Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:25:27 GMT

شرایط کرونایی دره‌شهر بحرانی است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۵۹۳

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:شهرستان دره‌شهر شرایط بحرانی به لحاظ شیوع بیماری کرونا دارد و وضعیت آن حتی از شهرستان مهران بیشتر ما را نگران می‌کند و لازم است در این راستا با همراهی و تعامل همگانی برای کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها در این شهرستان و برون‌رفت از وضعیت قرمز نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری هفتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استانداری ایلام

هفتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با حضور استاندار ایلام، معاون امور اقتصادی استاندار و فرمانده قرارگاه استانی مدیریت مقابله باکرونا، معاون توسعه استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین دستگاهها و ارگانهای استانی،  معاون بهداشتی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و برخی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری ایلام به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 دکتر "محمد کریمیان" در هفتاد و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور روندی افزایشی دارد و در استانمان روند مبتلایان و بستری ها نیز به تبع روندی افزایشی دارد که ناشی از  کاهش میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در سطح جامعه است.

 وی با بیان اینکه در این شرایط حساس و روند افزایشی مبتلایان و بستری ها در سطح استان، لازم است دستگاه‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌ها بیش از گذشته در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند، گفت: همکاری، همدلی و تعامل دستگاه‌ها و ارگان‌ها و رعایت هرچه بیشتر پروتکلهای بهداشتی در سطح جامعه به همکاران ما انگیزه و توان خدمت بیشتری می‌دهد که در برابر بیماری کرونا احساس خستگی و فرسودگی نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد:  روند واکسیناسیون در سطح کشور تسریع یافته و در حال حاضر آمار افراد واکسینه افزایشی است و در استان ما نیز به تبع این امر مشهود بوده و لذا برای انجام واکسیناسیون به همکاری و مساعدت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف نیازمند می باشیم.

 کریمیان گفت: شهرستان دره‌شهر شرایط بحرانی به لحاظ شیوع بیماری کرونا دارد و وضعیت آن حتی از شهرستان مهران بیشتر ما را نگران می‌کند و لازم است در این راستا با همراهی و تعامل همگانی برای کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها در این شهرستان و برون‌رفت از وضعیت قرمز نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

وی گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۴۲۸۰۳نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۸۱۸نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۱۸۹بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۴۰۷۸۰مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان تیرماه تعداد ۱۴۳۳۰مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد۲۵۸۶مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد ۱۰۴۵نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۱۲نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
کریمیان گفت:  از اول لغایت چهارم مردادماه نیز تعداد ۱۸۶۸مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۴۸۱مورد مثبت کرونا و تعداد ۱۷۹نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۳ مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم.

کریمیان تاکید کرد: در مقایسه هفته گذشته با دوهفته قبل؛ تعداد نمونه گیری ها ۸درصد، تعداد مبتلایان ۲۴درصد، تعداد بستری‌ها ۱۰درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۶۰درصد افزایش یافته که نشانگر افزایش آمارها و هشدار به همه است که پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام همه باهم علیه کرونا مبتلایان و بستری ها دانشگاه علوم پزشکی شیوع بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است

امام‌ جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان است‌‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی  با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد. پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص و رو به بهبودی رفت.

متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اطلاعات خبرنگار تسنیم، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • حس خوب حمایت
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام