Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@02:32:19 GMT

توزیع مرغ در قزوین با رشد قابل توجه روبرو بوده است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۵۶۹

توزیع مرغ در قزوین با رشد قابل توجه روبرو بوده است

محمد دوست محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تابستان سال گذشته روزانه ۷۵ تا ۸۰ تن گوشت مرغ در فروشگاه ها، مغازه ها و بازار استان قزوین توزیع می شد.

وی اضافه کرد: شاید دلیل ازدحام در جلوی مغازه ها و تشکیل صف مرغ به جو روانی ایجاد شده در میان مردم مبنی بر نبود مرغ مربوط باشد.

دوست محمدی گفت:شاید دلیل دیگر این ازدحام در فروشگاه ها به همسان نبودن قیمت مرغ در بازار قزوین با استان های همجوار از جمله تهران و کرج بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: همه این عوامل باعث ایجاد سوء استفاده و رانت در بازار مرغ می شود و در نهایت دود آن به چشم مصرف کننده نهایی می رود.

وی درباره افزایش نظارت ها بر نحوه عرضه مرغ، اضافه کرد: ما روزانه گوشت مرغ را میان همه مغازه ها و فروشگاه ها به نسبت مصرف قبل یا سهمیه تعیین شده و منطقه بندی صورت گرفته زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توزیع می کنیم و بر نحوه توزیع مرغ نیز دستگاه های نظارتی رصد و کنترل لازم را دارند.

دوست محمدی گفت: خودروهای پخش مرغ از مبدا یعنی کشتارگاه تا مقصد که فروشگاه ها باشد با جی پی اس اداره پست رصد می شود و کنترل بسیار دقیقی بر روی آن صورت می گیرد اما مشکلات موجود در مصرف زیاد مرغ شاید به جو روانی جامعه مربوط باشد یا اینکه مرغ به صورت خرد خرد از استان خارج می شود.

وی افزود:از طرفی دیگر در فصل گرما میزان جوجه ریزی کم می شود و بیشتر از این میزان نمی توان توزیع کرد و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد ساماندهی بازار مرغ در استان قزوین باشیم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت استان قزوین گوشت مرغ مرغداری صنعت مرغداری ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت استان قزوین وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت استان قزوین گوشت مرغ مرغداری صنعت مرغداری ستاد تنظیم بازار فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • تردد خودرو‌ها در آزادراه قزوین - کرج نیمه سنگین است
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • ستاره شمس آذر: به تیم‌های بزرگ‌تر هم فکر می‌کنم!
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر