Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: بیشینه سرعت طوفان گردوخاک که از دیشب در زابل آغاز شده، امروز به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۵۰۰ متر کاهش داد. - اخبار استانها -

غلامحسین عابدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زابلاظهار داشت: وزش طوفان و باد شدید علاوه بر زابل، چهار شهرستان شمالی دیگر استان شامل زهک، هامون، هیرمند و نیمروز را نیز فرا گرفته به‌طوری‌که گرد و خاک طوفان، شعاع دید در زهک را نیز به شدت کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طوفان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به سایر مناطق استان شد به‌طوری‌که شعاع دید افقی در زاهدان و میرجاوه به 1000 متر کاهش یافته است.

رئیس اداره هواشناسی زابل افزود: علاوه بر این گرد و غبار گسترده به شهرهای نصرت‌آباد، خاش، سراوان و ایرانشهر نیز نفوذ کرده و شعاع دید افقی را به شدت کاهش داده است.

سیلاب 11 شهرستان سیستان و بلوچستان را تهدید می‌کندجابه‌جایی پربارش‌ترین و کم بارش‌ترین فصل‌های سال در سیستان و بلوچستان/ تیرماه 45 برابر زمستان باران بارید‌18 شهرستان در استان سیستان و بلوچستان در تنش آبی هستند

عابدی در بخش دیگری گفت: بر‌اساس گزارش‌های دریافتی، وزش این باد ترددهای جاده‌ای در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نظیر زاهدان-زابل را با اختلال همراه کرده است.

وی افزود: بر‌اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی، حداقل تا پنجشنبه پیش‌رو وزش بادهای شدید 120 روزه در شمال  استان ادامه دارد.

رئیس اداره هواشناسی سیستان وبلوچستان ادامه داد: وزش این بادهای شدید و طوفان گردوخاک منجر به‌خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت ذرات غبار در عرض‌های پایین‌تر این مناطق می‌شود.

عابدی افزود: اختلال در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان و وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه‌های موقت از پیامدهای دیگر این شرایط است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبار آلود‌شدن هوا در ترددهای غیر‌ضروری در فضای باز خودداری شود. همچنین رفت‌و‌آمدهای بین‌شهری از دوشنبه شب تا پایان هفته به‌ویژه در محور زاهدان-زابل توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/392/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شعاع دید دید افقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل

 مهین جاودان  بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، از صبح امروز نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

 دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز باهدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان و بانوان کارآفرین شهرستان زابل به‌منظور ترویج استفاده از صنایع‌دستی، آشنایی بیشتر مردم با آنها، فاصله‌گرفتن از محصولات مشابه خارجی و حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین منطقه سیستان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم