاخص های کیفی کمک خواهد کرد افزود: نماز جمعه رسانه ای مردمی است و نماز عادی محسوب نمیشود لذا مردم توقع دارند مشکلاتشان در غالب نماز جمعه و ستاد نماز جمعه حل شود.

حسینی تصریح کرد: وظیفه کاربردی امام جمعه تبیین مواضع نظام و رهبری است و نباید به نفع جناح خاصی جهت گیری داشته باشد بنابراین ممکن است دستگاه ها و اشخاص را مورد نقد و البته تشویق قرار دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی امروزه مورد هجمه و جنگ رسانه ای و روانی دشمن قرار گرفته و دشمن جنگش را با مشکلات اقتصادی مردم پیش میبرد افزود: مردم و مسئولان باید در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند و بدانند که رهبر معظم انقلاب در این جنگ بعنوان قطب نمای انقلاب است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه نقد درون دستگاهی توسط متولیان دستگاه ها موجب تقویت آن خواهد شد گفت: اگر نقاط ضعف و قوت دستگاه ها را بررسی کنیم میتوانیم ضمن رفع نقصان، نقاط قوت آن را تقویت کرده و خدمت رسانی را بهتر و شایسته تر کنیم.

علی میرزایی ترویج مفاهیم دینی و اخلاقی را اولین کارکرد نماز جمعه دانست و عنوان کرد: در نماز جمعه باید دانش دینی مردم افزایش یافته و باورها تقویت شود و طرح مفاهیم اخلاق اسلامی در آن شکل بگیرد لذا نماز جمعه نباید محل بد اخلاقی و نزاع باشد و تریبون کوبیدن نیست.

وی بیان دستاوردهای نظام را از دیگر کارکردهای نماز جمعه برشمرد و افزود: نظام در سالهای اخیر دستاوردهای قابل قبولی داشته که باید برای عموم مردم بازگو شود تا مردم بدانند در اوج تحریم ها چگونه به خودکفایی رسیده ایم.

فرماندار ساوه تریبون نماز جمعه را برای همه طیف ها دانست و گفت: تریبون نماز جمعه باید محلی برای انسجام اجتماعی، همدلی، افزایش دهنده آگاهی سیاسی و تقویت اندیشه های سیاسی و بصیرت بخشی باشد.

میرزایی از نماز جمعه بعنوان یک سنگر و قلب فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی اصلی ترین کار نماز جمعه است و تریبونی برای تذکر به اشخاص و دستگاه هاست لذا با عنایت به اینکه نباید از نقش نظارتی آن غافل شد، در کنار پیشنهادات نقدهایی نیز انجام شود.

گفتنی است در ادامه جلسه سایر اعضا به بیان پیشنهادات خود در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن نماز جمعه پرداختند.

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه بیمه امام جمعه انقلاب نماز جمعه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید