Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،طی هفته‌های گذشته تصادف‌هایی در محدوده کمربندی تازه تاسیس شمال شرق شیراز رخ داده است که در بیشتر موارد، رانندگان خاطی به خاطر نبودن زیرگذر و لزوم طی کردن حدود ۶ کیلومتر مسافت بیشتر تا دسترسی به شیراز از سمت شهرک سعدی، خلاف مقررات رانندگی عمل کرده‌اند.

کمربندی شمال شرقی شیراز به طول ۱۴ کیلومتر اواخر اسفندماه ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید و اعلام شد که شهرداری شیراز مسئول احداث زیرگذر ارتباطی این کمربندی به شهرک سعدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره‌برداری کامل از این قطعه که امروز دوشنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۰ معاون عمرانی شهرداری شیراز نوید اتمام عملیات اجرایی آن را داده است می‌تواند از ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال و محور دروازه قرآن بکاهد و شهروندان برای گریز از ترافیک و مشکلات تردد در زمان‌های شلوغ این محور، محور جایگزین و خلوتی را در دسترس داشته باشند.

اسماعیل صالحی گفت: عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیرهمسطح کنارگذر در ورودی کلانشهر شیراز به اتمام رسیده و این سازه بزودی رسما افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تابلوهای راهنمایی شهری این مسیر نصب و روشنایی آن نیز تامین شده است افزود: با توجه به ساخت کمربندی جدید توسط وزارت راه و شهرسازی در شمال شرق شیراز و مسدود شدن مسیر مستقیم ورودی شهر، ساخت تقاطع غیرهمسطح در این محدوده در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این تقاطع غیرهمسطح تردد ورودی شهر از سمت شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی و بالعکس را تسهیل می کند، افزود: تردد به سمت شهرک های زیباشهر، رکن آباد، غرب شیراز و نیز شمال استان و بالعکس از طریق این تقاطع غیرهمسطح میسر می شود.

صالحی با اشاره به اینکه کمربندی شمال شرق حدفاصل شهرک زیباشهر و پل فسا طراحی و اواخر سال ۹۹ بخشی از آن به بهره برداری رسیده است، گفت: تکمیل این بزرگراه مهم که توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته می شود اهتمام ویژه می طلبد.

تردد خودروهای سنگین به محدوده دروازه قرآن در تمام ساعات شبانه روز ممنوع شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه تردد خودروهای سنگین در محدوده دروازه قرآن حدفاصل زیباشهر و زیرگذر شهدای شهرک سعدی با توجه به شیب بسیار زیاد و طولانی خطری بالقوه است تصریح کرد: باید تردد خودروهای سنگین به محدوده دروازه قرآن در تمام ساعات شبانه روز ممنوع شود.

وی اولویت تکمیل کمربندی شمال شرق توسط دولت را از اهمیت بالایی در ایمنی کامل ترددی توصیف و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بلوار نیستان-کمربندی شمال شرق، مسیر مناسبی از طریق تونل سعدی فراهم می شود و تا حدودی ترافیک محدوده دروازه قرآن و بلوار هفت تنان را کاهش می دهد.

معاون شهردار شیراز تملک املاک مورد مسیر را مهمترین چالش ساخت تقاطع غیرهمسطح بلوار نیستان-کمربندی اعلام کرد و افزود: این تقاطع غیرهمسطح به روش دال مجوف طراحی و ساخته شده و ۵۲ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۰۰ تُن آرماتوربندی، سه هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۱۱ هزار مترمربع عملیات آسفالت انجام گرفته؛ طول زیرگذر ۴۷۰ متر و عرض ۲۵ متر و ۸۵۰ مترمربع مساحت عرشه پل است که بر روی هفت پایه ساخته شده است.

برچسب‌ها طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی افتتاح پروژه شیراز شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی افتتاح پروژه طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی افتتاح پروژه شیراز شهرداری شیراز محدوده دروازه قرآن کمربندی شمال شرق تقاطع غیرهمسطح شهرداری شیراز بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی

مرکز مدیریت راههای کشور از یکطرفه شدن محور هراز و جاده چالوس تا اطلاع بعدی خبر داد و اعلام کرد: در جاده‌های ۱۱ استان کشور باران می‌بارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال، محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

در زمان حاضر محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) محدوده انارک و حدفاصل هزارچم تا هریجان، محور هراز مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل کهرود تا بایجان و حدفاصل وانا تا رینه، محور فیروزکوه مسیر (شمال به جنوب) محدوده های دماوند و چناران،‌ آزادراه رشت – قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم و محدوده های ورودی شهر رودبار و شیرین‌سو و آزادراه پردیس – تهران و محور قدیم بومهن – تهران محدوده های کمرد و جاجرود ترافیک سنگین است.

آزادراه تهران – شمال و محور چالوس دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

همچنین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل کردان تا گلشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک - ترافیک سنگین، در آزادراه قم – تهران محدوده قیصرآباد و حدفاصل بهشت زهرا تا میدان جهاد و آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر ترافیک نیمه‌سنگین است.

مرکز مدیریت راههای کشور از بارش باران در برخی محورهای استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، مازندران، مرکزی و همدان خبر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • محور کندوان به سمت تهران یک طرفه شد
  • محور کندوان به سمت تهران یکطرفه شد