Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در ماه گذشته در شهرستان جهرم، ۱۳ مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ شده اند که این موارد ابتلا نسبت به سه ماهه اول سال؛ رشد ۴۰ درصدی داشته است.

او افزود: اکثر این مادران باردار دارای درگیری ریوی ۷۰ درصد بوده اند و اغلب انتقال بیماری به آن‌ها از طریق اعضای خانواده (شوهر یا فرزندان) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ارجمند، با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور در گیری بیماری در کودکان و جوانان بسیار زیاد شده است به طوری که در ماه گذشته ۱۱۰ نفر از گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و ۴۰ نفر از گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال در جهرم مبتلا به کووید ۱۹ شده اند.

او با اشاره به بستری بیماران در بیمارستان در یک ماه گذشته گفت: اغلب بیماران بستری در رنج سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بوده اند و این افراد با درگیری ریوی ۵۰ تا ۷۰ درصد به بیمارستان مراجعه کرده اند. متاسفانه آمار فوتی‌ها هم به زیر ۴۰ سال رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: در حال حاضر کودکان و جوانان از گروه‌هایی سنی هستند که انتقال بیماری از طریق آنان بسیار زیاد است و خانواده‌ها به خصوص مادران باردار باید مراقب باشند. زیرا عوارض بیماری در مادران باردار در مواردی منجر به سقط جنین و مرده زایی خواهد شد.

او بیان کرد: افرادی هم که واکسینه شده اند می‌بایست اصول بهداشتی را رعایت کنند همان طور که در بین بستری‌ها شاهد بیمارانی بوده ایم که دوز اول واکسن را دریافت کرده بودند.

ارجمند تصریح کرد: استفاده از ماسک و دوری از تجمعات مهم‌ترین رکن برای کنترل بیماری و پیشگیری از آن است این روند تا زمانی ادامه دارد که واکسیناسیون بصورت جمعی صورت گیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی جهرم ابتلای مادران باردار کرونا ویروس مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟