Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، امیر یاقوتی با اشاره به دلایل کمبود تولید برق در کشور از در دسترس نبودن بخشی از نیروگاه‌های آبی برای تولید برق خبر داد و این رقم را بسیار بالا تخمین زد.

وی افزود: از دیگر عوامل تأثیرگذار در کمبود برق، گرمای بسیار بالای هواست که موجب شد بخشی از نیروگاه‌های ما از مدار خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاقوتی با اعلام اینکه از ابتدای سال، امیدواری‌هایی نسبت به بارش‌های بهاره وجود داشت، بیان کرد: ما نیز تلاش کردیم با راهکارهای جایگزین بخشی از کمبودها را جبران کنیم و از ابتدا شرایط برای استفاده حداقلی از منابع آبی صورت گرفت.

مدیرکل امور مشترکین توانیر اضافه کرد: شروع شدن زودهنگام گرما سبب افزایش مصرف شد و بخشی از نیروگاه‌ها نیز در پایان اردیبهشت ماه وارد مدار شدند.

یاقوتی از برنامه‌ریزی‌های روزانه‌ای در حوزه وزارت نیرو سخن گفت و ادامه داد: شرایط کنکور و انتخابات نیز جزء اساسی‌ترین موضوعات در تأمین برق بود و باید از آن استفاده می‌کردیم که نیازمند برنامه‌ریزی میان‌مدت بود.

ماینرهای فراری از چین در راه ایران! | هشدار توانیر + سند

وی در مورد آمار استفاده برق در حوزه استخراج بیت‌کوین اظهار کرد: ۳۰۰ مگاوات برق برای استخراج قانونی رمزارزها استفاده می‌شود؛ یعنی استخراج‌کنندگان مطابق مجوز صادرشده از سوی وزارت صمت، مجاز به استفاده از این میزان برق هستند.

مدیرکل امور مشترکین توانیر ادامه داد: ما نسبت به ماینرهای غیرمجاز بی‌اطلاع هستیم که در منازل، ادارات، صنایع و... کشفیات داشتیم و حتی در مراکز فرهنگی و بخش‌هایی که کسی بدان فکر هم نمی‌کند، استخراج رمزارز اتفاق افتاده است.

یاقوتی همچنین درباره آمار ۲هزارمگاواتی اعلام‌شده برای استخراج رمزارزها گفت: این آمار بر اساسِ میزان رمزارز استخراج‌شده و نسبتِ برق موردِ نیاز به دست آمده است و در کشورمان این تخمین عددی در خوشبینانه‌ترین حالت ۲ هزار مگاوات است.

یاقوتی اضافه کرد: کسی منکر کمبود برق در کشور نیست ولی در این شرایط بحث راه‌حل‌های آنی مطرح است تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ادارات به‌خوبی با ما همکاری می‌کنند و روشنایی معابر و آب کشاورزی و صنایع بخش دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

کد خبر 616994 برچسب‌ها رمزارز خاموشی برق ارز دیجیتال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز خاموشی برق ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، منوچهر متکی شنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با برنامه البعد الرابع (بعد چهارم) در شبکه خبری العالم، گفت: عملیات «وعده صادق» در واقع نخستین عملیات نظامی تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی بود که در سطح و در شرایط خاص خود اجرا شد.

متکی افزود: این عملیات که در پاسخ به تجاوز بزدلانه رژیم "اسرائیل" به سفارت ایران در دمشق صورت گرفت که به شهادت تعدادی از ایرانی ها منجر شد، بخش کوچکی از توانایی های ایران را در مقابله با رژیم صهیونیستی نشان داد.

وی ادامه داد: فضایی که این عملیات در آن انجام شد، فضایی خاص بود. برای اولین بار و صرف نظر از رزمایش ها ایران توانست صدها موشک و پهباد از انواع مختلف را بر اساس طرحی برنامه ریزی شده و دقیق شلیک کند و به دشمن حمله کند.

متکی ادامه داد: این حمله نشان داد هر پرنده‌ای که به اهداف جمهوری اسلامی ایران حمله بکند و نیز جایی که از آن جا به پرواز درآمده است، مورد حمله قرار خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه پیشین ایران اظهار داشت: شبی که ایران به اراضی اشغالی حمله کرد، برای دشمن یک کابوس بود چرا که بیش از ۲۰۰ پهباد به سمت اراضی اشغالی به پرواز در آمد و موشک های بسیاری نیز به سمت اهداف موردنظر شلیک شد.

متکی گفت: رژیم صهیونیستی به همراه سه کشور معروف به کشورهای هسته‌ای یعنی آمریکا، فرانسه، بریتانیا درصدد مقابله با حمله ایران برآمدند و تصور می کردند که می توانند حمله موشکی و پهپادی نیروهای ما را خنثی کنند، اما نیروهای نظامی ما با روش ها و تدبیرهای مختلف، توانستند که قدرت های نظامی دشمن را به خود مشغول کنند. درنتیجه موشک ها با قدرت به مواضع مورد نظر اصابت کرد.

متکی در پایان سخنان خود گفت: این عملیات آموزش و تمرینی برای نیروهای نظامی ما در خارج از محدوده جغرافیایی بود و همانطور که می دانید ما با تهدیداتی از سوی خارج روبرو هستیم اما نیروهای مسلح ما از آمادگی و تجهیزات لازم برخوردارند و توانستند این عملیات را با موفقیت انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان