Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در پی نشست راهبردی آمریکا و عراق برای پایان حضور نظامی آمریکا در عراق مقامات و گروههای سیاسی این کشور نسبت به این توافق واکنش نشان دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، در پی نشست راهبردی آمریکا و عراق برای پایان حضور نظامی آمریکا در عراق مقامات و گروههای سیاسی این کشور نسبت به این توافق واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برهم صالح رئیس جمهور عراق در واکنش به توافق نشست راهبردی آمریکا و عراق برای پایان حضور نظامی آمریکا در عراق تا پایان سال جاری میلادی، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نتایج مذاکره راهبردی عراق و آمریکا، برای محقق ساختن ثبات و تقویت حاکمیت ملی عراق حائز اهمیت است و ثمره تلاش‌های مجدانه دولت به ریاست برادر الکاظمی، حمایت نیرو‌های ملی و پشتیبانی کشور است. مصلحت عراقی اقتضا می‌کند نهاد‌های دولتی تقویت شده و از حاکمیت و تصمیم گیری ملی و مستقل حمایت شود.

رهبر جریان صدر: منتظر خروج کامل اشغالگران از عراق می‌مانیم
مقتدی صدر رهبر جریان صدر دوشنبه شب به تصمیم ایالات متحده آمریکا در خصوص خروج نیروهایش از عراق واکنش نشان داد و گفت: منتظر خروج کامل نیرو‌های آمریکایی می‌مانیم.
وی در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن قدردانی از نیرو‌های مقاومت ملی عراق بیان داشت: سرانجام اشغالگران آغاز خروج تمامی نیرو‌های رزمی خود را اعلام کردند.
مقتدی صدر خطاب به مقاومت تصریح کرد: به همراه شما منتظر خروج کامل نیرو‌های اشغالگر می‌مانیم.
رهبر جریان صدر افزود: از تلاش‌های انجام شده به ویژه تلاش‌های برادر الکاظمی در رسیدن به این توافق تشکر می‌کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود اینکه ما شروطی را از پیش بیان کرده بودیم و با تحقق این شروط اقدامات نظامی نیرو‌های مقاومت به طور کامل باید متوقف شود.
صدر در پایان تاکید کرد: باید برای حمایت از نیرو‌های امنیتی عراق از جمله ارتش و نیرو‌های انتظامی در راستای بازیابی امنیت و گستراندن آن در خاک عراق تلاش کنیم، و شبح تروریسم، خشونت، طفیلی‌ها و مدعیان مقاومت را از عراق دور کنیم.

واکنش الحلبوسی به این توافق
محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در واکنش به توافق نشست راهبردی آمریکا و عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: عراق گام مستحکمی به سوی اجرای کامل ظرفیت و توان خود برداشت و امروز با دستیابی به توافق راهبردی عراق و آمریکا در چارچوب نیاز‌های مرحله جدید، الزامات منافع ملی، تحقق حاکمیت ملی و ساختن یک عراق مقتدر و والا، یک موفقیت دیپلماتیک و سیاسی کسب کرد.

خروج کامل نیرو‌های آمریکایی را از عراق خواستاریم
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نصر الشمری معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق در مصاحبه با این شبکه گفت: به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و با هرگونه حضور نیرو‌های این کشور در خاک عراق مخالفیم. ما مخالف حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق هستیم و خروج کامل آن‌ها را از عراق خواستاریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکنش توافق آمریکایی عراق نشست راهبردی آمریکا و عراق خروج کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد خروج رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با "الجزیره مباشر" تاکید کرد که ما از سوی برادرانمان در قطر و مصر تحت هیچ فشاری نیستم و چیزی به ما دیکته نمی‌شود.

وی اظهار داشت که حرف و حدیث‌ها در مورد خروج رهبران حماس از غزه و انتقال آن‌ها به قاهره در چارچوب توافق آتش‌بس به هیچ وجه صحت ندارد.

جهاد طه سخنگوی حماس نیز ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرده بود.

وی گفت: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رودرسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردهشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه