Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@06:39:16 GMT

قرنطینه یا ابتلا به کووید؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۷۶۱۷

قرنطینه یا ابتلا به کووید؟

ایسنا/اصفهان منتقدان قرنطینه اغلب استدلال می‌کنند که آسیب‌های ناشی از آن به سلامت روح و جسم بسیار بدتر از آسیب‌های مستقیم کووید ۱۹ است، درحالیکه هیچ شاهد معتبری مبنی بر تایید این گفته وجود ندارد و کارشناسان معتقدند تنها راه جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا و ابتلا به این بیماری، حفظ رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمع و حضور در مجامع و دورهمی‌ها و رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج تجزیه و تحلیل‌های جدید از میزان مرگ و میر در کشورهایی که قرنطینه را به خوبی اجرا کرده اند، نشان می دهد در حالی که اجرای سختگیرانه قرنطینه با آسیب به سلامتی همراه است، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه قرنطینه بدتر از ابتلا به کووید است، وجود ندارد.

کرونا ویروس مخرب که با بروز بیماری کووید تاکنون حدود ۱۹۵ میلیون نفر را در کشورهای مختلف درگیر خود کرده، تأثیر مخربی بر شبکه بهداشت و سلامت کشورها داشته است. آمارها از کشورهایی مانند برزیل و هند که اقدامات کنترلی محدود کننده را به خوبی اجرا نکرده اند، گواه این است که کرونا تاثیر مخربی بر بهداشت و سلامت این کشورها وارد کرده است. از سویی دیگر، منتقدان قرنطینه نیز معتقدند که فرصت های از دست رفته برای غربالگری بیماری ها و واکسیناسیون، یا انجام جراحی های مختلف و اسیب هایی که تنهایی و انزوای بر سلامت روان وارد می کند، دلیلی بر انتقاد این گروه از اجرای طولانی مدت قرنطینه است.

«پیشگیری بهتر از درمان است»

متخصصان بهداشت عمومی تأکید دارند که جدا کردن اثرات سلامتی قرنطینه از اثرات بیماری همه گیر چالش برانگیز است و با این حال، تحلیل آنها نشان می دهد که مداخلات قرنطینه های دولت ها برای سلامت عمومی - حداقل در کوتاه مدت - از خود بیماری همه گیر بدتر نیست.

در این بررسی ها، متخصصان نه تنها آمار کلی مرگ و میر بلکه اختلالات به وجود آمده در خدمات بهداشتی کشورها و اثرات بهداشت روان افراد و تعداد خودکشی ها را نیز در نظر گرفتند. این تحقیق یک همکاری بین المللی بین دانشمندان استرالیا، دانمارک، انگلستان و ایالات متحده بود و ۹۴ کشور از زمان شروع همه گیری در سال ۲۰۲۰ تا اواسط سال ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفتند.

در استرالیا و نیوزیلند، که چندین دوره قرنطینه شدید اعمال شد، موارد نسبتاً کمی از ابتلا به کووید تجربه شد و محققان در طول سال ۲۰۲۰ خیزش مرگ و میر بیش از حد در این مناطق ثبت نکردند.

محققان داستان مشابهی را در کره جنوبی، تایوان و تایلند یافتند که علی رغم کم بودن یا نداشتن پرونده کووید ۱۹، قرنطینه را اعمال کردند. این کشورها مرگ و میر اضافی نداشتند و یا تعداد مرگ ناشی از بیماری در این کشورها رقمی فزاینده نبود. از طرف دیگر، کشورهایی که محدودیت های محدودی اعمال کرده اند، از جمله برزیل، سوئد و روسیه، تعداد زیادی مرگ و میرهای اضافی را در طول همه گیری ثبت کرده اند.

نویسندگان گزارش دادند که شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد اقدامات دولت برای کنترل کووید منجر به افزایش مرگ و میر ناشی از خودکشی نشده است. آنها اذعان می کنند که شواهد زیادی نیز وجود دارد که نشان می دهد از زمان شیوع بیماری همه گیر سلامت روان کاهش یافته است، اما تأکید می کنند که جدا کردن اثرات قرنطینه و بیماری چالش برانگیز است.

منبع: medicalnewstoday

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس قرنطینه نشان می دهد مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نهبندانی اظهار کرد: این مرد ۴۱ ساله که حدود ۲ ماه قبل توسط سگ مجروح شده بود به هیچ یک از مراکز درمان هاری مراجعه نکرده بود که این امر سبب ابتلای وی به هاری و در نهایت فوت او شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی دستگاه عصبی مرکزی است که ابتلای به آن صد درصد مرگ را به دنبال دارد اما در صورت مراجعه به موقع موارد حیوان گزیدگی و انجام درمان، به سادگی قابل پیشگیری است.

وی گفت: مهمترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گازگرفتگی و خراش توسط حیوانات است و افراد در صورت زخمی شدن توسط حیوانات بایستی بلافاصله محل زخم را با آب فراوان و صابون شست و شو داد و به نزدیک ترین مرکز پیشگیری و درمان هاری برای تزریق واکسن و سرم هاری مراجعه کرد.

نهبندانی با بیان این که سال گذشته حدود ۲۱ هزار مورد حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش شده است افزود: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۱۶ مورد معادل ۷۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط سگ‌ها و پنج هزار و ۴۱۱ مورد معادل ۲۶ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط گربه‌ها بوده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت نیز آزمایش ۱۲۴ مورد هاری در سگ و ۱۳ مورد هاری در گربه مثبت شده است.

وی با بیان این که در ایران بیش از ٩۰ درصد گزش‌ها توسط سگ انجام می‌شود گفت: باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود که از تحریک کردن حیوانات به خصوص سگ‌ها خودداری کنند و هنگام درگیری ۲ حیوان برای جداسازی آن‌ها اقدام نشود زیرا احتمال ابتلای یکی از این حیوانات به هاری بسیار زیاد است.

کد خبر 6100308

دیگر خبرها

  • علل اصلی ابتلا به کبد چرب
  • با دوری از این ۱۵ عامل به زوال عقل زودرس در جوانی دچار نمی‌شوید
  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد