Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری یادواره شهدای تمامی شهرستان‌ها قبل از برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنل، سرهنگ حسن بهادری در ستاد برنامه ریزی دومین کنگره سرداران ،امیران ،فرماندهان و ۸هزار شهید استان همدان که در شهرستان اسدآباد برگزار شد اظهار کرد: در برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ به نقش شهرستان های این استان در بحث برگزاری یادواره های شهدا توجه ویژه ای شده و از هم اکنون تا سال ۱۴۰۲ نیاز است تمامی برنامه ها  از جمله سرکشی از خانواده شهدا ،محرومیت زدایی ،مسکن ،و بویژه خدمات رسانی ها بر پایه و با عنوان  کنگره ۸ هزار شهید استان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:سیره شهدا گنجینه ارزشمند برای بالندگی نسل جوان است لذا این گنجینه ارزشمند و هدایتگر تأثیر بسزایی در نقش‌آفرینی نسل جوان در عرصه‌های نیاز جامعه به میهن اسلامی دارد.
سرهنگ بهادری با اشاره به اولین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال ۸۹ تصریح کرد:به دلیل برگزاری فاخر اولین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال ۸۹ و الگو گیری بسیاری از کنگره های استان های دیگر از کنگره همدان ،بدون شک در دومین کنگره انتظارات از این برنامه بسیار بالاتر خواهد بود .

وی با اشاره به تقسیم بندی کنگره های شهدا به چهار دسته موضوعی ،یگانی ،قشری و استانی یاد آور شد: به جزءچهار استان کرمانشاه ،زنجان ،ایلام و کردستان  کنگره اول شهدا در تمامی استان ها و کنگره دوم در ۱۰ استان کشور برگزار شده که دومین کنگره  هشت هزار شهید استان همدان هم در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
بهادری از تشکیل کمیته های ۲۰ گانه  در ذیل دومین کنگره شهدای استان همدان خبر داد و بیان کرد:یکی از کمیته های ۲۰ گانه کمیته یادواره های شهدا شهرستان   بوده که فرماندار شهرستان ها  به عنوان ریاست ستاد یادواره شهرستان و فرماندهان سپاه به عنوان  دبیر ستاد یادواره های شهرستان نقش آفرینی می کنند.
وی تولیدات ماندگار فرهنگی ،تهیه مستندات ،ساخت آثار ماندگار نمادین ،تحقیقات علمی و پژوهشی ،برگزاری همایش و مراسمات و جشنواره ها،گردهمایی ها ،تبلیغات در فضای مجازی ،برگزاری مسابقات در زمینه های مختلف ،جمع آوری آثار شهدا ،انعکاس در مطبوعات را از جمله سرفصل های فعالیت های اصلی کنگره برشمرد که باید کمیته های شهرستان نیز به این محور ها توجه ویژه داشته باشند و سرلوحه همه این محورها ارائه خدمات اجتماعی  قرار گیرد.
بهادری با تاکید بر استفاده از ظرفیت  و توانمندی نخبگان ،راویان و هنرمندان و علما و روحانیت استان و شهرستان ها  در برگزاری هر چه بهتر دومین کنگره استان و فعالیت های کمیته های شهرستان ها  تصریح کرد:همه امکانات استان در بحث برگزاری یادواره های شهدا شهرستان ها فراهم بوده تا قبل از  برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان یادواذه شهدای تمامی شهرستان ها برگزارشود.

فرماندار اسدآباد هم از تشکیل کمیته ۱۴ گانه یادواره شهدای  این شهرستان به منظور برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان وخبر داد و گفت:با تشکیل کمیته ها حکم دبیران کمیته و شرح وظایف هر یک از کمیته ها  مشخص شده و تمامی اعضا کمیته ها پای کار هستند و از هیچ تلاشی در اجرای  هر چه بهتر شرح وظایف خود کوتاهی نخواهند کرد.
سعید کتابی  با بیان اینکه توجه به سیره شهدا و الگو گرفتن از سبک زندگی و رفتار آنها ما را در مقابل هجمه‌های بی‌امان دشمن بیمه می‌کند، گفت: روحیه انقلابی و جهادی شهدای در هشت سال دفاع مقدس سبب پیشبرد جنگ و تحمل سختی‌ها شده بود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظورالگوگیری نسل جوان جامعه از دلاورمردی و پایداری شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضروری دانست و مطرح کرد: شهادت موهبتی از جانب خداوند متعال است که تنها نصیب افراد مخلص و پاک سرشت می‌شود و امروز برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال سیره شهدا به جوانان برگزاری یادواره ها یکی از کوچکترین کارها بوده که می توان انجام داد.

کتابی با بیان اینکه دو برادر شهید لطفعلی و عباسعلی جمور به عنوان شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰شهرستان اسدآباد معرفی شده اند ادامه داد: امسال برای دومین سال شهید محمدرسول رضایی از شهدای اسدآباد به عنوان شهید شاخص در حوزه دانش آموزی در بین ۳۶ هزار شهید دانش آموز انتخاب شد که باید در معرفی و شناساندن وی و شهدای شاخص سال به جامعه و نسل امروز  با برنامه های مختلف برنامه ریزی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها کنگره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عرصه خدمات اجتماعی شهيد شاخص بسيج دانش آموزي کنگره هشت هزار شهید استان همدان هزار شهید استان همدان در سال برگزاری دومین کنگره برگزاری یادواره یادواره ها شهرستان ها سال ۱۴۰۲ کمیته ها کنگره ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهید حجازی، اولین نشست برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور استان انجام شد.


سرهنگ مسعود پهلوان افزود: برای برگزاری این یادواره ۸ کارگروه تخصصی با موضوعات فرهنگی، هنری، حفظ و نشر آثار، فضای مجازی و رسانه، بانوان و خانواده، جوانان و نخبگان، اقشار و اداری و پشتیبانی تشکیل شده است.

 

در این نشست سخنرانان ضمن تبیین برنامه های یادواره، نام و یاد سردار حجازی جانشین سپاه قدس که سه سال پیش دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشتند.

 

یادواره شهدای ترور زیر مجموعه کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که اسفند امسال در مشهد برگزار خواهد شد.


در خراسان رضوی یک هزار و ۵۰ شهید ترور از ابتدای انقلاب خون خود را فدای نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی