Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی واقعی و رصد روزانه میزان تولید و موجودی سیمان و فولاد در کشور گفت: در شرایط فعلی، اولویت اصلی در حوزه سیمان و فولاد تامین برق بمنظور حفظ تولید است.

به گزارش  شاتا، رزم‌حسینی در جلسه کارگروه تنظیم بازار که امروز دوشنبه برگزار شد، با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی برق برای صنعت کشور، افزود: با توجه به تصمیماتی که در وزارت نیرو گرفته شده بود واحدهای مختلف صنعتی با قطعی برق روبه رو شدند و بیشترین فشار ناشی از این عدم تامین برق، به واحدهای سیمانی و فولادی تحمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیشنهادات وزارت صمت برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از قطعی برق به بخش صنعت، مورد قبول واقع نشد، تصریح کرد: در بازاری که میزان تقاضا تغییری نکرده است، وقتی عرضه کمتر از ۳۰ درصد برسد طبیعتا مشکلاتی ایجاد می‌‎شود.

وزیر صمت مساله اصلی در بازار سیمان و فولاد را در شرایط فعلی مربوط به کاهش تولید اعلام کرد و گفت: تمرکز اصلی باید بر تولید باشد که آن هم نیازمند تامین انرژی و برق مورد نیاز این صنایع است.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی موضوعات مرتبط با توزیع در کارگروه‌های تخصصی و بررسی کارشناسی آن برای اخذ یک تصمیمی احسن جهت رفع چالش نظام توزیع موجود، اظهار کرد: وزارت صمت در این مدت، بیشترین مطالبه و درخواست را برای تامین برق واحدهای تولیدی از وزارت نیرو داشته است و این موضوع را به صورت مستمر و جدی پیگیری کرده و خواهد کرد و امیدواریم با کمک و همکاری وزارت نیرو، بتوانیم این مشکل را از سر راه تولید برداریم.

بر اساس توضیحات رزم‌حسینی، میزان برقی که در حال حاضر در اختیار این واحدهاست تنها برای گرم نگه داشتن کوره‌ها کافی است و این اختلال در تولید موجب ایجاد چالش در حفظ بازارهای خارجی و مشکل در قراردادهای داخلی برای صنایع سیمان و فولاد شده است.

آسیب شناسی واقعی، رصد و پایش روزانه میزان تولید و فعالیت واحدهای تولیدی این صنایع و همچنین کنترل انبارها جهت ساماندهی بازار از دیگر مواردی بود که وزیر صمت بر آن تاکید کرد و خواستار برخورد جدی و قانونی با هرگونه تخلف در این حوزه شد.

رزم‌حسینی در ادامه با بیان اینکه تنظیم بازار در شرایط فعلی متفاوت با شرایط عادی است به جایگاه و نقش رسانه در گذر از بحران اشاره کرد و گفت: تعدادی از صاحبان قلم و تریبون به ‌جای کمک به ایجاد آرامش در بازار، به التهابات بازار دامن می‌زنند و اجرای تصمیمات درست را به مخاطره انداخته و در مواردی نیز ناخواسته در مقابل تولید قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: در شرایطی هستیم که علاوه بر مشکلات تحریم، کرونا و خشکسالی، قطعی برق نیز وجود دارد و با توجه به فصل گرما و نیاز مبرمی که مناطق گرمسیر کشور به برق دارند، لازم است با اولویت‌بندی و بررسی‌های کارشناسی، این موضوع مدیریت شود.

وزیر صمت از وزارت نیرو خواست که به تعهدات پذیرفته شده در قبال صنایع و معادن پا برجا باشد و تامین برق واحدهای تولیدی سیمان و فولاد که به دلایل مختلف طی چند روز گذشته عملیاتی نشده است را در دستور کار خود قرار دهد.

وی همچنین تاکید کرد که موضوع تامین برق واحدهای تولیدی برای حل مشکلات موجود از دغدغه های اصلی وزارت صمت است و صنعتگران مطمئن باشند از همه امکانات و ظرفیت های موجود جهت مرتفع نمودن این مشکلات و موانع استفاده خواهیم کرد.

ایرنا

برچسب ها: فولاد ، سیمان ، وزیر صنعت ، برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فولاد سیمان وزیر صنعت برق واحدهای تولیدی سیمان و فولاد وزارت نیرو رزم حسینی تامین برق قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

یک استارتاپ محیط‌زیستی ایرانی در طرحی جالب از شیشه‌های نوشیدنی خالی که در طبیعت رهاشده بودند بلوک‌های بتنی تولید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، استارتاپ محیط‌زیستی جامُش در طرحی جالب از شیشه‌های نوشیدنی خالی که در طبیعت رهاشده بودند بلوک‌های بتنی تولید کرد.

آنها با شروع این طرح در جزیره زیبای هرمز در خلیج فارس توانسته‌اند بخش مهمی از این زباله‌های دیرتجزیه‌پذیر را بازیافت و زمین جزیره را پاکسازی کنند و در تلاش برای رسیدن به پسماند صفر در این جزیره شگفت‌انگیز هستند.

مدل تأمین مالی استارتاپ‌ها در ایران اشتباه است!/ چرا استارتاپِ شتاب‌دهنده قادر به دریافت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه نیست؟

پسماندهای شیشه‌ای بدلیل وجود سیلیس می‌تواند جایگزین سیمان در بتن قرار گیرد. از آنجایی که تولید سیمان با استخراج منابع طبیعی و تولید گازهای گلخانه ای همراه است؛ استفاده از پودر شیشه‌های بازیافتی به جای سیمان علاوه بر مقرون به صرفه بودن و افزایش استحکام بتن، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.

از پودر شیشه در صنایع دستی، مجسمه‌سازی، ساخت کاشی، سرامیک و… نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود