Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- لیلا حسین‌زاده: شرکت دانش بنیان مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات «همگامان»  می‌خواهد کاری کند، کارستان و بعد از این نامش بیشتر تکرار شود. تا حالا هم بی‌هیچ سر و صدا و بریز و بپاشی اولین اپراتوری کانتکت سنتر کشور را با هدف تمرکززدایی از پایتخت در تبریز و با شماره ۱۶۱۲ راه‌اندازی کرده و قصد دارد با بهبود کیفیت خدمات و شیوه بیان، به توسعه آن بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه پس از راه‌اندازی مراکز تماس خود در شمال‌غرب کشور، طرح ملی و دانش بنیان «خوش» را در دست اجرا دارد و اگر در شهر دیگری نیاز به کارپردازی الکترونیکی، مدارک و گواهینامه‌‎های تحصیلی، امور بیمه، مراجعه به سازمان‏‌های مختلف، تهیه نسخه‌های پزشکی و داروهای کمیاب، گرفتن کارت پایان خدمت، خرید قطعات یدکی خودرو و ... دارید، دیگر لازم نیست کار و زندگی‌تان را رها کنید و چند روز وقت و کلی هزینه صرف کنید.

«خوش» این کارها را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت برایتان انجام خواهد داد. کافی است اگر زحمتی نیست تلفن را بردارید و تماسی با ۱۶۱۲ بگیرید؛ یا از طریق اپلیکیشن و یا سامانه تحت وب به آدرس www.khosh.ir درخواستتان را با ذکر زمان انتظار پاسخ ثبت و خود را از این همه کلافگی خلاص کنید و خوش باشید.

شما می‌‎توانید درخواست خود را هفت روز هفته، در روزهای تعطیل و کاری و به‎‌صورت ۲۴ ساعته ثبت کنید و خوش، دستیاری متخصص را برای درخواست شما اعزام و به آن رسیدگی خواهد کرد.

شاید وقتی همگامان سال ۱۳۸۳ در تبریز متولد می‌شد، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد روزی فرا برسد که خدمات شرکتی کوچک که بنیان‌هایش در یک دفتر ۲۰ متریِ استیجاری پی‌ریزی شده، بتواند سر از بازارهای جهانی در بیاورد؛ موضوعی که در دهۀ دومِ فعالیت این شرکت و در بحبوحۀ اِعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه کشورمان رنگ واقعیت به خود گرفت و امروز نه تنها محصولاتِ فناورانۀ تولیدی در «همگامان»، بازار کشورهای مختلف را فتح کرده بلکه خدماتِ این شرکت به ویژه در حوزه کال سنتر (call center)، کانتکت سنتر (contact center) و یکپارچه‌سازی اطلاعات ثبت شده در مراکز تماس توزیع یافته و در کنار جلب نظر شرکت‌های معتبر داخلی، مقبول شرکت‌های معتبرِ خارجی هم افتاده است.

 شرکت دانش بنیان مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات «همگامان»   به‎ عنوان مرکز تماس شرکت خودروسازی سایپا، امداد سایپا، طرح ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها فعالیت کرده و به‎ عنوان مرکز تماس معتبرترین شرکت‌های تراز اول جهان در ایران، پاسخگوی ارتباطات مشتریان این شرکت‌هاست

 

حالا همین «همگامان» ۲۰ متری خودمان، به مجموعه‌ای تبدیل شده که علاوه بر داشتن دفاتری در تبریز، تهران و چند شهر بزرگ و کوچکِ دیگر، چندین مرکز تماس در استان‌های مختلف دایر و یک مجتمع بزرگ در شهرک صنعتی سرمایه‎‌گذاری خارجی تبریز را در زمینی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع فعال کرده و به صورت مستقیم باعث اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر شده که عمدتاً دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. همگامان، سهامدار صندوق‌های پژوهش و فناوری ارس و صندوق خطرپذیر دیتا نیز می‌باشد.

این شرکت دانش بنیان، پاسخگویی به نیازهای مرتبط با فناوری اطلاعات شرکت‌ها و سازمان ‌های مختلف دولتی و غیردولتی، تولید نرم ‌افزارهای اداری، مالی و بازرگانی همچنین ارائه مشاوره، طراحی و اجرای پروژه‌‌های مهندسی شبکه و امنیت اطلاعات را به ‌عنوان فعالیت اصلی خود برگزیده است.

در حال حاضر زمینه‎‌های فعالیت شرکت دانش بنیان همگامان در سه بخش خدمات و راهکارهای مرکز تماس، تولید و توسعه نرم‌‌افزارهای تخصصی و عمومی و طرح موسوم به «خوش» (خدمات ویژه شهروندی)، به مشتریان داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

این شرکت دانش بنیان به‎ عنوان مرکز تماس شرکت خودروسازی سایپا، امداد سایپا، طرح ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها فعالیت کرده و به‎ عنوان مرکز تماس معتبرترین شرکت‌های تراز اول جهان در ایران، پاسخگوی ارتباطات مشتریان این شرکت‌هاست.

اما متولی اصلی این همه خلاقیت و نوآوری سطح اول جهانی کسی نیست جز «ابوالفضل محمدی‌قدیم» مدیرعامل شرکت «مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات همگامان».

در ادامه جهت آشنایی هر چه بیشتر با اکوسیستم خدمات ویژه شهروندی (خوش)  مشروح گفت‌وگوی ۲ ساعته ما با «ابوالفضل محمدی‌قدیم» مدیرعامل شرکت «مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات همگامان» تقدیم حضور می‌شود:

*خیز «خوش» برای بهبود ارائه خدمات به مشتریان

فارس: لطفا به عنوان پرسش اول بفرمائید راه‌اندازی کامل «خوش» چه تاثیراتی می‌تواند در زندگی روزمره مردم داشته باشد؟

اگر ما اکوسیستم خدمات ویژه شهروندی (خوش) را پیاده کنیم ذی‌نفعان متعددی خواهد داشت. این اکوسیستم می‌تواند برای منابع انسانی که فاقد پشتوانه مالی راه‌اندازی یک مجموعه بنگاه اقتصادی هستند، اشتغال‌زایی کند.

به عنوان مثال تصور کنید فردی به خانه شما آمده و کولر نصب می‌کند ولی ۲ روز بعد این کولر دچار اشکال می‌شود و فرد نصاب زیربار نقص خدماتی که داشته نمی‌رود. یا تعمیرکاری آیفون خانه شما را درست تعمیر نمی‌کند و زیربار مسوولیت کارش هم نمی‌رود؛ شما هم نمی‎‌توانید مدعی خسارت شوید؛ چرا که اولا فاکتورها جایی ثبت نمی‌شود و در نتیجه استانداردهای خدمات فاقد یک راهنما و بولتن‌برد است؛ ثانیا نرخ گذاری‌ها شفاف نبوده و الگوریتمی برای ماخذ نرخ‌گذاری تعریف نشده است. خوش می‌خواهد همه این حلقه‌های مفقوده ارائه خدمات شهروندی را پر کند.

با راه‌اندازی خوش  مردم ذی‌نفع اصلی این اکوسیستم خواهند بود؛ چرا که وقتی شخصی می‌خواهد خدماتی مثل تعمیرات لوازم خانگی، جوشکاری و یا خدمات پزشکی و بهداشتی را دریافت کند، معدن عظیمی از اطلاعات ارائه‌دهندگان این خدمات و میزان رضایتمندی مردم از آنها را در اختیار خواهد داشت. وقتی چنین دیتاهایی در دسترس مردم باشد متولیان امر آمایش هم می‌توانند تحلیل داده‌ها را به عنوان مصرف‌کنندگان اصلی داده در اختیار مردم قرار دهند.

این‌ها دیتاهایی هستند که لاجرم مردم را به سمت دریافت خدمات بهتر سوق خواهند داد و ارائه‌دهندگان خدمات هم متوجه خواهند شد یک اکوسیستم پایش عملکرد خدمات وجود دارد که در صورت ارائه خدمات نامناسب باید پاسخگو باشند و هزینه آن را پرداخت کنند. در مجموع اعتقاد دارم اگر به خودمان اعتماد داشته باشیم، خوش منشاء تحولات اساسی در کشور خواهد شد؛ وقتی با آمازون وب سرویس آمریکا می‌توانیم خرید الکترونیکی کنیم چرا نتوانیم با ایزی دوو یا خوش خرید خدمت کنیم؟!!

فارس: با این اوصاف آیا خوش می‌تواند جایگاهی در اقتصاد کلان کشور برای خود باز کند؟

امروز اقتصاد دنیا از سمت صنعت و کشاورزی به سوی خدمات حرکت می‌کند و در حالی که در کشور ما نقش خدمات در ایجاد ارزش افزوده پایین است، حجم وسیعی از اقتصاد کشورهای توسعه یافته به بخش خدمات اختصاص یافته است. این طرح باعث می‌شود بخش خدمات در ایران هم سهم خود را افزایش دهد. خدماتی که مولد بوده و به معنای واقعی کلمه ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

از طرف دیگر همانطور که می‌دانید رویکرد حاکمیت و مدیریت اقتصاد کلان کشور گذار از اتکاء به درآمدهای نفتی به درآمدهای غیرنفتی است؛ اما باید توجه داشت در حال حاضر بخش اعظم درآمدهای ناشی از ارائه خدمات، امکان پایش ندارد؛ چرا که ثبت و محاسبه این درآمدها چندان میسر نیست. به عنوان مثال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخش اعظمی از فعالان ارائه‌دهندگان خدمات پرتابل را ساماندهی می‌کند که فعالیت‌های آنها در هیچ جایی ثبت و ضبط نمی‌شود.

شاید بتوان گفت ۹۹ درصد درآمدهای ناشی از خدمت در هیچ جایی ثبت و ضبط نمی‌شود و در این ارتباط سازمان امور مالیاتی کشور هم متضرر می‌شود. طبیعتا در مورد درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده که درصدی از منابع پرداختی در قبال اخذ خدمات را پوشش می‌دهد، نوع خدمات و درآمد ارائه‌دهندگان خدمت می‌تواند شفاف و ثبت شود؛ مصرف‌کنندگان و دریافت‌کنندگان این خدمات نیز در اکوسیستم افشای ثبت خدمات پرتابل می‌توانند از خدمات پس از فروش بهره‌مند شوند.

یا مثلا بخشی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود و از آنجایی که تاکنون افشا نشده، بدون ماخذ از قبل تعاملات بین سازمان امور مالیاتی و شهرداری‌های شهرها تقسیم درآمد صورت می‌گیرد؛ در واقع بسته به لابی‌گری بین شهرداری و دارایی سهم درآمدی مشخص می‌شود؛ در حالی که با پیاده‌سازی اکوسیستم خدمات شهروندی این لابی‌گری‌ها محلی از اعراب نخواهد داشت.

*خوش می‌خواهد جلوی تصادفات جاده‌ای را بگیرد!

فارس: علاوه بر بخش‌های اقتصادی، آیا سایر بخش‌های دولتی هم می‌توانند از خدمات خوش برای بالا بردن راندمان خود و ارتقاءکیفیت خدمات بهره‌مند شوند؟

بله؛ وزارتخانه‌هایی مثل راه و شهرسازی در مدیریت استهلاک جاده‌های کشور یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارائه خدمات به مصدومین تصادفات جاده‌ای دیگر ذی‌نفعان خوش می‌توانند باشند.

توضیح اینکه سالانه ۲۰ هزار نفر در کشور در صحنه‌های تصادف فوت می‌کنند؛ اگر بتوانیم با کاهش نیاز به ترددهای بین شهری و کاهش احتمال تصادفات این آمار را به ۱۹ هزار نفر کاهش دهیم وظیفه انسانی خود را انجام داده‌ایم. همچنین به تبع آن سوبسیدهایی که دولت از قبل مدیریت درمان و بهداشت ارائه می‌دهد، کاهش می‌یابند.

در کنار همه این‌ها با توجه به خسارت‌های ناشی از حوادث و سوانح که بیمه‌ها پرداخت می‌کنند، این اکوسیستم از ضروریات صنعت بیمه است؛ چراکه می‌تواند جلوی هزینه‌کرد مبالغ کلانی را با کاهش ترددها بگیرد.

شاید وقتی همگامان سال ۱۳۸۳ در تبریز متولد می‌شد، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد روزی فرا برسد که خدمات شرکتی کوچک که بنیان‌هایش در یک دفتر ۲۰ متریِ استیجاری پی‌ریزی شده، بتواند سر از بازارهای جهانی در بیاورد؛ موضوعی که در دهۀ دومِ فعالیت این شرکت و در بحبوحۀ اِعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه کشورمان رنگ واقعیت به خود گرفت و امروز نه تنها محصولاتِ فناورانۀ تولیدی در «همگامان»، بازار کشورهای مختلف را فتح کرده  است بلکه خدماتِ این شرکت به ویژه در حوزه کال سنتر (call center)، کانتکت سنتر (contact center) و یکپارچه‌سازی اطلاعات ثبت شده در مراکز تماس توزیع یافته و در کنار جلب نظر شرکت‌های معتبر داخلی، مقبول شرکت‌های معتبرِ خارجی هم افتاده است

 

در کنار آن ارگان‌هایی مثل محیط زیست می‌تواند با پیوستن به اکوسیستم ارائه خدمات ویژه شهروندی و در نتیجه کاهش آلایندگی محیط زیست از مجمع جهانی محیط زیست به دلیل اجرای پروژه منتج به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای سوبسیدهایی دریافت کند. با توجه به خطراتی که ما به ازای افزایش گازهای گلخانه‌ای تولید می‌شود، اگر بتوانیم تولید گازهای گلخانه‌ای را با حذف سفرهای غیرضرور کاهش دهیم، مجامع بین‌المللی به دلیل تدبیری که محیط زیست انجام داده به آنها سوبسید می‌دهد.

 

فارس: با توجه به اینکه ارائه خدمات از طریق خوش مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان است، مراکز آموزش عالی چه نقشی در توسعه خدمات این اکوسیستم می‌توانند داشته باشند؟

همانطور که اشاره کردید از جمله ذی‌نفعان اکوسیستم خوش مراکز آموزش عالی با رویکرد خدمات فنی حرفه‌ای هستند. واقعیت این است که ارتباط بین صنعت و دانشگاه چندان موثر و تنگاتنگ نیست؛ یعنی از یک طرف دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای مدرک می‌دهند و از طرف دیگر شاهد هستیم بخش اعظمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

اکوسیستم خدمات ویژه شهروندی می‌تواند با به‌کارگیری موثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مراکز آموزش عالی حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت را پر کند.

فارس: آیا ارائه خدمات از طریق خوش فقط محدود به مرزهای ایران است؟!

خیر! خدمات ویژه شهروندی تاکنون در ایران به مفهوم واقعی عملیاتی نشده و برای اولین بار است که در این سطح در کل دنیا اتفاق می‌افتد. ما سه مجموعه هندی، تس گربیت و تام تک را پایش کردیم که فقط توانسته‌اند خدمات نیابتی محلی را که بخشی از خوش است، ارائه دهند اما ما در سطح گلوبال و بین‌المللی این کار را انجام می‌دهیم و اینکه اجرای سامانه روی پلت فرم بلاک چین اولین بار است که اتفاق می‌افتد.

 گروه همگامان به عنوان اولین اپراتور مرکز تماس ایران می‌خواهد در راستای توسعه اشتغال پایدار و ارزآوری آلترناتیو مراکز تماس هند و فیلیپین باشد و محوریت صادرات خدمات مرکز تماس را به تدریج از این ۲ کشور به ایران منتقل کند و در این مسیر تمام تعاملات و هزینه‌های لازم را برای توسعه بازار خود انجام می‌دهد

 

ببینید بارها اتفاق می‌افتد که به‌ویژه افراد ممتاز و متمکنی که در خارج اقامت دارند در ایران اموری داشته باشند که با توجه به دوری از محل، وقت کافی برای رسیدگی به امور مربوطه مثل فروش و واگذاری مایملک خود را نداشته باشند. اینجا خوش امکانی فراهم می‌آورد که مبداء و مقصد خدمت فراتر از مرزها رفته و کارهای این‌چنینی به راحتی و با کمترین هزینه انجام شود.

همچنین گروه همگامان به عنوان اولین اپراتور مرکز تماس ایران می‌خواهد در راستای توسعه اشتغال پایدار و ارزآوری آلترناتیو مراکز تماس هند و فیلیپین باشد و محوریت صادرات خدمات مرکز تماس را به تدریج از این ۲ کشور به ایران منتقل کند و در این مسیر تمام تعاملات و هزینه‌های لازم را برای توسعه بازار خود انجام می‌دهد.

 

 

هزینه ایجاد اشتغال برای هر نفر در خوش تنها ۵۰ هزار تومان است!!

**ایجاد شغل در اکوسیستم خوش دانش‌بر است نه سرمایه‌‎بر!

فارس: لطفا توضیح دهید با راه‌اندازی کامل خوش چه میزان اشغال‌زایی می‌تواند اتفاق بیفتد؟

از آنجایی که بسیاری از خدمات کشور در سطح تهران بزرگ و مراکز استان‌ها متمرکز شده، روزانه حدود ۲ میلیون نفر برای دریافت خدمات مختلف وارد این شهرها می‌شوند. تصور می‌کنم بعد از شروع تبلیغات هر روز و در بدترین حالت، خدمت ۱۰ درصد از مراجعان را به صورت نیابتی می‌توانیم انجام دهیم و اگر این پیش‌بینی درست باشد، حدود ۲۰۰ هزار خدمت فقط در تهران (بدون احتساب اینکه در داخل شهر تهران چقدر خدمت نیابتی مورد نیاز است)، از طریق خوش قابل ارائه خواهد بود.

یعنی فقط در تهران ظرف مدت ۶ ماه پس از شروع تبلیغات برای ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد و بعد از راه‌اندازی کامل این اکوسیستم تازه تنوع نیازهای مردم به چشم خواهد آمد. این را هم باید در نظر داشت که هزینه ایجاد اشتغال برای هر نفر در این اکوسیستم تنها ۵۰ هزار تومان است؛ در حالی که هزینه ایجاد اشتغال صنعتی پایدار بالای یک میلیارد تومان محاسبه می‌شود!

سرمایه‌گذاری به ازای هر شغل فاکتوری بسیار مهم در اقتصاد است و قبلا سرمایه‌بر یا کاربر بودن آن مطرح بود. حالا یک آیتم دیگر می‌توان اضافه و ادعا کرد ایجاد شغل در اکوسیستم خوش دانش‌بر است. یعنی ارزش افزوده سوار بر دانش ایجاد خواهد شد.

فارس: میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی کامل اکوسیستم خوش چقدر است؟

تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این چند سال برای راه‌اندازی خوش هزینه کرده‌ایم و تصور می‌کنم اگر حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه تبلیغات داشته باشیم پروژه به شکل قوی پیش خواهد رفت. به عنوان فردی که در پروژه‌هایی مثل کارت هوشمند سوخت، ریجستری موبایل، انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری، پرداخت الکترونیکی بهای سوخت، طرح ملی املاک و اسکان کشور کار کرده ام، تضمین می‌کنم، اگر حاکمیت پای کار آید و این اکوسیستم را عملیاتی کند درآمدهای حاصل برای دولت بی‌اندازه متفاوت از وضع فعلی و منشاء تحولات بزرگ در بازار و اقتصاد خواهد شد.

**مدیران استان حتی یک بار هم به اولین اپراتور مرکز تماس ایران سر نزده‌اند!

فارس: بهترین حمایتی که دولت و در مجموع حاکمیت می‌تواند از این طرح به عمل آورد چه نوع حمایتی باید باشد؟

متاسفانه حمایت دولت از کارآفرینان و شرکت‌‌های دانش‌بنیان در کمترین حد ممکن است به‌طوریکه با وجود بازدید و حمایت‌های معنوی دکتر ستاری، معاون فناوری ریاست جمهوری هیچ‌کدام از مدیران فناوری آذربایجان‌شرقی برای یک بار هم که شده به اولین اپراتور مرکز تماس ایران در تبریز سر نزده‌اند!

در حالی که در مقطع کنونی بیکاری بزرگترین ناهنجاری اجتماعی به شمار می‌رود که ریشه بسیاری دیگر از ناهنجاری‌های جامعه است.

 با کاهش بیکاری، ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بزه، خدمات پلیسی، تعداد زندانی‌ها و بسیاری از معضلات کاهش یابد. با لحاظ همه این‌ها ارزشی که از این فعالیت حاصل می‌شود چند برابر خروجی و ارزش افزوده اقتصاد است؛ بنابراین این طرح توجیه‌پذیری زیادی برای حمایت‌های دولت دارد. ما هم انتظار و تقاضا داریم هزینه معرفی این طرح را در صدا و سیما کاهش دهند تا این کسب و کار به راه افتد.

فارس: شرکت همگامان برای توسعه فعالیت‌های خود در آینده چه برنامه‌ریزی‌هایی را در نظر گرفته است؟!

در راستای مدیریت کلان اقتصادی باید به سمتی برویم که بخشی از سهام شرکت را به عنوان ذی‌نفعان واقعی در اختیار مردم قرار دهیم تا آنها خود نیز از بزرگ شدن این اکوسیستم در کنار خدمات از جنبه دیگری هم منتفع شوند. ما کارمان را از سال ۸۴ در ۲۰ متر فضای اجاره‌ای شروع کردیم و با تلاش گروهی همکاران رشد کرده و به وضعیت فعلی رسیدیم. بنابراین قابل ترسیم است که همزمان با توسعه دیجیتال پایه ما هم خواهیم توانست رشد کنیم و اگر بخشی از سهام ما در تالارهای بورس معامله شود در کنار سود عملیاتی از قبل معاملات بورسی هم خواهیم توانست به ذی‌نفعان خود سود برسانیم.

انتهای پیام/60026/س

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خدمات اشتغال فناوری اطلاعات اکوسیستم همگامان خوش شرکت دانش بنیان لیلا حسین زاده تبریز خبرگزاری فارس سایپا خدمات ویژه شهروندی شرکت دانش بنیان راه اندازی کامل اکوسیستم خدمات شرکت های معتبر ارائه دهندگان ایجاد اشتغال ارزش افزوده ارائه خدمات ارائه دهند مراکز تماس محیط زیست خواهد شد ذی نفعان طرح ملی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

تین نیوز

تیرماه امسال رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران برگزار می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری "رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در تیرماه سال جاری خبرداد و گفت: هریک از فرودگاه های کشور دارای ظرفیت های سرمایه گذاری است که در قالب اطلس جامع سرمایه گذاری فرودگاه های کشور گردآوری شده و بناست در چنین رویدادی به سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی ارائه شود.

علی عبدی اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی بر حسب وظیفه باید ضمن درنظر گرفتن منافع شرکت، شرایط را به گونه ای فراهم کند تا باتوجه به اوضاع اقتصادی، سیاسی و بین المللی در آینده آسیبی به اقتصاد شرکت فرودگاه ها وارد نشود.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها باید به نحوی فراهم شود تا همواره شاهد رشد اقتصادی شرکت فرودگاه ها باشیم، گفت: درحال حاضر عمده تمرکز شرکت بر درآمد ناشی از پروازهای عبوری است اما اعتقاد داریم که این نوع درآمد باعث شده تا از بسیاری فرصت های درآمدی دیگر غافل شویم.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه در آینده ممکن است بحث درآمدهای هوانوردی دستخوش تغییر شود، گفت: این نوع درآمد هیچ گاه درآمد پایداری نیست و باید زیرساخت لازم برای ایجاد درآمدهای ثابت و پایدار ایجاد شود تا شرکت با تحولات سیاسی و بین المللی دچار ضرر و زیان نشود. بنابراین می بایست علاوه بر تلاش برای افزایش درآمد پروازهای عبوری، از ظرفیت های بالقوه موجود در فرودگاه های کشور به نحوی استفاده شود که شاهد افزایش درآمدهای پایدار در سایر حوزه های هوانوردی و همچنین درآمدهای غیر هوانوردی باشیم.

عبدی با بیان اینکه بیم آن می رود؛ با ضربه خوردن به درآمد ناشی از پروازهای عبوری، شرکت فرودگاه ها دچار مشکلات اساسی در پیشبرد طرح های توسعه فرودگاه ها و حتی انجام امورات جاری شرکت همچون پرداخت حقوق و دستمزد شود، گفت: کاپیتان نخجوانی بر مبنای نظر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت ماموریت داده اند که سرمایه گذاری در فرودگاه های سراسر کشور به عنوان یک راهکار اساسی برای ایجاد درآمد ثابت و پایدار در دستورکار قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به شعار امسال که مقام معظم رهبری بر جهش تولید با مشارکت مردم تاکید داشته اند، گفت: بدون شک با مشارکت مردم و سرمایه گزاران بخش خصوصی می توان تمامی فرصت های درآمدی را احصا کرد و جلوه ای تازه از فرودگاه های ایران در جهان به نمایش گذاشت.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در تیر ماه امسال، "رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در سالن اجلاس سران باحضور وزیر راه و شهرسازی، کاپیتان نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، مسئولان مربوطه، سفیران کشورهای هدف در ایران و سفیران ایران در سایر کشورها، اتاق های بازرگانی، اتاق های صنعت و معدن، فعالین تجاری و اقتصادی و صاحبان بنگاه های اقتصادی برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد