Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام بلندپایه وزارت دفاع روسیه گفت، برخی کشورهای اروپایی که اقدام قاطعی برای بازگردندان اتباع خود از سوریه انجام نمی‌دهند، مسئول اصلی وخامت اوضاع کنونی در اردوگاه پناهجویان الهول در خاک سوریه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرهنگ "میخائیل میزینتسیف" رئیس مرکز ملی مدیریت دفاعی وزارت دفاع روسیه و مسئول ستاد هماهنگی بین وزارتخانه‌ای در امور بازگشت پناهجویان در سوریه در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد که برخی کشورهای اروپایی مسئول وضعیت وخیم کنونی پناهجویان سوری در اردوگاه الهول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت دفاع روسیه گفت: «مسئولیت وضعیت بحرانی کنونی در اردوگاه الهول بر عهده آن دسته از کشورهای اروپایی است که هیچ اقدامات قاطعی در جهت بازگشت شهروندان خویش که در طرف گروه تروریستی داعش جنگیده‌اند، انجام نداده و نمی دهند. این مسئله به نگرانی آنها از دشواری‌های احتمالی آینده در خصوص بازپروری این افراد و همگرایی آنها در جامعه اروپایی مربوط می‌شود و به همین دلیل این افراد در سوریه به حال خود رها شده‌اند.»

این مقام بلندپایه نظامی تأکید کرد که روسیه به دستور رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین، اقدامات زیادی برای بازگرداندن فرزندان اتباع روسی، از جمله از اردوگاه‌های آوارگان داخلی در سوریه، حتی در مناطقی که تحت کنترل نیروهای دولتی نیستند، انجام داده است. و تاکنون 215 نفر از این قبیل کودکان به روسیه بازگردانده شده‌اند.

به گفته میزینتسیف، شرایط نامناسب و دشوار زندگی، کمبود شدید غذا و دارو در اردوگاه الهول در خاک سوریه و همچنین فقدان برنامه‌ای مشخص برای حل و فصل مشکلات مربوط به بازگشت ساکنین این اردوگاه به محل‌های اقامت قبلی خود، بطور مستمر بر افزایش وخامت وضعیت اجتماعی در این اردوگاه دامن زده است و در چنین شرایطی، کشورهای اروپایی هم اقدام جدی در این خصوص انجام نمی‌دهند.  

درخواست روسیه برای نجات کودکان از یک اردوگاه‌ پناهجویان در سوریهاردوگاه «الهول» سوریه؛ بمب ساعتی منطقه/ آمریکا هیولای تروریسم را بیدار می‌کند؟حمله به تأسیسات آب آشامیدنی درعا در جنوب سوریه و هرج‌ومرج در اردوگاه «الهول»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه اخبار روسیه سوریه اخبار روسیه اردوگاه الهول کشورهای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟