Web Analytics Made Easy - Statcounter

«راشد الغنوشی» رئیس پارلمان تونس با انتقاد از تصمیمات رئیس جمهور این کشور، امارات را به تحریک علیه جنبش النهضه متهم کرد.

به گزارش مشرق، «راشد الغنوشی»، رئیس پارلمان تونس رسانه‌های امارات عربی متحده را به دست داشتن در اتفاقات اخیر در این کشور و حمله به مقرهای جنبش النهضه که ریاست آن بر عهده اوست، متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غنوشی امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه ترکیه‌ای «تی‌آرتی» گفت که نهاد نظامی در تونس بین سیاسی و نظامی فرق قائل است و به نفع آن نیست که در مسائل سیاسی دخالت کند.

وی گفت که تصمیمات «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس نه به نفع دموکراسی است و نه به نفع پلورالیسم حزبی و عطش او برای سیطره بر مؤسسات دولت را نشان می‌دهد.

رئیس پارلمان تونس که دیشب به دست رئیس جمهور رفع مصونیت شده و پارلمان نیز برای یک ماه به تعلیق درآمده، گفت که دفتر جنبش النهضه نشستی را ترتیب داد و اعلام کرد که کودتا محکوم است. این جنبش همچنین از قیس سعید خواسته از تصمیمات خود صرف نظر کند.

به دنبال تظاهرات علیه دولت و پارلمان تونس در پایتخت این کشور و آتش زدن برخی از مقرهای جنبش النهضه، رئیس جمهور تونس، دولت و نخست وزیر را برکنار کرده و بعد از تعلیق پارلمان، مصونیت همه اعضای آن را لغو کرده است. احزاب مخالف قیس سعید این اقدامات را کودتا خوانده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو امارات قیس سعید امارات عربی متحده راشد الغنوشی دموکراسی النهضه رئیس پارلمان تونس جنبش النهضه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز چهارشنبه اطمینان داد که روسیه همه آنچه را که برای پیروزی در جنگ با اوکراین نیاز دارد، در اختیار دارد.

مدودف در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت: "ما هرآنچه که نیازمان است را داریم - پتانسیل فنی، تجربه کاری، پشتکار و قدرت، وفاداری ما به میهن، حافظه عمیق تاریخی، و اهداف درست تعیین شده. پیروزی از آن ما خواهد بود. "

علاوه بر این، این مقام گفت که مسکو "سلاح‌های مهیب" تولید می‌کند که "دشمنان" را می‌لرزاند.

دیمیتری مدودف پیشتر در واکنش به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا و پیشنهاد اختصاص اموال مسدود شده روسیه به اوکراین گفت که امیدوار است به واسطه تصمیمات روس هراسانه‌ای که آمریکا علیه روسیه برای ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین اتخاذ می‌کند جنگ داخلی جدیدی در ایالات متحده رخ دهد.

او همچنین، سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه نتیجه درگیری در اوکراین به تصمیمات کنگره آمریکا در مورد کمک‌های مالی بستگی دارد، شر مطلق خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید