Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پیشکسوت داوری معتقد است دبیرکل جدید فدراسیون سبب اتفاقات خوب داوری در این هفته‌های اخیر شده است.

به گزارش ایسنا، هفته های پایانی لیگ برتر با حساسیت بیشتری پیگیری می شود و رقابت بر سر قهرمانی و همچنین بقا در این لیگ داغ تر از گذشته شده است. حساسیتی که گاهی اوقات سبب می شود مربیان و بازیکنان مختلف نتیجه نگرفتن تیم خود را گردن عوامل دیگر از جمله داوری بیاندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه ای که همیشه دیواری کوتاه تر از آن وجود نداشته و حساسیت ها روی آن بالا بوده است.

نوید مظفری، کارشناس داوری در گفت و گو ایسنا در خصوص اهمیت قضاوت ها در سه هفته پایانی گفت: خدا را شکر شاهد قضاوت های بهتری در دو هفته گذشته بودیم و امیدوارم هفته پایانی لیگ بیستم هم با همین روال سپری شود. البته دلیل اصلی این اتفاق، استفاده بیشتر از داوران باتجربه بود و همین سبب شد تا داوری ها بهتی را نسبت به بقیه فصل و همچنین هفته های پایانی لیگ قبلی ببینیم. البته این ها تصمیمات لحظه ای است و برای اثبات آن، باید ببینیم این اتفاقات ئر لیگ بعدی هم ادامه دار خواهد بود یا خیر.

وی ادامه داد: اشتباه زمانی بود که به خاطر انتخابات، پای ۱۵۰ داور را به لیگ برتر باز کردند و حالا نمی دانند با آن ها چه کار کنند. اگر خیلی به فکر آموزش آن ها هستید، لیگ یک و لیگ دو می تواند زمین امتحانی خوبی برای داورانی باشد که می خواهند تجربه کسب کنند و در لیگ برتر سوت بزنند. این اتفاقات نباید به صورت جرقه باشد و باید تداوم داشته باشد. این حجم از اعتراض ها به داوری نتیجه همان تصمیم های منفعت طلبانه دوستان است و حالا باید جلوی این اتفاق گرفته شود.

این کارشناس داوری در خصوص اضافه شدن فغانی به لیگ برتر گفت: به هر حال تصمیم درستی بود که گرفته شد و اتفاق عجیبی نیست. به هر حال او یک داور ایرانی است و بهترین جا برای قضاوت کردن، در لیگ ایران است زیرا هم الگویی برای داوران دیگر می شود و هم می تواند تجربه هایش را به سایرین انتقال دهد. این ها ثمره حضور حسن کامرانی فر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال است و می توانیم دلخوش به اتفاقات بهتری در داوری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داوری فوتبال علیرضا فغانی حسن کامرانی فر لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادقی: انگیزه نساجی از تیم ما بیشتر است

به گزارش ورزش سه، ابراهیم صادقی مربی تیم ذوب آهن اصفهان در غیبت محمد ربیعی در کنفرانس خبری پیش از دیدار با ملوان حاضر شد و در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در باره بازی فردا مهم‌ترین مسئله انگیزه است که تیم نساجی با توجه به شرایطی که دارد کسب امتیاز در این دیدار را در نظر دارد و ما سعی کردیم بازیکنان‌مان را از لحاظ ذهنی و جسمی آماده کنیم با اینکه سه تا چهار محروم و مصدوم داریم و از نظر من تیم‌مان آماده است. در دیدار فردا به بازیکنان جوان بیشتری فرصت بازی داده می‌شود و حدود چهار بازیکن از تیم‌های پایه و امید در لیست قرار گرفتند که امیدوارم اگر فرصت به آنها رسید بازی خوبی را به نمایش بگذارند. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی را ارائه دهیم و برنده میدان باشیم.

وی افزود: تیم نساجی تیم بسیار خوبی است و به‌خصوص در چند هفته اخیر فوتبال بسیار خوبی را ارائه کرده است، اما ما در هفته‌هایی که نتیجه خوبی را هم کسب نکردیم فوتبال خوبی را ارائه دادیم، اما در چند هفته اخیر علاوه بر بازی خوب‌مان دو برد هم کسب کردیم و امیدوارم بتوانیم همین روندمان را ادامه دهیم و در کنار فوتبال خوب‌مان نتیجه خوبی هم کسب کنیم. در بازی هفته گذشته که در پنالتی‌ها پیروزی را از دست دادیم، اما در جریان بازی و در ۱۲۰ دقیقه موفق شدیم بازی خوبی را ارائه کنیم هدف ما ادامه دادن این روند است؛ اولویت اول ما ارائه کیفیت خوب است.

مربی تیم فوتبال ذوب‌ آهن همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که بازی به ۱۲۰ دقیقه و پس از آن به پنالتی کشیده می‌شود مربی نمی‌تواند تاثیر گذار باشد و این موضوع تنها به تیم ما وابسته نیست و تیم‌های بزرگ دنیا در هفته‌های اخیر این مشکلات را داشتند و ما سعی در رفع این مشکل داشتیم.

صادقی در ادامه تاکید کرد: تیم ما از نظر خودمان انسجام تیمی را داشته است، اما پس از چند هفته‌ای که نتوانستیم نتیجه خوبی را کسب کنیم با جلساتی که محمد ربیعی با تیم داشت تیم یک‌دست‌تر شد و امیدواریم این شرایط ادامه پیدا کند.

دیگر خبرها

  • صادقی: انگیزه نساجی از تیم ما بیشتر است
  • تارتار: مساوی دیگر به درد ما نمی‌خورد
  • اگر نتیجه نگرفتیم فوتبال خوبی ارائه کردیم
  • واکنشی احساسی مربی هوادار به رویارویی با نفت
  • مسئولان در چینش داوران دقت کنند/ امیدوارم نفت در لیگ ماندنی شود
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • طیبی: امیدوارم فوتسال ایران در جام جهانی اتفاقات خوبی را رقم بزند