Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ولی پور با تشریح گزارش امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ صبح امروز؛ پنجم مردادماه گفت: ۶۱ شهرستان در ۱۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در ۱۳ روز گذشته درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی پور افزود: در حوادث جوی روز‌های گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۸۹۲۳ سیل‌زده، ۱۰۸۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در حوادث سیل و آب‌گرفتگی ۲ هفته گذشته در ۱۶ استان، هشت نفر (سیلاب هفت نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را از دست‌داده‌اند، اظهار کرد: ۲۶۰ تیم عملیاتی شامل ۱۰۲۲ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

ولی پور با اشاره به جزئیات اقلام توزیع‌شده در حوادث سیل و آب‌گرفتگی کشور گفت: در سیل اخیر، ۲۱۳ دستگاه چادر امدادی، ۴۰۹۸ تخته پتو، ۱۴۷۷ تخته موکت، ۶۹۰۷ کیلوگرم نایلون پوششی، ۷۳۱ بسته غذایی، ۱۰ هزار و ۳۴۷ قوطی کنسرو، ۱۹۳۸ کیلوگرم برنج، ۶۲۰ کیلوگرم روغن، ۲۹۵۳ کیلوگرم قند و شکر، ۱۱۱۴ بطری آب معدنی و ۸۴۹ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۶ استان کشور توزیع‌شده است.

امدادرسانی در ۱۵ شهرستان (هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان) ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امدادرسانی حوادث جوی ۱۶ استان سیل و آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا

در ادامه اقدامات رژیم تل آویو علیه آژنس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) این رژیم قصد دارد مانع ورود کمیسر کل آنروا به فلسطین اشغالی شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که «موشه آربل»، وزیر امور داخلی کابینه نتانیاهو قصد دارد تا از اعطای ویزا به «فیلیپه لازارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) برای سفر به سرزمین‌های اشغالی خودداری کند.

واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزهشکست رژیم صهیونیستی در اجماع سازی علیه آژانس امدادرسانی آنروا

 فیلیپ لازارینی، دو هفته پیش گفته بود که یک «تلاش بدخواهانه» برای پایان دادن به عملیات این آژانس در غزه وجود دارد.

لازارینی با تاکید بر اینکه این تلاش‌ها پیامدهای جدی برای صلح و امنیت بین المللی خواهد داشت، گفت: «اسرائیل به دنبال پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است و بارها درخواست برای ارسال کمک به شمال نوار غزه را رد کرده است».

آنروا بزرگ‌ترین بازوی سازمان ملل برای کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان به حساب می‌آید که در حوزه‌هایی نظیر ساخت و اداره مدارس، مراکز درمانی و سکونت‌گاه برای پناهجویان فعال است. شمار کارکنان این آژانس امروزه از 13 هزار نفر فراتر رفته و در حال حاضر هنوز حدود 3 هزار نفر از آنان در داخل نوار غزه به کمک‌رسانی مشغول هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام