Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان فرماندار خرم‌آباد با اشاره به کاهش ۶۸ درصدی آب رودخانه کاکارضا نسبت به سال گذشته، گفت: طی مدت مشابه شاهد کاهش ۷۹ درصدی آب رودخانه خرم‌آباد و پائین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی هستیم.

جعفر طولابی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خرم‌آباد، اظهار کرد: پدیده خشکسالی پیامدهای مختلفی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی در شهرستان به دنبال دارد، ضمن اینکه خسارات مالی فراوانی نیز متوجه کشاورزان و دامداران  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: شرایط فعلی را با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود باید مدیریت کرد تا مشکلات به کمترین میزان خود برسد.

طولابی با اشاره به کم‌کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در جهت اجرای مصوبات سال گذشته شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان، افزود: امروز در بخش کشاورزی شاهد مسائلی همچون کشت‌ بی‌رویه و غیرمجاز محصولات آب‌دوست در سطح بخش‌هایی ازشهرستان هستیم که اگر مصوبه‌های جلسات قبلی اجرایی می‌شد، اکنون مشکلات کمتری را شاهد بودیم.

فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: ادامه روند فعلی  مصرف منابع آبی و خشکسالی شرایط را در ماه‌های پیش‌رو سخت‌تر خواهد کرد، با ادامه این وضعیت در شش ماهه دوم سال آثار و تبعات خشکسالی بیشتر خود را نشان خواهد داد، بنابراین در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باید تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن مشکلات پیش‌بینی شود.

وی عنوان کرد: درخواست ما از مسئولان دستگاه‌های متولی در حوزه آب این است که با هماهنگی بخشداران، مناطق و مراکز جمعیتی مستعد بروز تنش آبی را شناسایی و با یک اولویت‌بندی، نیاز آبی هر کدام را تامین کنند.

طولابی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود خشکسالی و تهدیدات پیش رو، از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و ضمن مشارکت و همکاری با مسئولان شرایط موجود را مدیریت کنند.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به این‌که مقابله با پیامدهای خشکسالی مهم‌ترین اولویت مدیریت شهرستان است، افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد جهت تحقق این مهم از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرماندار خشكسالي کاهش آب سد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشدار بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و شرق استان صادر شده است.

وی افزود: بر این اساس مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا اخرشب اعلام آماده باش کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شدت بارش‌های رگباری و تند باد طی امروزعصر تا شب در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز،
شهرضا، دهاقان، سمیرم، بخش انارک، بخش مهاباد وچوپانان پیش بینی شده است، ادامه داد: با توجه به بارش‌های چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها و مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق ذکر شده، مدیریت بحران استان اصفهان تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها را ابلاغ کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری را ضروری دانست و گفت: شهروندان باید از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان خودداری کنند.

وی گفت: پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها،
حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ضروری است.
شیشه فروش با تاکید بر لزوم عدم استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها گفت: همچنین تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل ضروری است.

کد خبر 6088639

دیگر خبرها

  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟