Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@15:56:38 GMT

قیمت قهوه رکورد زد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۷۴۳۰

قیمت قهوه رکورد زد

آفتاب‌‌نیوز :

جودی گانس، مشاور باسابقه صنعت قهوه اظهار کرد: قیمت این دانه مرغوب قهوه که محبوب استارباکس و سایر شرکتهای زنجیره ای قهوه است، در یک هفته بیش از ۳۰ درصد صعود کرد و احتمالا به بیش از سه دلار در هر پوند خواهد رسید. آخرین بار در سال ۲۰۱۱ قیمت دانه قهوه به بالای سه دلار در هر پوند رسیده بود.

قیمت معاملات قهوه در پی از بین رفتن درختان قهوه در برزیل بر اثر خشکسالی و سپس دو موج سرمای بی موقع در کمتر از یک ماه، سر به فلک کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمای منجمد کننده هفته گذشته به درختان جوان آسیب زد که باید بریده یا از نو کاشته شوند. طبق گزارش ایکام ریسرچ، این مسئله به مدت سالها روی تولید تاثیر خواهد گذاشت و محصول سال آینده را حداکثر ۵.۲ میلیون کیسه کاهش می دهد. یک کیسه قهوه ۶۰ کیلوگرم معادل ۱۳۲ پوند وزن دارد.

سایر تولیدکنندگان بزرگ مانند اندونزی هم محصول قهوه کمتری برداشت می کنند. برزیل در ۴۰ درصد از تولید جهانی قهوه سهم دارد و کاهش عرضه این کشور روی قیمتهای بازار جهانی تاثیر می گذارد.

بهای معاملات قهوه حداکثر ۱۴ درصد صعود کرد و به ۲.۱۵۲ دلار در هر پوند رسید که بالاترین میزان از اکتبر سال ۲۰۱۴ است.

پیش بینی می شود دمای هوا در روزهای آینده در برزیل سردتر شود که به محصولات آسیب می زند. احتمال یخبندان در سائوپائولو و جنوب ایالت میناس گریس در موج سرمایی که برای ۲۹ ژوییه پیش بینی شده، افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت قهوه عربیکا به معنای قیمتهای بالاتر برای مصرف کنندگان در سوپرمارکتها و فروشگاههای قهوه است. این امر به نگرانیها نسبت به تورم غذایی جهانی که با افزایش هزینه های حمل و اختلالات زنجیره تامین تشدید شده است، اضافه می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت قهوه قهوه عربیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات مرحله مقدماتی اول کاپ جهانی به میزبانی شانگهای چین در بخش تیمی ریکرو درحالی به پایان رسید که کمانداران ایران در بخش مردان با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفتند و با نتیجه ۵ بر یک شکست خوردند و از صعود به مراحل بالاتر بازماندند .

تیم ریکرو بانوان نیز با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی هر چند در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

البته در جریان این رقابتها تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی و مبینا فلاح با امتیاز ۱۳۲۷ در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران را ارتقا ببخشد.

بهزاد پاکزاد سرمربی سابق تیم ملی ریکرو ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص حضور ملی پوشان کشورمان و ارزیابی عملکرد انها در مرحله اول و دوم جام جهانی چین اظهار داشت: کیفیت این مدل مسابقات همیشه بالاست و خوشبختانه رکوردهایی که به ثبت رسید نشان داد تیم خوبی داریم که نوید بخش روزهای خوب برای ریکرو ایران خواهد بود. باید بپذیریم که در رشته‌های رکوردی حرف اول و آخر را رکوردها می‌زنند چون از همین مسیر است که آرام آرام ورزشکاران می‌توانند خودشان را به مدال‌های جهانی و المپیک نزدیک کنند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت تیم ملی جهت کسب سهمیه المپیک پاریس گفت: کاپ جهانی ترکیه که خرداد برگزار خواهد شد آخرین رویدادی است که بچه‌های ما باید برای رسیدن به پاریس تلاش کنند. رقابت با رقبای جهانی طبیعتا سخت‌تر است اما این تنها راه ماست و باید همه توان‌مان را بگذاریم تا ریکرو هم نماینده در المپیک داشته باشد. حریف‌ مان قوی هستد درست؛ ولی بچه‌های ما هم نشان دادند از شرایط خوبی برخوردارند که امیدوارم شاهد موفقیت آنها در کاپ جهانی ترکیه باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی ریکرو با بیان اینکه برگزاری اردوهای مشترک خارجی قطعا در این مسیر به تیم ملی کمک خواهد کرد؛ توضیح داد: اردوهای خارجی یک حسن مهم دارند آنهم این است که کمانداران ما این فرصت را دارند تا بتوانند با سایر کمانداران خارجی تمرین کنند و دوست شوند. این پیوند دوستی که بین انها برقرار می‌شود باعث خواهد شد که استرس بچه‌های ما کاهش پیدا کند و یا از بین برود. اصولا شما زمانی که صرفا با رقیب خود مسابقه می‌دهید کار سخت تری دارید تا اینکه بخواهید با دوست خود به رقابت بپردازد.

پاکزاد در پایان درمورد عملکرد مربی کره‌ای تیم ملی ایران گفت: فرقی ندارد مربی ایرانی باشد یا خارجی در هر شکل باید به آنها زمان داد و بر اساس آن عملکردشان را مورد قضاوت قرار داد. این زمان دادن در ایران حداقل باید ۴ سال باشد. البته در کشورهای پیشرفته در این رشته وقتی حرف از ۴ سال بزنید خنده‌شان می‌گیرد. قهرمان المپیک توکیو در ریکرو درست ۱۰ سال با یک مربی کار کرده که موفق شد طلای این بازیها را کسب کند. مربی کره ای تیم ملی ایران هم تا این لحظه خوب کار کرده اما برای ارزیابی دقیق‌تر باید به او فرصت داد.

کد خبر 6094077

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد