Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی به تشریح اقدامات دوره پنجم پرداخت و اداره شهر با هزینه ای به مراتب کمتر از دوره های پیشین را از اولویت های این دوره بر شمرد.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در برنامه تهران بیست که به موضوع  "اقدامات شورای شهرتهران در دوره پنجم" اختصاص داشت، ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: همانطور که می دانید دوره 4 ساله شورای پنجم  مانند همه مسئولیت های انتخابی به پایان رسیده و این امانت سنگین برای صیات از شهر و پیگیری حقوق مردم به عهده شورای ششم است که البته جا دارد خدمت منتخبین شورای ششم نیز تبریک  بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: انتظار شهروندان از مدیریت شهری در ابتدای دوره پنجم ایجاد  تحول در ساختار عملکرد شهرداری بود و می دانید که  بزرگترین افتخار ما در این دوره شورا این بود که از حمایت بی سابقه مردم بهره مند بودیم به طوریکه حمایت مردم سه برابر دوره های قبل و همین دوره ای که برگزار شد، بوده است.  لذا مردم به ما اعتماد کردند و لازم بود تحول جدی اتفاق بیافتد.

هاشمی با بیان اینکه گام های بسیار مهمی توسط شورای پنجم برداشته شد ادامه داد:  اما قبل از ورود به مسائل شهرداری باید  به مسائل شورا بپردازیم، همانطور که می دانید  شورا وظیفه تقنینی و نظارتی دارد و جا دارد  از اعضای شورا فعلی  تشکر ویژه  کنم که  با جدیت در جلسات شرکت کردند. ما در دوره پنجم ضریب شرکت در جلساتمان  بسیار بالا بود و  حتی در دوران کرونا که به صورت ترکیبی برگزار شد،  بیش از 17 نفر حاضر بودند و غایبین کم بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: کمیسیون ها و کمیته ها هم  به جد تشکیل شد و  تا به حال در طول این 4 سال ما 310 جلسه صحن علنی داشتیم و  160 طرح و 190 لایحه به صحن شورا آمد. اعضای شورا بازدیدهای  زیادی داشتند و بر اساس آن مجموعا اعضا تذکرات بسیار جدی را نیز ایراد کردند که نزدیک به هزار تذکر داشتیم.

هاشمی ادامه داد: وظایفی که به عهده شورا از نظر تقنین و مصوبات قانونی گذاشته شده بود  به خوبی انجام شد و ما  شورای بی سر و صدایی داشتیم، منسجم بودیم و خوشبختانه این دوره را با آرامش گذراندیم و این آرامش به شهر هم منتقل شد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه و در خصوص برخی انتقادهایی که به مدیریت شهری وارد داشته،  گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورا باید یک  وجه انتقادی نسبت به شهرداری می گرفتیم ، ما نمی توانیم همیشه تعریف و تمجید کنیم و هر جا احساس کردیم سستی  هست و دیر تصمیم گیری می شود و یا درست عمل نمی شود، تذکر می دادیم. البته معمولا این گفته های انتقادی بیشتر برجسته  می شود کما اینکه ما هر جا که نیاز بوده از عملکرد مدیریت شهری هم  تقدیر کردیم.  تذکرات بسیار جدی را داشتیم برای نمونه هر جا در مدیریت شهری جسارت لازم برای برخی فعالیت ها نبوده یا  در خصوص  تجهیز حمل و نقل عمومی، انتقاد داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کم هزینه اداره کردن شهر از اولویت های شورای پنجم بود گفت: وقتی ما به شورا آمدیم یکی از مسائل مهم که از ما  توقع داشتند این بود که  یک نظم جدیدی را به شهرداری بدهیم. وقتی دوران طولانی مدیریت ویژه بر شهرداری حاکم بود باید رویکرد جدیدی را اجرا می کردیم که یکی از آنها اداره شهر  با هزینه کمتر بود. ما از همان ابتدا آمدیم بودجه سال 97 را حتی کمتر از بودجه سال 96 تصویب کردیم. می دایند که بودجه سال 96 را ما تدوین نکرده  بودیم، ولی برای بودجه سال 97 برای آنکه آگاهی پیدا کنیم از هزینه ها بودجه را انقباضی بستیم و اجازه گسترش بودجه را ندادیم.

او افزود: بودجه سال 96 بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان بود و ما بودجه سال 97 را 17 هزار و 900 میلیارد تومان بستیم. بودجه سال 98 نیز بالغ بر 23 هزار میلیارد بود و بودجه سال 99 با متمم 30 هزار میلیارد تومان بسته شد البته این افزایش ها منطبق با برنامه سوم توسعه شهر تهران بود. و در نهایت بودجه سال 1400 را در حدود 40 هزار میلیارد تومان بستیم.

هاشمی در ادامه گفت: نکته جالب این است که اگر به قیمت روز دلار استناد کنیم بودجه سال 1400 ما یک سوم بودجه سال 96 خواهد بود یعنی 18 هزار میلیارد تومان بودجه سال 96 بالغ بر 5 میلیارد دلار بود ولی بودجه 40 هزار میلیاردی سال 1400 یک و نیم میلیارد دلار می شود. لذا باید گفت؛ ما 40 درصد هزینه های شهرداری را پایین اوردیم به نرخ آن موقع که یک کار بسیار حساب شده انجام شد.

او یکی دیگر از اقدامات این دوره را کاهش تعداد پرسنل در جهت کاهش هزینه ها برشمرد و گفت: در 100 سال اخیر سابقه نداشته که تعداد پرسنل شهرداری کم شود اما ما در ابتدای شورای پنجم شهرداری را ملزم کردیم تعداد پرسنل را افزایش ندهد و سالی 4 تا 6 درصد نیز از تعداد پرسنل کم کند به طوری که هم اکنون تعداد پرسنل از 70 هزار نفر به 57 هزار نفر رسیده یعنی 13 درصد کاهش و این یعنی کاهش هزینه ها. ما این موضوع را به پرسنل پیمانکاران نیز بسط دادیم و تعداد پرسنل پیمانکاران که نگه داشت شهر را انجام می دادند از 50 هزار نفر به 40 هزار نفر کاهش پیدا کرد. این در حالی است که از کیفیت خدمات کاسته نشد و گزارش های سامانه های 137 و 1888 بیانگر این امر است.

هاشمی افزود: این اقدامات در شرایطی بود که سیاست  شهر نفروشی نیز اجرا شد و هزینه های غیر ضرور نظیر سفر های خارجی پرسنل شهرداری را کاهش دادیم. به بیانی باید گفت ما  به قیمت سال 96 نزدیک 40 درصد بودجه را به آرامش رساندیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: نکته مهم دیگر مطالبات مقام معظم رهبری و مردم در خصوص سه موضوع حریم، باغات و شهر فروشی بود. ما در ابتدای کار نامه های زیادی از بیت رهبری داشتیم که خواستار حفظ حریم و باغات و فضای سبز تهران بودند. اینکه در ارتفاع بالای 1800 سازه ای ساخته نشود. در این سه زمینه شورای پنجم مصوباتی داشت و ما توانستیم جلوی هر سه این موضوعات را بگیریم.

هاشمی گفت: ما در موضوع حریم وقت زیادی گذاشتیم و اجازه ندادیم هیچ ساخت و سازی در آن صورت گیرد می دانید کهع از گذشته ارگان های خصولتی و دولتی و نظامی ها به صورت  لجام گسیخته این کار ها را کردند و البته  در جنوب شهر اما در این دوره جلوی این کار ها گرفته شد. در مورد باغات کار ارزنده ای کردیم و مصوبه برج باغ را لغو کردیم و پرونده های باغات از حدود 500 پرونده را رساندیم به 24 پرونده که از قدیم بوده است. در خصوص شهر نفروشی و بلند مرتبه سازی نیز باید بگویم این موضوع  در منطقه یک و شمال شهر  و منطقه  22 به شدت افزایش پیدا کرده بود ولی ما  بلند مرتبه سازی را  تقریبا از بین بردیم و منتظر شدیم شورای عالی شهر سازی مصوبه جدیدی را ارایه دهد  که بلند مرتبه سازی را در جای مناسبی انجام دهند.

هاشمی افزود: تنها در سال 91 تا 95 بالغ بر   570 مجوز بلند مرتبه سازی بالای 11 تا 13 طبقه داده شد در حالی که از 96 تا 1400 تنها  70 مجوز داده شد. در سال 90 پروانه و مساحت مجوز داده شده 18  میلیون متر مربع بود ولی در سال 98 منتهی به 99 تنها  6.5  تا 7 میلیون متر مربع پروانه صادر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه و در پاسخ مجری که بیان کرد در این ایام ساخت و ساز هم کم شده است؟ گفت: ساخت و ساز زمانی اوج می گیرد که اضافه طبقه داده شود. سرمایه گذاران فکر می کنند در شرایطی قرار می گیرند که اضافه طبقه بگیرند به ساخت و ساز هجوم می آورند ولی ما جلوی این رویه را گرفتیم. البته می بینید وقتی شهر خارج از طرح تفصیلی با اضافه طبقات بی رویه ساخته شود نتیجه اش همین دندانه دندانه شدن شهر می شود. این در حالی است که ما مدعی هستیم در سال 99 خارج از طرح تفصیلی یک طبقه اضافی هم ندادیم و درخواست می کنیم اگر موردی را خارج از طرح تفصیلی  بدون کمیسیون ماده 5 بوده گزارش دهند. گرچه برخی مال ها مانند ایران مال و اطلس مال خارج از کمیسیون ماده 5 ساخته شدند و امروز در ماده 100 پرونده دارند. خیلی از پروژه ها در شهر نیز این مشکلات را دارند، چرا که در گذشته خارج از طرح تفصیلی ساختند و امروز برای پایان کار با مشکل مواجه هستند.

هاشمی در خصوص مشکل حریم تهران نیز گفت: مشکلی که  برای حریم تهران ایجاد شده علتش استانی شدن تهران است . قبلا همه شهر های اطراف تهران سه تا 4 شهر بوده و حریمشان  در اختیار تهران بوده و نمی توانستند در حریم خود ساخت و ساز کنند  ولی اکنون 43 یا 47 شهر در اطراف تهران ایجاد شده و هر کدام حریم خود را دارند و لذا  حریم تهران محدود شده است و اگر کسی بسازد، برخورد می شود.

هاشمی افزود: هم وزارت کشور و هم حاکمیت باید مواظب باشند دستاورد های این شورا و شهرداری حفظ شود و  دوباره مواظبت کنند از آرامشی که در ساخت و ساز ایجاد شده تا از بین نرود .

او افزود: یکی دیگر از اقدامات ما مهار رشد جمعیت پذیری تهران بود که در این زمینه تصویب مجدد طرح تفصیلی منطقه 22 در دست اقدام قرار گرفت و ما جمعیت پذیری این منطقه را 20 درصد کاهش دادیم یعنی از یک میلیون و سیصد هزار نفر به یک میلیون و صد هزار نفر رساندیم. با این اقدامات ما توانستیم جمعیت تهران را در همین حد 9 میلیون نفر نگاه داریم در حالی که اگر اینگونه نبود از 11 میلیون نفر هم عبور می کرد.

هاشمی در ادامه از سیاست های شورای پنجم گفت و افزود: سیاستی که در شورا اجرا کردیم این بود که  ابتدا پروژه های نیمه تمام را تمام کنیم و  اولویت هم با  مترو و  خروج از خودرو محوری بود. ما خط 6 و 7 مترو را تکمیل کردیم و خط  10 را کلنگ زدیم. 32 ایستگاه مترو افتتاح کردیم این در حالی است که کل ایستگاه های مترو بالغ بر  140 ایستگاه است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اول به این نتیجه رسیدیم که پروژه های قبلی را تکمیل کنیم و سپس به سراغ پروژه های جدید برویم و همزمان سیاست خودرو محوری را هم محدود کردیم و لذا تقریبا ۳.۸ دهم برابر از بودجه را در زمینه حمل و نقل استفاده کردیم و هیچگاه به سمت ساختن بزرگراه و تونل و ... نرفتیم.

این درحالی بود که دوره های قبلی حدود هفت یا ده درصد بودجه را در این زمینه استفاده کرده و بزرگراه و تونل های بیشتری نظیر نیایش و توحید و... ساخته اند.

او در همین راستا افزود: البته در دوره پنجم هم پروژه هایی نظیر شهید رستگار، شهید بروجردی، تونل آرش، زیرگذر استاد معین یا زیر گذر گیشا و... به انجام رسیده است.

هاشمی در پاسخ مجری در خصوص خاک ریختن ارتش در پروژه شهید صیاد شیرازی گفت: طبق توافقی ارتش زمینی را در اختیار شهرداری قرارداد اما شهرداری پول این زمین را به ارتش نپرداخته بود و لذا به هنگام افتتاح در آنجا خاک ریختند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص متروی تهران نیز گفت: نقطه ضعف مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل شهری، در تجهیز واگن و اتوبوس بود که آن هم بر اساس قوانین در اختیار دولت بوده است و قرار بود هزار واگن تامین کند. اما در واقع به علت تحریم و مشکلات فاینانس به این امر رسیدگی نشد.

هاشمی تاکید کرد: حتی برای پیگیری این موضوع به دیدار مقام معظم رهبری رفتم و و دو روز بعد هم آقای روحانی اطلاع دادند که این امر پیگیری می‌شود اما همانگونه که گفته شد به علت تحریم همه چیز متوقف شد.  با این حال ۱۳۰ الی ۱۴۰ واگن به ناوگان ریلی تهران اضافه کردیم.

او ادامه داد: همچنین با پول شهرداری ۵۰۰ اتوبوس و مینی بوس اضافه کردیم و این درحالی بود که باید هزار واگن و سه هزار اتوبوس تامین می‌کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  با بیان  اینکه یکی از علل گسترش کرونا در تهران همین کمبود ناوگان حمل و نقل شهری است گفت: در حال حاضر تهران نیاز به ۹ هزار اتوبوس برقی دارد.

هاشمی در همین راستا افزود: به شورای ششم پیشنهاد می‌کنیم که تمام اتوبوس های تهران که دیگر فرسوده هم شده اند را با اتوبوس های برقی جایگزین کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درمورد فعالیت های مناسب سازی در شهر تهران هم توضیح داد و افزود: این موضوع با پیگیری های خانم دکتر نژاد بهرام صورت گرفته است چراکه تمام تلاش خود را به امر مناسب سازی اختصاص داده اند و ایشان مناسب سازی را در واگن های مترو، پارک ها، معابر شهر و... دنبال کردند.

هاشمی در خصوص محیط زیست هم خاطرنشان کرد: شورای پنجم در این زمینه طرح جامع پسماند را تصویب کرد.

او ادامه داد: در زمانی که به این حوزه ورود کردیم، ۷۵۰۰ تن زباله روزانه در سطح شهر تهران تولید می‌شد و این درحالیست که الان ۵۱۰۰ تن زباله بصورت روزانه در شهر تهران تولید می‌شود.

هاشمی در ادامه به موضوع شفاف سازی در سیاست های شورای  پنجم پرداخت و اظهار داشت:  یکی از دستاوردهای شورای پنجم بحث شفاف سازی بود که کمیته شفاف سازی به ریاست خانم آروین بسیار جدی آن را پیگیری کرد و تمام قراردادها و... را بررسی کردند و ده هزار قرارداد را در انظار عمومی در اینترنت منتشر کردیم. همچنین حساب و کتاب حمل پسماند را هم جدی گرفتیم و رانت و فساد اینچنین کاهش پیدا کرد.

هاشمی افزود: در زمینه پسماند اپلیکیشن هایی طراحی شد و چندین مرکز تفکیک زباله هم اضافه شد و جا دارد که صدا و سیما گزارشی از آن تهیه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در برنامه تهران بیست سخن می گفت  ضمن تبریک به شورای ششم گفت: از ایشان برای جلسه ای مشترک و انتقال تجربیات دعوت شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس شورای شهر حقوق شهرداری شورای اسلامی شهر تهران صحن علنی حمل و نقل شورای اسلامی شهر بودجه شهر تهران دلار کاهش هزینه شورای اسلامی مقام معظم رهبری فضای سبز برج سرمایه گذاران ساخت و ساز ایران مشکلات وزارت کشور رشد جمعیت تهران خودرو مترو بزرگراه پول زمین خاک اتوبوس دولت ناوگان حمل و نقل محیط زیست زباله اینترنت صدا و سیما اداره شهر هزینه شهری رئیس شورای اسلامی شهر تهران هزار میلیارد تومان خارج از طرح تفصیلی بلند مرتبه سازی مدیریت شهری تعداد پرسنل بودجه سال 96 شورای پنجم ساخت و ساز شورای ششم دوره پنجم حمل و نقل پروژه ها هزار نفر هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، در جمع مردم جنوب غرب تهران با اشاره به ساخت دو میلیون‌و ۴۰۰ هزار مسکن تصریح کرد: اگر سالی یک‌میلیون مسکن در ادوار قبل ایجاد می‌شد امروز با مشکل مسکن در استان ها مواجه نبودیم ولی این اتفاق رقم نخورد.طبق قانون و نیاز کشور اگر یک میلیون مسکن در سال ایجاد شود، نیاز ها در این زمینه برطرف می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: میزان اراضی که در دولت سیزدهم به محدوده شهری در سراسر کشور متصل کردیم با گذشته قابل قیاس نیست.دومیلیون‌و ۴۰۰ هزار مسکن در حال ساخت است و شبانه روز وزارتخانه ها و دستگاه ها در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

دولت از هدفگذاری ایجاد اشتغال به هیچ وجه عقب نیست

رییسی خاطر نشان کرد: رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا از ضرورت‌هایی است که آغاز شده و نیمی از میزانی که هدف گذاری شده انجام شده است.در تهران خاموشی‌های زیادی داشتیم و در مجموع ۲۲ هزار مگاوات کسری و ناترازی برق داشتیم امروز در خدمت شما خانواده معظم و معزز شهیدان این منطقه عرض می‌کنم که با تولید برق ۸۰۰۰ مگاوات ناترازی رفع شده است و مابقی نیز به سرعت در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: از مشکلات این منطقه و بسیاری از مناطق و جوانان تهران، مشهد و سایر نقاط کشور بیکاری بود در برنامه‌ریزی دولت اعلام کردیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد شود اگر پیش از این ایجاد می‌شد در حال حاضر با این مشکل مواجه نبودیم.

رئیس دولت سیزدهم، با بیان اینکه از وعده ایجاد اشتغال به هیچ عنوان عقب نیستیم، اظهار کرد: در بسیاری از استان‌ها آمار بیکاری کاهش جدی را نشان می‌دهد و بعضاً به ۵ درصد رسیده است.حتماً می‌توان با اتکا به داشته‌های کشور کاری کرد که خانواده‌های عزیز ما دغدغه بیکاری فرزندان خود را نداشته باشند.

هرآنچه به نفع مردم باشد انجام می‌دهیم

رئیسی در جمع مردم جنوب غرب تهران بیان کرد: اینطور نیست که ندانم در زندگی‌مردم چه می‌گذرد قبل از اینکه به جمع شما بیایم برای حل مسائل تشکیل جلسه دادیم و مسائل بهداشتی که از موضوعات این منطقه است برایش زمان‌بندی شد تا مشکلات مرتفع شود. بافت فرسوده از دیگر نکاتی بود که مطرح شد و باید بسته تشویقی در این زمینه قرار داد.

وی گفت:دولت از کنارچاله ها نمی‌گذرد مگر اینکه برای آنها چاره اندیشی کند. هرآنچه به نفع مردم باشد انجام میدهیم.

همانطور که وعده دادیم، مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

رئیسی بیان کرد:بنای بنده طلبه خدمتگزار صداقت با مردم است آنچه را تشخیص می‌دهیم اگر در جایی به هر دلیلی نشد، در کنار کارهای انجام شده، آن را نیز به مردم اعلام خواهیم کرد.

رییسی تاکید کرد: ما وعده‌های خود را از یاد نمی‌بریم این دولت بنا دارد که صادق الوعد باشد، بدانید و آگاه باشید که به همه مسئولان اعلام کرده‌ام، نه فقط اعلام بلکه اقدام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد.بدانید در این دولت همانطور که بارها اعلام کردیم در تمام استان‌ها در تمام شوراهای اداری، ما مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه در تمام ادارات و سازمان‌های کشور هستیم.

بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد

وی بیان کرد: موسسات بانکی که اضافه برداشت از بانک‌دارند موجب تورم‌می شوند، در سال گذشته سه موسسه متخلف را بدلیل رعایت نکردن مقررات منحل کردیم. بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند حتما منحل خواهند شد.

وی تاکید کرد: تمام توان دولت این است که با استفاده از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد نسبت به وضعیت اقتصادی اقداماتی انجام دهد تا شرایط اقتصادی برای زندگی مردم بهبود بخشیده شود.

رییسی خاطر نشان کرد: نمی خواهم به گذشته نگاه کنم که چه کردند و نمی خواهم بگویم دولت چه چیزی را تحویل گرفت چون این روش را در این جمع باصفای شما مردم نمی پسندم که بگویم اما در جلسات کارشناسی ممکن است بگوییم که چه وضعیتی تحویل شد و ما کجا بودیم.شهریور ۱۴۰۰ که دولت آغاز شد با کسری بودجه مواجه بودیم یکی از نگرانی های مردم تورم است که نگرانی درستی است و باید تورم را کاهشی کنیم.

وی تصریح کرد: با کمک مردم و فعالان اقتصادی در حال حاضر تورم کاهشی شده اما بدانیم عامل تورم چیست؟ چون برخی موارد معلول است و باید علت را بررسی کرد و از بین برد.یکی از علت های تورم کسری بودجه است به این معنا که دولت بیش از توان و درآمد، هزینه داشته باشد و هزینه بر دولت بار کنیم که فشار آن بر مردم می آید.

رییس دولت سیزدهم گفت:دولت سیزدهم تلاش کرد اولا کسری بودجه باقی مانده از دولت قبل که قریب به ۴۸۰ هزار میلیارد تومان را بتواند به نحوی پشت سر بگذارد که روی زندگی مردم فشار نیاید.تنها راه آن افزایش تولید بود که با ایجاد درآمد، مسأله را حل کنیم وگرنه اگر قرار بود از بانک مرکزی استقراض شود یا پول چاپ کنیم، باز هم فشار نهایی بر مردم تحمیل می شد.نتیجه این شد که ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم و کسری بودجه با تولید و ایجاد درآمد حل شد.در ۱۴۰۱ تلاش شد که منابع و مصارف ما همخوانی داشه باشد که کار جدیدی بود.

وی خطاب به نمایندگان بیان کرد: بارها از دوستان مجلس خواسته ایم که به لایحه بودجه ای که به مجلس داده می شود، هزینه جدید افزوده نشود و هزینه ها را کاهش دهند نه افزایش.اول باید به منابع‌مان نگاه کنیم چه چه میزان پول داریم بعد به مصارف‌مان بنگریم که چه قدر هزینه داریم.همیشه قرارمان این بود که در لایحه بودجه ای که ما تنظیم می کنیم کسری بودجه که به بیان رهبر انقلاب ام الخبائث است و مشکلات را ایجاد می کند، نباشد.

بنای ما تعامل با کشورهایی است که می خواهند با جمهوری اسلامی روابط سالم و سازنده داشته باشند

رئیسی گفت:بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقاومت و ایستادگی در برابر همه دشمنان است.به مردم پاکستان به نمایندگی از شما مردم گفتم که پیام ما به دشمنان ایستادگی ‌ومقاومت است.همچنین پیام‌ما برای دوستانمان همبستگی و پیوند اخوت است، بارها اعلام‌کردیم هرکس در دنیا دست به طرف ما دراز کند با محبت دستای اورا میفشاریم و بنای ما تعامل و همکاری با همه کشورهایی است که می خواهند با جمهوری اسلامی روابط سالم و سازنده داشته باشند.

رفتار با دانشجویان چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داد

رئیسی افزود:غزه تابلویی در جلوی چشم‌جهان ترسیم کرده که در آن نورانیت، ایستادگی و مقاومت و جانفشانی در راه خدا به تصویر کشید همچنین کودک‌کشی ونسل کشی وجنایت علیه بشریت هم در غزه به نمایش گذاشته شد. اینها جنایتکاران در تاریخ و بزرگترین ناقضان حقوق انسان هستند.

وی گفت: مگر تا دیروز نمی‌گفتند به دانش و دانشگاه احترام میگذاریم دیدیم که چگونه پلیس به مراکز دانشگاهی حمله کرد و دانشجویانی که از غزه و فلسطین حمایت کردند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. رفتار با دانشجویان چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899626

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم