Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:16:29 GMT

کلسترول خوب از کبد محافظت می کند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۷۴۹۳

کلسترول خوب از کبد محافظت می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از زی نیوز، محققان نوعی "کلسترول خوب" را شناسایی کرده اند که با جلوگیری از سیگنال‌های التهابی تولید شده توسط باکتری‌های معمول روده، از کبد محافظت می‌کند.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) موسوم به کلسترول خوب بیشتر به دلیل پاک کردن کلسترول در بدن و رساندن آن به کبد برای دفع شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند که نوعی کلسترول خوب به نام HDL۳، هنگامی که در روده تولید شود، از کبد در برابر التهاب و آسیب محافظت می‌کند.

در صورت مسدود نشدن، این سیگنال‌های باکتریایی از روده به کبد منتقل شده و در آنجا سلول‌های ایمنی بدن را فعال می‌کنند.

«گوندالین راندولف»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که بالا بردن سطح این نوع خاص از HDL و به طور خاص افزایش آن در روده، می‌تواند نوید محافظت در برابر بیماری کبد را بدهد که همانند بیماری قلبی، یک مشکل عمده سلامتی است.»

هر نوع آسیب روده‌ای می‌تواند بر گروهی از میکروب‌ها به نام باکتری‌های گرم منفی تأثیر بگذارد. چنین میکروب‌هایی مولکول التهابی به نام لیپوپلی ساکارید تولید می‌کنند که می‌تواند از طریق عروق خونی به کبد منتقل شود.

مواد موجود در میکروب‌های روده ممکن است همراه با مواد مغذی موجود در غذا برای فعال سازی سلول‌های ایمنی بدن که باعث التهاب می‌شوند، حرکت کنند. به این ترتیب، عناصر میکروبیوم روده ممکن است بیماری کبدی از جمله بیماری کبد چرب و فیبروز کبدی را ایجاد کند.

محققان امیدوارند که HDL۳ بتواند به عنوان یک هدف در درمان‌های بعدی بیماری کبد استفاده شود.

کد خبر 5266401

منبع: مهر

کلیدواژه: کلسترول چربی کبد چرب واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا واکسیناسیون سعید نمکی شیوع کرونا انجمن فیزیوتراپی محدودیت های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کیانوش جهانپور کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کلسترول خوب بیماری کبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم

بیرون زدگی چشم از حدقه زمانی رخ می دهد که کره چشم دچار بیرون زدگی شود. بیرون زدگی چشم در افراد به غیر از افرادی که به طور طبیعی و مادرزادی با چشمانی برآمده به دنیا می‌آیند نشانه‌ی بیماری جدی است. اصلی‌ترین دلیل ایجاد بیرون زدگی چشم از حدقه تیروئید چشمى است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال