Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کمیسیون اروپایی از زیرمجموعه های اتحادیه اروپا از کشورهای مذکور خواسته تا دلایل این تاخیر را توضیح دهند.

کمیسیون اروپایی دو سال قبل قوانین کپی رایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به تصویب رساند تا احترام به حقوق مالکیت معنوی به خصوص در صنایع و پلتفرم های آنلاین ماند گوگل و فیس بوک تضمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال بخشی از این قوانین در اروپا بحث انگیز شده است. بر اساس بند 17 قانون یادشده پلتفرم های به اشتراک گذاری محتوا مانند یوتیوب و اینستگرام باید محتوای دارای کپی رایت را فیلتر کنند. این امر به مذاق برخی هنرمندان و شرکت ها و شبکه های پخش تلویزیونی خوش نیامده است.

23 کشور یادشده تا 7 ژوئن وقت دارند تا در مورد علت عدم تمکین از قانون کپی رایت مصوب کمیسیون اروپا توضیح دهند. در صورت بی توجهی این کشورها به دادگاه عالی اتحادیه اروپا در شرح لوکزامبورگ ارجاع داده می شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کپی رایت اسپانیا کمیسیون اروپا کپی رایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی

رئیس کمیسیون اروپا طی اظهاراتی نسبت به سیاست‌های چین که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طی اظهاراتی پیش از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرد که وی قرار است در مورد سیاست‌های این کشور که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، گفتگو کند.

صنعت‌زدایی فرآیندی از تغییرات اجتماعی و اقتصادی است که در اثر حذف یا کاهش ظرفیت یا فعالیت صنعتی در یک کشور یا منطقه به‌ویژه صنایع سنگین یا صنایع تولیدی ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور چین روز یکشنبه به عنوان بخشی از سفر 6 روزه خود به سه کشور اروپایی وارد فرانسه شد که اولین سفر او به اروپا از سال 2019 محسوب می‌شود.

رئیس بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تأکید کرد که در جریان گفتگوی خود با شی در مورد "عدم تعادل" در تجارت چین صحبت خواهد کرد.

چین در حال حاضر با یارانه‌های هنگفت، به دلیل تقاضای ضعیف داخلی خود، بیش از آنچه که می‌فروشد، در حال تولید است. این اقدام منجر به عرضه بیش از حد کالاهای یارانه‌ای چینی، مانند خودروهای برقی و فولاد می‌شود که منجر به تجارت ناعادلانه می‌شود.

فون در لاین افزود: اروپا نمی تواند چنین رویه‌های تحریف کننده‌ای را در بازار بپذیرد که می تواند منجر به صنعت زدایی در اروپا شود.

در چند هفته گذشته، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد "اقدامات ناعادلانه چین"، از جمله محدودیت در عرضه تجهیزات پزشکی اروپایی به بازار این کشور آسیایی و یارانه برای شرکت‌های چینی تولیدکننده توربین‌های بادی، خودروهای الکتریکی و قطار آغاز کرده‌اند.

در همین حال، چین یک تحقیق ضد دامپینگ (قیمت‌شکنی) در مورد براندی وارداتی از اتحادیه اروپا باز کرده است که به ویژه صادرکنندگان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می دهد. تحقیقات متقابل به عنوان یک تقابل فزاینده در برابر حمایت گرایی تلقی می شود. فون در لاین برای تجارت "ریسک زدایی" با چین فشار آورده است، اما به اندازه ای پیش نرفته است که از جدا شدن از قدرت اقتصادی حمایت کند.

شی در مقاله‌ای که پیش از سفرش در مطبوعات فرانسه منتشر شد، گفته بود که پکن متعهد به دستیابی به "چشم‌اندازهای جدید" در روابط خود با این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند