Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@16:47:35 GMT

مطهری: برخورد انتظامی با اعتراضات تکامل یافته

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۵۹۸۰

علی مطهری، دستور اخیر رییس قوه قضاییه برای برخورد رافت آمیز با افرادی که در تجمعات خوزستان یا آبان ۹۸ صرفا اعتراض داشته و آسیبی به اموال عمومی نزده اند را قابل تقدیر دانست.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

دستور جناب آقای اژه ای در خصوص برخورد رافت آمیز با افرادی که در تجمعات خوزستان یا آبان ۹۸ صرفا اعتراض داشته و شعار داده اند و آسیبی به اموال عمومی نزده اند قابل تقدیر است و به معنی به رسمیت شناختن اعتراض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع برخورد نیروی انتظامی با این گونه تجمعات نیز سیر تکاملی داشته است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا

صدها نفر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امروز در یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا تجمع کردند و خواستار تحریم و لغو سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مرتبط با این رژیم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، فعالان حامی فلسطین هفته گذشته اردوگاهی را در دانشگاه سیدنی، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش عالی استرالیا، برپا کردند؛ این جنبش‌ها الهام گرفته از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا است.

اردوگاه‌های مشابهی نیز در دانشگاه‌های ملبورن، کانبرا و دیگر شهرهای استرالیا برپا شده‌اند.

تظاهرات در استرالیا با حضور اندک نیروهای پلیس، به شکل صلح‌آمیز برگزار شده، این درحالی است که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

امروز، جمعیت بیش از ۳۰۰ نفری معترضان از دانشگاه سیدنی خواستار تحریم و قطع سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با اسرائیل شدند، و در تظاهرات خود درخواست دانشجویان آمریکا، کانادا و فرانسه را تکرار کردند.

مارک اسکات معاون دانشگاه سیدنی روز گذشته به رسانه‌های محلی گفت که اردوگاه حامی فلسطین می‌تواند در محوطه دانشگاه بماند زیرا خشونتی که در آمریکا دیده شده، در این کشور وجود نداشته است، در حالی که چندین خودرو پلیس در ورودی دانشگاه پارک شده بودند، هیچ نیروی پلیسی در این اعتراضات حضور نداشت.

استرالیا به شکل فزاینده‌ای از اعمال رژیم اسرائیل در غزه انتقاد می‌کند؛ یک امدادگر استرالیایی نیز در حملات ماه آوریل رژیم صهیونیستی جان باخت.

معترضان حامی فلسطین گفته‌اند که دولت این کشور به اندازه کافی برای صلح تلاش نکرده است و مردم شعارهایی علیه آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و دولتش سر دادند.

کد خبر 750331

دیگر خبرها

  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • تقدیر هیئت مدیره جایزه پولیتزر از دانشجویانی که اعتراضات را پوشش می‌دهند
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • واقعا در اعتراضات دانشجویی آمریکا، تک تیرانداز حضور داشت؟ + تصاویر
  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور