Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره معاینه فنی خودروها در پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان تیر 587 هزار و 720 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته در حدود 4 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از آمار اعلامی،445 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات  اول  بوده که 14 درصد از آن در آزمون  آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 9 درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها،4 درصد کمک فنر، 11 درصد تست ترمز و 13 درصد عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع 31 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: در این چهار  ماه 424 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، 92363 گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است.در مجموع در حدود 22 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر اند.

وی ادامه داد: در خرداد ماه 11 هزار دستگاه خودرو با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه و تقریبا شهروندان از 41 درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی استفاده کرده اند.

وی در خصوص آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی شهر تهران در تیر ماه اظهار داشت: در این ماه 8 هزار و 791 دستگاه خودرو آزمون شده که 155 دستگاه به دلیل شدت صوت بالاتر از حد مجاز مردودشده‌اند. فرایند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو آزمون‌گران مرتبط صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم‌های هشدار دهنده (بوق) شناسایی کند وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا اقدام می کنند.

مقدم در توضیح تعطیلی شش روزه مراکز معاینه فنی شهر تهران از 29 تیر لغایت 3 مرداد توضیح داد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی استان تهران و البرز، شهرداری تهران با هدف رعایت مصوبات و پیشگیری از تجمیع شهروندان در مراکز معاینه فنی نسبت به تعطیلی مراکز معاینه فنی به مدت شش روز اقدام نمود که خوشبختانه در این ایام پلیس راهور تهران بزرگ جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان همکاری و اعمال جریمه معاینه فنی را در شهر تهران متوقف کرد.

در ادامه وی در خصوص خودروهای دارای نوبت اینترنتی در ایام تعطیلی شش روزه مراکز افزود: این خودروها می‌توانند در مدت 14 روز به مرکزی که در سامانه نوبت‌دهی اینترنتی انتخاب کرده‌اند مراجعه و با شرایط خودروهای مراجعه کننده با تعیین وقت قبلی و نوبت‌دهی پذیرش شوند.ضمنا برای تمامی خودروهای دارای نوبت‌دهی اینترنتی در این مدت 6 روزه پیامک اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه مراجعه به مراکز ارسال شده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در ارتباط با وضعیت مراجعات به مراکز پس از پایان تعطیلات شش روزه گفت: با توجه به تجمیع تقاضا معاینه فنی در شش روز و مراجعه آن خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران پس از 3 مرداد طبیعی است دو تا سه روز پس از تعطیلی میزان مراجعات در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یابد.البته به این مسئله تاکید می شود در حال حاضر دو یا سه مرکز در مقایسه با سایر مراکز مراجعه بیشتری دارد و تقریبا اکثر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف هستند.از شهروندان درخواست می‌شود از طریق سامانه مدت انتظار که در سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران قابل دسترس است خلوت‌ترین مرکز را برای انجام معاینه فنی خودرو انتخاب کنند.بدون تردید در هفته آینده توزیع و تقاضا مراجعات به مراکز به شرایط عادی باز خواهد گشت.

وی گفت: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه نمایند.ضمنا در مدت زمان اداری می توانند در صورت هرگونه سئوال با سامانه پاسخگو 96006000 تماس بگیرند.

مقدم در خصوص خودروهای مشمول معاینه فنی در سال 1400 افزود:طبق قانون هوای پاک مجلس شورای اسلامی دوره معافیت انجام معاینه فنی،از زمان تولید،برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یکسال است.بدیهی است رانندگان باید براساس زمان تعیین شده در این قانون نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.به عنوان نمونه در حال حاضر با لحاظ عمر چهار سال از زمان تولید خودروهای شخصی تولید مرداد 1396 و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

مقدم گفتک از ابتدای امسال هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی های شهر تهران در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران،ن یایش رایگان است. خودروهای تاکسی در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه سیما تاکسی سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است ،می توانند سالانه در هر نوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی اعلام شده از این طرح رایگان هزینه مراجعه اول استفاده کنند.

وی بیان داشت: هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سبک مبلغ 47 هزار تومان بوده و خودروهای تاکسی با عمر 10 سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت بایستی هر 6 ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای 10 سال هر سه ماه یکبار نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.ضمنا تأکید می‌شود پذیرش خودروهای تاکسی  در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران انجام می‌شود و رانندگان تاکسی در صورت تمایل به استفاده از طرح رایگان تنها باید به یکی از پنج مرکز اعلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران تعطیلات تهران مراکز معاینه فنی شهر تهران ستاد معاینه فنی خودروهای خودروهای تاکسی معاینه فنی دستگاه خودرو مراجعه اول نوبت دهی شش روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خاندوزی وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

خاندوزی در این نامه به بذرپاش نوشته است:

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودروهای گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901032

دیگر خبرها

  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟