Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:37:20 GMT

نخستین همایش کارآفرینان رضوی در سبزوار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۰۶۵

نخستین همایش کارآفرینان رضوی در سبزوار برگزار شد

مدیر فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار و رییس همایش کارآفرینان رضوی در این مراسم با اشاره به جایگاه کار و تلاش در دین اسلام و آموزه‌های علوی گفت: هدف این همایش در مرحله نخست شناسایی کارآفرینان شهرستان در حوزه‌های مختلف بود که پس از شناسایی آنان و افرادی که ایده‌های خلاق دارند، بستری برای آموزش آنها از طریق آستان قدس رضوی با همکاری مسوولان شهری فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا افشون تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی در شهرستان سبزوار وجود دارد و بیکاری جوانان زیبنده این منطقه نیست که همایش کارآفرینان رضوی، ارائه آموزش‌ها و برپایی نمایشگاهای کسب وکار می تواند گامی موثر در راستای کسب و کار باشد.

دبیر علمی همایش کارآفرینان رضوی نیز اتصال و پیوند دانشگاه با صنعت و کارآفرینان جامعه را از اهداف برپایی این همایش برشمرد.

دکتر مهدی مرادی افزود: در این راستا، شرکت مشاوران کارآفرین ساسویه فعال شده است تا با همکاری جهادی با مسوولانی که علاقه مند به فعالیت در این عرصه هستند و با بهره گیری از ظرفیت آستان قدس رضوی، در کنار دوره‌های آموزشی و ارائه تسهیلات کسب و کار، زمینه رشد و توسعه تولید فراهم شود.

وی تصریح کرد: ایجاد حلقه اتصال دانشگاه و صنعت، فراهم نمودن بستر آموزش دوره های مهارت یابی، استعدادیابی و خلاقیت شغلی که خلاء آن احساس می شود، مورد توجه همایش کارآفرینان رضوی قرار دارد.

دکتر مرادی افزود: هدف دیگر این همایش با بهره گیری از شرکت مشاوران کارآفرین ساسویه، مهارت یابی و کمک حداقلی به جویندگان کار است که بدین منظور با مشاوره های شغلی و هدایت تحصیلی دانش آموختگان زمینه ایجاد مشاغلی مطلوب متناسب با رشته تحصیلی آنها فراهم شود.

یک کارآفرین و مدیرعامل شرکت مشاوران کارآفرین ساسویه نیز گفت: یکی از موانع کسب وکار، نبود سامانه جامع اطلاعاتی از وضعیت مشاغل و نیازسنجی آن است.

علی مهرکیش افزود: باید رویکرد آموزش محوری به مهارت آموزی و ارتباط آموزش و تحصیل با فضای بازار کار بیشتر شود که این اقدام منجر به افزایش مهارت و عارضه یابی در صنعت می شود.

وی تصریح کرد: مهارت و آموزش در زمینه فروش محصولات مهم است چنانکه برخی کسب و کارها و شرکت‌های دانش بنیان به لحاظ دانش فنی قوی هستند اما در زمینه دانش بازاریابی، برند، فروش، طراحی و  مدل کسب و کار ضعیف هستند.

این کارآفرین با بیان اینکه برخی شرکت‌های دانش بنیان با وجود توان علمی و  مهارت در زمینه بازار فروش، دچار آسیب می شود، گفت: باید قبل از ورود به یک کسب وکار، در کنار آموزش مهارت ها، بازارهای هدف نیز شناسایی شود.

مهرکیش افزود: مدیریت کسب وکار بر اثر تغییر وضعیت بازار و تنوع باید متناسب با بازار، شرایط محصول خود را ارائه و آینده پژوهی درباره محصول و مزیت رقابتی آنرا حفظ کند.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی کسب و کار مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: شرکت های مشاوره ای از طریق دانشگاه می توانند به مجموعه های کسب و کار کمک کنند.  

در نخستین همایش کارآفرینان رضوی در سبزوار، برخی از کارآفرینان این شهرستان دیدگاههای خود را درباره تسهیل در پیوند دانشگاه و ارتباط آن با جامعه و صنعت ارائه کردند.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها سبزوار بهبود کسب و کار کارآفرینی همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار بهبود کسب و کار کارآفرینی سبزوار بهبود کسب و کار کارآفرینی همایش کسب و کار کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره هنری گنجینه مهر گفت: پس از برگزاری مرحله نخست داوری آثار رسیده به جشنواره و انتخاب اولیه آثار در ۱۸ فروردین امسال، مرحله نهایی داوری جشنواره به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه هنر ایران، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در نگارخانه رضوان مشهد انجام شد.   محمد فنودی افزود: امیرمهدی حکیمی، محمدجواد استادی، علیرضا شیخی، علیرضا طاهری، محمد خزائی، محمد میرشفیعی و احمد عابدینی در مرحله پایانی داوری آثار رسیده به این جشنواره حضور داشتند.   وی ادامه داد: در مجموع ۴۵۰ اثر توسط ۲۴۰ شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره گنجینه مهر ارسال شده بود که با انجام مرحله نخست داوری، ۸۵ اثر امتیاز میانگین داوری را کسب کردند و به مرحله پایانی داوری راه یافتند.    فنودی بیان کرد: تمام این آثار رسیده به مرحله نهایی داوری در نمایشگاه جشنواره در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.   وی افزود: مرحله نهایی داوری جشنواره نیز با بررسی اصل آثار راه یافته به بخش نمایشگاه با حضور تمامی داوران، انجام و به این ترتیب براساس شاخصه‌ها و استاندارد‌های تعیین شده، آثار برتر در هر بخش جشنواره انتخاب شدند.   به گفته او، مراسم اختتامیه آن نیز با معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.   نخستین جشنواره گنجینه مهر با موضوع «هویت‌بخشی به اسباب زندگی با الهام از نماد‌های رضوی» در چهار بخش «نقشی برای زندگی»، «در جست‌وجوی هویت»، «محصولات هنری» و «طرح و ایده» اجرا شد.   فراخوان این جشنواره با هدف کشف استعدادها، محصولات و ایده‌ها، با توجه به گنجینه عظیم هنری در آستان قدس، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و همکاری دانشگاه هنر در آذرماه پارسال اعلام شده بود.

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب