Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال محیط زیست گفت: به طور متوسط هر روز ۴۰۰ تریلی ۱۸ چرخ سنگ از منطقه کرکس کوه برداشت می‌کنند و در یک چشم‌انداز ۱۰ ساله شاهد نابودی این کوهستان خواهیم بود.

محمد درویش فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: کوهستان کرکس کوه سالانه حدود دو میلیارد متر مکعب آب تولید می‌کند، متأسفانه فعالیت‌های معدنی سبب تخریب پوشش گیاهی در کوهستان شده است، در واقع کوه خواری موجب می‌شود میزان تولید آب در کوهستان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به طور متوسط هر روز ۴۰۰ تریلی ۱۸ چرخ سنگ از این کوهستان برداشت می‌کنند و در یک چشم‌انداز ۱۰ ساله شاهد نابودی کرکس کوه خواهیم بود. مسئولان هم در این جریان سکوت اختیار کرده‌اند و این در حالی است که باید قانون معدن با کمک نماینده‌های مجلس اصلاح شود و اجازه ندهند منطقه راهبردی که آب شرب مردم را تأمین می‌کند برای منافع دیگران نابود شود.

درویش ادامه داد: باید معادن مدیریت شود در این صورت نیازی به انتقال معادن نیست و نسبت به ظرفیت آنها باید بهره‌برداری صورت گیرد، لازم است بر مجوزهای قانونی نظارت شود، متأسفانه در این موضوع قانون را دور می‌زنند.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه این منطقه تنوع جانوری بی‌نظیری دارد و از پتانسیل بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برای مردم و مسئولان محلی باید توضیح داده شود که از روش‌های دیگری برای تولید پایدار استفاده کنند و منطقه‌ای مانند کرکس کوه که قطب انرژی خورشیدی و بادی است می‌تواند به عنوان بهترین منبع صنعت گردشگری به بهبود این صنعت کمک کند.

کد خبر 509543

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد درويش فعال محیط زیست کرکس کوه برداشت های معادن محيط زيست تخریب محیط زیست تخریب محیط زیست کوهستان معادن نطنز نابودی محیط زیست معادن و توسعه پایدار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرکس کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فریمان از پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق این شهرستان خبر داد.

جواد ستوده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

ستوده عنوان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد