Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد منتظر کوهساری از کاهش یافتن ظرفیت انبارهای بندر امام خمینی(ره) در مقایسه با دو هفته گذشته خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم اکنون سرعت تخلیه و بارگیری کالاها از انبارهای بندر امام خمینی(ره) توسط ناوگان جاده‌ای و واگن‌های باری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) حدود ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان کالای اساسی وجود دارد و بیشترین آن مربوط به ذرت است که حدود یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن است.

منتظر کوهساری ادامه داد: حدود ۹۳۷ هزار تن گندم و ۷۵۴ هزار تن هم سویا در انبارهای بندر امام خمینی(ره) موجود است.

معاون بندری سازمان بنادر توضیح داد: در بندر امام خمینی(ره) هم ۴۹۵ هزار تن دانه‌های روغنی و ۴۸۰ هزار تن روغن خام وجود دارد که در مجموع جزو بیشترین موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) بوده است.

وی بیان کرد: بندر امام خمینی(ره) همانند ماه‌های گذشته رتبه اول را در حوزه کالاهای اساسی کسب کرده است.

منتصر کوهساری اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳۴ هزار تن کالا در بندر شهید رجایی و ۳۱۵ هزار تن کالا اساسی در بندر امیرآباد وجود دارد، همچنین در سایر بنادر از جمله نوشهر هم  کالای اساسی وجود دارد اما میزان آنها بسیار کم است.

معاون بندری سازمان بنادر تصریح کرد: ۱۵ فروند شناور هم که شامل ۳۵۸ هزار تن کالا است، در پای اسکله‌ها قرار دارند که در انتظار تخلیه و بارگیری هستند و ۲۴ فروند هم که شامل یک میلیون تن کالای اساسی هستند، در لنگرگاه‌ها در انتظار دریافت اسناد برای تخلیه و بارگیری هستند.

منتصر کوهساری درباره مقایسه تخلیه کالای اساسی بندر امام خمینی(ره) در سال ۹۹ نسبت به سال ۱۴۰۰ هم گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال ۹۹، ۷ میلیون و ۸۹۳ هزار تن کالای اساسی تخلیه و بارگیری شده است و در سال ۱۴۰۰ هم ۸ میلیون و ۱۲۷ هزار تن کالا که شامل ذرت، گندم و جو بوده، تخلیه شده که ۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون بندری سازمان بنادر تصریح کرد: در بخش مقایسه تخلیه کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی هم در ۴ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، ۵۷ میلیون تن در سال ۹۹ تخلیه کالا صورت گرفته و امسال هم ۶۱ میلیون تن کالا تخلیه شد که رشد ۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است.

وی بیان کرد: ورودی خروجی کالاها در بندر امام(ره) افزایش یافته و ممکن است در یک روز، ۶۰ هزار تن کالا تخلیه شود و روز دیگر ۴۷ هزار تن کالا تخلیه شود.

آخرین وضعیت کالاهای اساسی انباشت‌شده در بنادر | مشکل کمبود کامیون به کجا رسید؟ مشکلات ادامه دار کامیون‌داران برای حمل کالا از بندر امام | شرکت راه‌آهن هم پای کار آمد کد خبر 616985 برچسب‌ها بنادر سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بنادر سازمان بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی ره تخلیه و بارگیری سازمان بنادر هزار تن کالا کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!