Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:35:27 GMT

زکات مهمترین برنامه اقتصادی اسلام است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۸۴۶

زکات مهمترین برنامه اقتصادی اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دومین جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی، حجت الاسلام حافظی رئیس اداره زکات استان زنجان و اعضای این شورا، به ریاست حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه سلطانیه با تبریک دهه امامت و ولایت و سالروز ولادت حضرت امام هادی(ع) تاسیس شبکه وکالت توسط امام هادی(ع) و انتصاب علما و فقها بعنوان نمایندگان خود برای ارتباط با مردم و پاسخ به سوالات آنان و همچنین دریافت وجوهات گفت: متصدی اخذ و صرف وجوهات از جمله خمس و زکات رهبر جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب به آیات مربوط به ولایت در قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه آیات تبلیغ و اکمال از آیات مربوط به عید غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، افزود: بر اساس آیه اکمال، روز غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت، یأس کفار و رضایت به دین اسلام است که بر اساس آیه تبلیغ اگر پیامبر ولایت امیرالمؤمنین را ابلاغ نمی کرد، اعمالش باطل می‌شد.

رئیس شورای زکات سلطانیه به اهمیت زکات در اسلام پرداخت و با بیان اینکه کسانی که اموال ایتام و فقرا را می‌خورند، آتشی است که به درون خود می‌ریزند، گفت: زکات مهمترین برنامه اقتصادی اسلام نه فقط برای معیشت نیازمندان که البته اولویت دارد، حتی برای تامین مخارج حکومت اسلامی است.

حسینی نسب با بیان اینکه زکات مساوی با نماز است و در آیات قرآن این دو فریضه در کنار هم آمده‌اند، گفت: با مجاهدت  خستگی ناپذیر و تلاش‌های دلسوزانه می‌توان زکات را هم مثل نماز در جامعه ترویج کرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه همه باید در ترویج زکات تلاش کنند، افزود: مسؤولان ادارات و ثروتمندان جامعه از باب مِکنَت و قدرت، ترویج فرهنگ زکات را یک تکلیف بدانند.

در پایان جلسه مرکز نیکوکاری جواد الائمه وابسته به دفتر امام جمعه شهرستان سلطانیه و مرکز نیکوکاری قدیم الاحسان با حضور حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان و اعضای شورای زکات افتتاح شد.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینی نسب امام جمعه سلطانیه شهرستان سلطانیه شورای زکات حجت الاسلام شورای زکات حسینی نسب امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر وطنخواه عصر دوشنبه در نشست شورای زکات که در مدرسه علمیه خواهران ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بانوان طلبه باید مروج پرداخت زکات در میان مردم باشند و ترویج و تبلیغ عمل حسنه پرداخت زکات در میان مردم از مسئولیت‌های طلاب خواهر است.

وی خاطرنشان کرد: جامع‌ترین برنامه اجتماعی خداوند عدل و احسان است چرا که همه هستی بر پایه عدالت استوار بوده و این عدالت با تمام قدرتش در مواقع بحرانی به تنهایی کارساز نیست بنابراین خداوند بلافاصله بعد از عدل دستور به احسان داده است.

رییس کمیته امداد شهرستان پارس آباد افزود: یکی از سفارش‌های مهم اخلاقی قرآن، همدردی و همدلی با دیگران و به فریاد آنان رسیدن است.

وطنخواه با بیان اینکه امروزه متاسفانه در جامعه شاهد کم رنگی موضوع کمک به هم نوعان و به ویژه محرومان هستیم، تصریح کرد: مردم باید بدانند که دست احسان کننده بعد از دست خدا قرار دارد، بنابراین افراد نباید تنها به فکر آسایش خود باشند و از کمک به افراد جامعه، خویشان، بستگان و نزدیکان خود غافل نباشند. وی گفت: امروزه پرداخت زکات مستحب در کنار زکات واجب کمک شایانی به افراد نیازمند کرده است و این امر علاوه بر بهبود شرایط مالی و اقتصادی مستمندان، به طور حتم رضایت الهی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام (ره) پارس‌آباد با اشاره به مسئولیت خطیر طلاب و خواهر در اطلاع‌رسانی امر پرداخت زکات، افزود: خواهران طلبه باید با ترویج و تبلیغ پرداخت زکات در محافل عمومی و مراسمات مذهبی، این عمل خیر را گسترش داده و زمینه رفاه حال نیازمندان را فراهم کنند.

کد خبر 6091786

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید