Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های رازی، امام خمینی (ره)، امیرالمومنین (ع) و سینای اهواز در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی بوده و اگر لازم باشد بیمارستان‌های دیگری نیز وارد چرخه پذیرش این بیماران می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بر خلاف افزایش روند بیماران سرپایی و بستری در خوزستان، آمار فوت کرونایی در استان هنوز افزایشی نشده، است، افزود:  امروز ۶ نفر فوتی داشتیم اگرچه معمولا ۲ هفته بعد از افزایش بیماران بستری، میزان فوتی‌ها نیز افزایشی می‌شود و از این بابت نگران هستیم همچنین میزان روزانه بیماران بستری کرونایی در استان خوزستان ۱.۵ برابر نسبت به آمار هفته گذشته افزایش یافته همچنین بار مراجعه به بیمارستان ها از ۲ هزار نفر به ۳  هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

ابول نژادیان اظهار داشت: در حال حاضر ۳ شهر اندیمشک، بهبهان و ماهشهر در وضعیت قرمز هستند و اکنون در اندیمشک تعداد مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش چندانی نداشته، اما بیشترین مراجعه در شهرستان‌های بهبهان، امیدیه، آبادان و اهواز است و احتمال دارد در روز‌های آینده این شهرستان‌ها تغییر رنگ داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر  رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم تصریح کرد:  مردم شیوه نامه‌های بهداشتی  را جزو اولویت‌های خود بدانند. وقتی روند شیوع یک بیماری در جامعه افزایش می‌یابد تعداد بیماران افرایش یافته و سرایت بیماری بیشتر می‌شود بنابراین مردم باید مراقب سلامتی خود باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قدرت سرایت سوش دلتا بیشتر از نوع قبلی است و در کمتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌تواند تمام اعضای یک خانواده را مبتلا کند همچنین این ویروس تمایل به سنین جوان‌تر دارد، گفت: تاکنون بالای ۸۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال، ۶۰ درصد افراد بین ۶۰ تا ۷۰ سال و ۴۰ درصد افراد بین ۵۰ تا ۶۰ سال خوزستان واکسینه شده اند که از افراد واجد شرایط تقاضا می‌شودهر چه سریعتر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال خوزستان نیز از امروز آغاز می‌شود.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون کرونا تا ۶۰ درصد میزان ابتلا به بیماری را کاهش داده و تا ۸۰ درصد از بروز بیماری شدید جلوگیری می‌کند، افزود: همچنین تا ۹۹ درصد مرگ و میر را کاهش می‌دهد و از همه هم خوزستان در خواست می‌شود از این فرصت استفاده کرده و واکسن خود را تزریق کنند.

او  در خصوص نگرانی برخی مردم از دریافت دز دوم واکسن آسترازنکا اظهار کرد: در حال حاضر به میزان ۵۰ درصد کسانی که دز اول این واکسن را تزریق کردند، واکسن وارد استان شده و واکسیناسیون آن‌ها به نوبت در حال انجام است و از این بابت جای نگرانی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه داروی رمدسیور با کمبود مواجه هستیم، بیان داشت: ذخیره داروی رمدسیور در خوزستان مناسب و به انداره یک ماه است در حالی که وزارت بهداشت پیشنهاد ذخیره ۷ روزه را به ما داده بود، اما در کل نیازمندیم که در این شرایط شرکت‌های بیمه با ما همکاری کرده و مطالبات دانشگاه را پرداخت کنند تا از نظر دارو تامین باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا قبل از پایان هفته جاری واکسیناسیون منشی مطب‌ها انجام می‌شود پیش از این پرسنل کلینیک‌های دندان پزشکی، آزمایشگاه ها، مطب‌های خصوصی و داروخانه‌ها واکسینه شدند همچنین از متولیان نظام پزشکی شهرستان‌ها تقاضا داریم اسامی منشی مطب‌ها را به روسای شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها تحویل دهند تا واکسنشان را دریافت کنند.

در حال حاضر ۳ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران کرونایی کرونا ویروس بیمارستان ها حال حاضر شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم خوزستانی نمونه کشوری شد

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: " مرضیه باباخان‌زاده" از استان به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی اظهار داشت: 14 معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی گفت: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

حبیبی اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار خوزستانی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

به گزارش تسنیم، هشتم تا 12 اردیبهشت ماه به نام هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.جامعه فرهنگی خوزستان 70 هزار نفر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد