Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:03:22 GMT

روز سرنوشت ساز برای ثبت جهانی اورامان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۵۸۰

روز سرنوشت ساز برای ثبت جهانی اورامان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  کردستان درباره ی پرونده ثبت جهانی اورامان اظهار داشت: فردا با حضور نمایندگان کشور‌های عضو یونسکو و به صورت ویدئوکنفرانس پرونده ثبت‌جهانی اورامان بررسی و تصمیم‌گیری نهایی درباره ثبت جهانی این منطقه اخذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویلیان افزود: این پرونده یکی از مهمترین و بزرگترین پرونده‌های ثبت منظر فرهنگی‌تاریخی در یونسکو است که وسعتی بالغ بر ۳ هزار کیلومتر و عرصه‌ای بیش از هزار کیلومتر را شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه منطقه اورامان شامل حدود ۶۰۰ روستا و شهر بوده که در استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد، یادآور شد: ثبت‌جهانی هورامان حضور گردشگران کشور‌های خارجی در منطقه را به دنبال داشته و نقطه عطفی در تاریخ استان و کشور خواهد بود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تحقق یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۱۵ تیرماه امسال در سفر خود به استان کردستان گفت: «مردادماه خبر خوش ثبت جهانی اورامان را به مردم کشور اعلام می‌کنیم» حال با گذشت سه روز از این ماه، مردم همچنان چشم‌انتظار تحقق این مطالبه چندین ساله هستند.

هر سال تنها یک پرونده از هر کشور در اجلاس برای ثبت بررسی می‌شود و در کل کشور ۲۴ اثر ثبت جهانی شده که در غرب کشور تنها بیستون کرمانشاه ثبت شده و ثبت جهانی اورامان دومین ثبت در کشور است، اما باید منتظر ماند و دید که آیا نمایندگان کشور‌های عضو یونسکو پس از گذشت ۷ سال انتظار و کش و قوس‌های فراوان اداری با این تصمیم موافقت خواهند کرد یا نه.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت جهانی اورامان کردستان ثبت جهانی اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود