Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صادقی، پیشکسوت باشگاه سایپا و سرمربی جوان فوتبال ایران برای انتخاب برترین های قرن خود مقابل دوربین طرفداری قرار گرفت. صحبت های او در خصوص علیرضا فغانی و اینکه چرا بهترین داور است در نوع خود شنیدنی بود. همچنین انتخاب بهترین تیم او نیز قابل توجه و تامل بود. ابراهیم صادقی بهترین تیم قرن را تیم ملی سال ۹۶ دانست، همان تیمی که تیم فوق العاده ۹۸ را شکل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه تیم منتخب و برترین های قرن با ابراهیم صادقی را تماشا می کنید. فرم نظرخواهی تکمیل شده او نیز در انتهای متن گفتگو قرار گرفته است:

سلام و درود خدمت مخاطبین رسانه طرفداری. با یکی دیگر از برنامه های تیم منتخب قرن در خدمتتان هستیم. امروز کنار من نارنجی وفادار، آقای ابراهیم صادقی نشسته اند.

سلامت باشید. اول خدمت مخاطبین سلام عرض می کنم. خودم از طرفداران سایت طرفداری هستم و اینجا را چک می کنم و مطالبش را چک می کنم. مخصوصا ایستگاه تاکتیکش که خیلی مطالب به روز دارد و به درد مربیان جوان مثل ما می خورد. همین جا از شما تشکر می کنم.

به انتخاب هایتان فکر کرده اید؟ این بازیکنان باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

به نظرم در تیم قرن تداوم باید خیلی مهم باشد. مثلا ممکن است یک بازیکن خیلی باکیفیت بوده ولی فقط ۲-۳ سال آن کیفیتش را حفظ کرده باشد. به نظرم باید بازیکنانی در این تیم باشند که حتما کیفیت داشته باشند و آن کیفیت را حفظ کرده باشند.

پس اگر موافق باشید به سراغ تیم و پست دروازه بان برویم.

به نظرم پست خیلی مهمی است و می تواند تاثیرگذار باشد. با احترام به آقای حجازی که خیلی ها از ایشان تعریف می کنند، به نظرم احمدرضا عابدزاده می تواند انتخاب قرن باشد.

کدام مدافعین وسط جلوی عابدزاده بازی می کنند؟

به نظرم سید جلال حسینی خیلی در این سال ها خوب بوده. هم در باشگاهی خوب بوده و عنوان های مختلف قهرمانی با سایپا، پرسپولیس و سپاهان کسب کرده. در تیم ملی هم خیلی خوب بوده. به نظرم او می تواند جزو انتخاب ها باشد. هنوز هم در این سن خوب کار می کند و تیمش را به خوبی رهبری می کند. به نظرم دفاع بعدی مان می توان محمد پنجعلی باشد. ده سال تیم ملی بازی کرد و کاپیتان تیم منتخب آسیا بود. یک دفاع وسط بازیساز، خوش تکنیک و باهوش.

به سراغ پست مدافع راست برویم.

به نظرم مهدی مهدوی کیا. پس از تغییر پست، فوتبالش متفاوت شد. بازی های بسیار خوبی انجام داد و در اروپا نیز چندین سال خوب کار کرد. او در هر تیمی بود، تیمش هجومی تر می شد.

و مدافع چپ چطور؟

آقای مجتبی محرمی در سمت چپ بازیکن باهوشی بود. با هر دو پا و در چندین پست خوب کار کرد.

یک خط جلوتر رفته و به سراغ هافبک دفاعی برویم.

در این پست به نظرم جواد نکونام. با توجه به اینکه سالیان سال بازی کرد، رکورددار بازی ملی است و دو دوره جام جهانی، قهرمانی با تیم ملی در بوسان و بازی های فوق العاده مخصوصا در لالیگا و اوساسونا.

هافبک راست و چپ تیم چطور؟

آقای علی پروین در سمت راست و ابراهیم قاسمپور در سمت چپ. من خودم خیلی بازی های این دو عزیز را یادم نیست ولی در موردشان همه به خوبی می گویند. مخصوصا آقای قاسمپور که پرسپولیس و استقلال بازی نکرد ولی بازیکن فوق العاده خوب و قوی ای بود.

هافبک هجومی چه کسی را انتخاب می کنید؟

هافبک هجومی به نظرم پرویز قلیچ خانی. خیلی از او تعریف می کنند. کسی که دفاع وسط، هافبک دفاعی و حتی فوروارد هم بازی کرده و با قد کوتاهش خیلی سرزن و باکیفیت بوده. به نظرم حتما باید در تیم قرن باشد.

به سراغ دو مهاجم برویم.

مهاجم که علی دایی. تداوم، گل ها، آقای گل جهان، بازی های زیاد ملی. به نظرم اولین مهاجم است. در کنار ایشان به نظرم علی کریمی. بازیکنی که بی نظیر بود. همیشه بازی کردن جلویش سخت بود و روز سختی را جلویت رقم می زد. می تواند فوروارد و تکمیل کننده علی دایی باشد.

سه بازیکن برتر این تیم کدام بازیکنان هستند؟

به نظرم نفر اول علی دایی، جواد نکونام نفر دوم و پرویز قلیچ خانی نفر سوم.

بهترین مربی قرن؟ یک مربی داخلی و یک مربی خارجی که سابقه کار در ایران داشته باشد.

به نظرم برانکو می تواند در این تیم باشد. تیم امید را در بوسان قهرمان کرد. با تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی رفت. با پرسپولیس ۴ قهرمانی دارد و یک فینال آسیا رفته. البته رایکوف هم خیلی ها از او تعریف می کنند ولی به نظرم برانکو.

مربی داخلی هم باید به قبل از انقلاب برگردیم. مربی ای که ۴ دوره جوانان را قهرمان کرده و تنها مربی ایرانی که تیم ملی را به جام جهانی برد. آقای حشمت مهاجرانی.

برترین داور قرن؟

علیرضا فغانی. کیفیت بالایی دارد و به نظرم می تواند در این جایگاه باشد.

علیرضا فغانی در دوران شما نیز داوری کرده و او را از نزدیک دیده اید. او جذبه ای داشت که بازیکنان کمتر به او اعتراض می کردند. آیا شما نیز تحت تاثیر او قرار گرفتید؟

باتوجه به اینکه خودش فوتبال بازی کرده بود، درک بهتری از بازی داشت. به همین دلیل بازیکنان نمی توانستند او را تحت تاثیر قرار دهند. پس می توانست بفهمد بازیکن دارد شیطنت می کند. از همان جوانی هم خوب قضاوت کرد.

بهترین تیم قرن؟ یک تیم ملی یا باشگاهی در یک دوره خاص.

به نظرم تیم ملی ۹۶ که در آسیا سوم شد و واقعا از آنجا تحول خوبی در تیم ملی مان شکل گرفت. به سرمربیگری آقای مایلی کهن که همان تیم ۹۸ تبدیل شد. یک تیم خاطره انگیز که همه ما را خوشحال کرد.

انتخاب پایانی، سه ورزشکار برتر قرن است.

به نظرم حمید سوریان نفر اول به دلیل افتخارات و عناوین. نفر دوم عبدالله موحد. نفر سوم هم آقا تختی به دلیل جایگاه و مردم دوستش دارند. شاید خیلی مدال های زیادی نیاورده ولی هنوز در ذهن همه مردم است و یک آدم دوست داشتنی است. کسی که در کنار مدال هایش، عنوان پهلوانی هم داشت.

آقای صادقی خیلی ممنون که در این برنامه شرکت کردید. اگر صحبتی مانده در خدمتتان هستیم.

همانطور که گفتم به نظرم در انتخاب تیم قرن، نکته ای که برایم مهم بود تداوم است. قطعا بازیکنان باکیفیت دیگری هم بودند ولی شاید ۲-۳ سال بازی کردند. من سعی کردم کسانی را انتخاب کنم که سالیان سال بازی کنند. فرم نظرخواهی تکمیل شده ابراهیم صادقی

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ابراهیم صادقی تیم قرن تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب سلمانی روی برد و شاید قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، جعفر سلمانی، مدافع چپ‌پای استقلال، اولین تاثیرگذاری فصل خود را در بازی مقابل ذوب آهن انجام داد و با سماجت و پیگیری که داشت پاس گل دوم استقلال را ثبت کرد.

پس از نفوذهای پرتعداد جلالی و دوندگی بالایی که داشت در دقایق پایانی با افت بدنی رو به رو شد و جای خود را به جعفر سلمانی داد و سمت چپ استقلال با حضور این بازیکن روند متفاوتی گرفت.

سبک بازی متفاوت جلالی و سلمانی باعث شده بود سرعت این تیم در آن سمت کاهش پیدا کند اما آمادگی بدنی سلمانی قدرت پرس و دوندگی این تیم را بالاتر برده بود و جعفر سلمانی با تکیه به همین موضوع توانست با تحت فشار قرار دادن مدافع ذوب آهن و پیگیری تا آخرین لحظه توپ را به گوستاوو بلانکو برساند و این بازیکن آرژانتینی با دقت بالایی توپ را به گل تبدیل کند.

او در بازی‌های اخیر استقلال در دقایق پایانی درون زمین حضور پیدا کرده و یکی از تدابیر جواد نکونام در پنج هفته اخیر لیگ برتر بوده است، حضور مداوم جلالی در حملات، این تعویض را در ترکیب استقلال قطعی کرده است و با توجه به تاثیرگذاری او در بازی با ذوب آهن، در مسابقات آینده با روحیه‌ای بالاتر به میدان خواهد رفت.

سلمانی در این فصل 16 بازی به عنوان جانشین به میدان آمده و شش بازی هم به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب حضور داشت و این اولین تاثیرگذاری او روی گل‌های استقلال بود.

دیگر خبرها

  • ادعای معاون آموزش و پرورش درباره شیطنت مافیای کنکور
  • ضعف بازیکنان پرسپولیس مشخص شد
  • ضعف بازیکنان پرسپولیس مشخص شد/ سرخ‌ها محکوم به پیروزی هستند
  • تاثیر عجیب سلمانی روی برد و شاید قهرمانی
  • رئیس فیفا: لیگ MLS از تاثیر لیونل مسی بیشتر استفاده کند؛ آیا آمریکا بازیکنان بزرگی دارد؟
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف
  • اعلام آخرین وضعیت مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان/ صادقی قرارداد دارد