Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز سه شنبه در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر اظهار داشت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که تحول در نظام ملی آموزش و پرورش حداقل ۲۰ الی ۳۰ سال طول می کشد و هیچ تقویم سیاسی قادر به حفظ چنین دوره زمانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دلایل برگزاری این اجلاس اشاره کرد و ادامه داد:اجلاس ۳۵ مدیران این وزارتخانه به صورت مجازی با حضور حدود ۵۰ نفر از اعضای شورای معاونان و مدیران حوزه ستادی در محل برگزاری اجلاس و حدود هزار و  ۳۰۰ نفر از مدیران کل، روسای آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین استان ها از طریق غیر حضوری در مراکز استان ها و همچنین به استعداد چند میلیون نفر از مدیران مدارس، معلمان، جمعی از اولیاء و دانش آموزان در بستر شاد برگزار می­‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اجلاس مدیران و رؤسای این وزارتخانه با حضور هزار و ۳۰۰ مسوول  به سوالات مخاطبان خود  پاسخ می دهد.

احمدی لاشکی افزود: ممکن است عده ای این سوال را مطرح کنند که ضرورت برگزاری این اجلاس در روزهای پایانی دولت چیست؟ در پاسخ باید گفت در دوران مسئولیت آقای حاجی میرزایی اجلاس ۳۴ پس از ۴ سال وقفه با تاکید ایشان برگزار شد و  رضایت حدود ۹۷ درصدی مدیران و روسای آموزش و پرورش را نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در مدت زمان کمتر از ۱۱ ماه از اجلاس قبلی دستور برگزاری اجلاس ۳۵ را صادر کرد، چرا که اعتقاد بر آن است ارایه مهم‌ترین برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای آموزش و پرورش در چنین فضایی، با انگیزه مضاعف، آموزش یکپارچه نگاه و فهم مشترک، موجبات تعالی آموزش و پرورش را فراهم می‌کند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معتقدیم تغییر دولت‌ها می تواند به مثابه رشته ورزشی دوی امدادی که در آن هر کدام از اعضای تیم بخشی از مسیر را طی می­کنند، باشد.

وی یادآور شد: در راستای دستور وزیر در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ مبنی بر لزوم برگزاری اجلاس ۳۵، جلسات متعدد در دبیرخانه دائمی برگزار و کمیته های هفتگانه؛ علمی و محتوایی - پشتیبانی و تامین منابع - فناوری - اطلاع‌رسانی و تشریفات سلامت و بهداشت - حراست و امنیت - و نظارت و ارزیابی تشکیل شد و مقرر شد این اجلاس طی ۲ روز در اردوگاه شهید باهنر تهران و مراکز استانها با شعار کلیدی: نصیب برابر آموزشی - ارتقاء کیفیت یادگیری - تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب برگزار شود.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش همچنین گفت: در امتداد اقدامات و تصمیمات ستاد اجلاس، به لطف خدای بزرگ این مراسم طی دو روز در شانزده برنامه متفاوت از گذشته حول چند محور اساسی شامل منابع انسانی و تحول،   تحول و نوآوری در روش های سنجش ارزشیابی و تضمین کیفیت،   صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش­ آموز، معلم و خانواده،   تحول و برقراری عدالت در فرصت های یادگیری است.

احمدی لاشکی اظهار داشت:  پروژه مهر و مدیریت و راهبری فعالیت های مرتبط با بازگشایی مدارسبا بیانات حکیم  حضرت آیت ا... العظمی علامه جوادی آملی آغاز و با سخنرانی ریاست جمهوری پایان خواهد یافت.

وی همچنین درباره اهداف و برنامه های اجلاس ۳۵ افزود: یکی از مهمترین اهداف این اجلاس پاسخ به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس ۳۴ است که سخنرانان تشریحاً بدان خواهند پرداخت. برهمین مبنا، این اجلاس بای  به سوالاتی که مخاطبین، مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش در محورهای مهم دنبال خواهند کرد، پاسخ دهد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟ سناریوهای بازگشایی مدارس کدامند؟  استراتژی تامین منابع انسانی چگونه خواهد بود؟ برای کیفیت بخشی به امور آنان چه اقداماتی نیاز است؟   چه تحولی در برنامه‌های درسی، محتوا و مواد آموزشی ایجاد خواهد شد؟ در روش های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت کدام نو آوری ها را شاهد خواهیم بود؟   چگونه به تحول و برقراری عدالت در فرصت های یادگیری برخوردار از کیفیت دست خواهیم یافت؟

وی ادامه داد: راهکارهای ما برای صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش آموز، معلم و خانواده کدامست؟    نحوه مراقبت از بزرگترین دستاورد دهه اخیر وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) چگونه خواهد بود؟  از تجارب دنیا در خصوص آموزش بر مبنای فناوری‌های نوین در دوران کرونا چه آموخته ایم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا پیرامون واکسیناسیون همکاران  فرهنگی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برای ورود مجدد به آموزش حضوری، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونه عملیاتی خواهد شد؟

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در پایان با کمال افتخار رسماً شروع سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور را با شعار: نصیب برابر آموزشی - ارتقاء کیفیت یادگیری - تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب اعلام می­ کنم.

برچسب‌ها اردوگاه شهید باهنر قاسم احمدی لاشکی وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردوگاه شهید باهنر قاسم احمدی لاشکی وزارت آموزش و پرورش اردوگاه شهید باهنر قاسم احمدی لاشکی وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روسای آموزش و پرورش آموزش و پرورش مدیران و روسای احمدی لاشکی اجلاس ۳۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم در استان، از معلمان و فرهنگیان مازندران قدردانی کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ضمن یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری، با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید و با قدردانی از زحمات و خدمات علمی،تربیتی، پرورشی، آموزشی جامعه فرهنگیان ، گفت: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برای جهاد تبیین باید از نظر افرادی که با ذهنیت این نسل آشنا هستند استفاده کنیم، در خود مدارس پرورشی را باید جدی بگیریم، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهمتر از تعلیم است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: مدارس هیات امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های، اخلاقی فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند، ما اینجور مدارس را تشویق می‌کنیم در این راستا شاهد همکاری مسئولین شهری هم بودیم، در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیات امنایی داشته باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم در این دیدار از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت روز معلم در سطح استان خبر داد و گفت: در این هفته به مدارس توصیه شد برنامه ای با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان در تجلیل از جایگاه معلم برگزار کنند 

کمالی با بیان اینکه در آیین تجلیل استانی نیز از ۶۰۰ معلم قدردانی خواهد شد افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته؛ با معرفی ۹۸ معلم منتخب شهرستانی و ۹ معلم برای معرفی به کشور از مقام آنان ویژه تجلیل شود.

دیگر خبرها

  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است