Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:08:38 GMT

کتاب «تبسم وصل» با حضور وزیر دفاع رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۸۶۰۲

کتاب «تبسم وصل» با حضور وزیر دفاع رونمایی شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع؛ سرتیپ امیر حاتمی در آیین رونمایی از کتاب تبسم وصل (برگرفته از زندگی نامه شهید امیر حاج امینی)   با بیان این که شهداء ستارگان درخشانی هستند که عالم از وجودشان روشن است گفت : با این ستاره های درخشان می توان راه را پیدا کرد.

وزیر دفاع با تأکید بر تدوین زندگی نامه شهداء و تاثیر شگرف آن در جامعه یادآور شد: اگر جنبه های حقیقی شخصیت شهداء و نقششان در استقلال و اقتدار ملی به درستی ترسیم گردد، آیندگان و نسل های آینده از آن به بزرگی یاد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: اگر حقیقت ناب شهید و فرهنگ شهادت در عرصه های مختلف در جامعه متبلور گردد، پیش روندگی و اعتلای آرمان اسلام و انقلاب و پیشرفت های ملی بیش از پیش تضمین خواهد شد.

وی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و نیز ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را یک تکلیف دانست و افزود : جامعه ای که در آن روح ایثار و شهادت نباشد، یک جامعه ی بی روح و بی حرکت بوده که به سرعت به سوی زوال پیش می رود.

وزیر دفاع ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهداء و ایثارگران، نگارش زندگی نامه شهداء و تلاش در جهت شناسایی شهداء و ایثارگران به نسل جوان جامعه را یک حرکت بسیار ارزنده و انقلابی خواند و یادآور شد : امروز معرفی اسوه هایی که با اهدای خون خود، استقلال، آزادی و عزت را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زدند، حداقل کاری است که می توان انجام داد.

حجت الاسلام آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این مراسم با بیان این که شهدا مظهر قدرت، استقلال و شرف کشور بوده ، بر لزوم صیانت هنرمندانه از سیره شهداء به عنوان ذخیره‌های ماندگار حیات و بالندگی ایران اسلامی تاکید کرد.

وی پیشرفت های ایران اسلامی در جنبه های مختلف، سیاسی، اقتصادی و اقتدار دفاعی را مرهون خون شهداء دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد : با بهره گیری از میراث جاودان شهداء و فرهنگ ناب ایثار ، شهادت و مقاومت بتوان مسیر رشد و تعالی کشور و نظام را بیش از پیش هموار نمود.

در ادامه این مراسم علی کبیری نویسنده کتاب تبسم وصل تدوین زندگی نامه شهداء را شروع یک حرکت فرهنگی ماندگار خواند و تصریح کرد: هر چه قدر بتوانیم یاد شهداء را در کشور زنده کنیم به همان میزان خواهیم توانست جامعه را از گزند حوادث بیمه نماییم.

وی با بیان فعالیت های جامع فرهنگی در پاسداشت و گرامیداشت شهداء در وزارت دفاع افزود : تدوین زندگی شهداء، نهضت خاطره گویی و تدوین نقش وزارت دفاع در طول جنگ تحمیلی از جمله کارهای ارزشمند فرهنگی است که در وزارت دفاع در حال برگزاری است.

وی شهید امیر حاج امینی را یکی از شهدای شاخص وزارت دفاع برشمرد و گفت : تبسم او به هنگام شهادت و وصال الی ا...   نماد همیشگی وارستگی، و گواه صادقی از  اخلاص و اعتقاد راستینی است که شهداء در مبارزه با طاغوت از خود به جای گذاشتند.

صنایع تابعه سازمان توسعه منابع انرژی به نام شهید والا مقام(شهید حاج امینی) نامگذاری شده است.

آیین رونمایی از کتاب تبسم وصل (برگرفته از زندگی نامه شهید امیر حاج امینی) با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی  و دکتر وحید حاج امینی برادر شهید امینی  در صنایع شهید امینی مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع برگزار شد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی وزارت دفاع جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی وزارت دفاع جمهوری اسلامی جنگ تحمیلی وزارت دفاع جمهوری اسلامی زندگی نامه وزارت دفاع وزیر دفاع حاج امینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر