Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:34:15 GMT

حکومت نظامی در تونس

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۵۹۵

حکومت نظامی در تونس

به گزارش ایرنا از رسانه‌های تونسی، براساس این دستور ریاست جمهوری تونس، از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح به مدت یک ماه و از امروز دوشنبه در تونس منع رفت و آمد برقرار خواهد بود.

ریاست جمهوری تونس همچنین هرگونه تجمع بیش از سه نفر در جاده های عمومی و میدان ها را ممنوع کرده است.

البته از این منع آمد و شد، افرادی که در شیفت شب مشغول به کار هستند و نیز بیماران اورژانسی معاف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید در جریان دیدار با رهبران سندیکاها و نهادهای کارگری تونس از شهروندان تونسی خواست که آرام باشند و به خیابان‌ها نیایند.

وی در این باره گفت که تونس مراحل تاریخی و سختی را پشت سر میگذارد و مدعی شد که وی به خاطر ملت مسؤولیت کامل را خواهد پذیرفت.

سعید خطاب به مردم تونس افزود: با وجود هشدار پشت هشدار، صبرمان تمام شد و کارد به استخوان رسید، در بسیاری از مناسبت‌ها می توانستم شخصی را برای تشکیل کابینه انتخاب کنم اما می دانستم وی از اعتماد اکثریت برخودار نیست.

وی ادامه داد: دستکم در دو مورد این مسأله فراهم بود که این چنین اشخاصی را انتخاب کنم، اما به نهادها و مقامات احترام گذاشتم.

او گفت که برای انتخاب فردی برای تشکیل کابینه تونس بسیار صبور بوده است، بارها نیز هشدار داده است اما متأسفانه گوش شنوایی نبوده است که صدای وی را بشنود.

برقراری حکومت نظامی در تونس پس از آن روی میدهد که سعید علاوه برتعلیق فعالیت پارلمان، لغو مصونیت نمایندگان "هشام المشیشی" نخست وزیر را از مقام خود برکنار کرد.

رییس جمهوری تونس گفت که  تصمیم گرفتم قوه مجریه را با کمک نخست وزیری که خودم تعیین می کنم، اداره کنم.

این تصمیم به دنبال اعتراض روز یکشنبه تونس و دیدار سعید با فرماندهان نظامی و امنیتی گرفته شده است.

برچسب‌ها تونس پارلمان قیس سعید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس پارلمان قیس سعید تونس پارلمان قیس سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است