Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضازاده نماینده تشکل‌های کشاورزی خراسان رضوی در جلسه امضای تفاهم نامه آب، عمل به تعهدات مندرج در تفاهم نامه‌های آب را برای صیانت از منابع آبی استان حیاتی خواند و گفت: اگر در ۲۰ سال گذشته کشاورزان به وظایف خود در صیانت از منابع آب عمل می‌کردند و شرکت آب منطقه‌ای نیز تصمیمات و عملکرد یک جانبه نداشت امروز ما مجبور نبودیم چاه‌های آب کشاورزی را کف‌شکنی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر ۲۲۴ حلقه چاه کشاورزی در خوشاب و ۲۴۶ حلقه چاه در بجستان داریم و تشکل‌های کشاورزی باید طوری مصرف آب را مدیریت کنند که از افت آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود و صیانت از این نعمت خدادادی از وظایف مهم ماست.

غلامرضا ممدوحی مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای نیز در این جلسه گفت: خراسان رضوی از سال ۹۶ پیگیر بحث مدیریت مشارکتی آب و واگذاری مدیریت آب به کشاورزان بوده است و در حال حاضر استان در این زمینه در کشور پیشرو است.

بیشتر بخوانید

نفس‌های ییلاقات طرقبه و شاندیز به شماره افتاده است

محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز با ابراز خوشحالی از روند رو به جلوی امضای تفاهم نامه‌ها بار دیگر ضرورت مدیریت مشارکتی آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشکلاتی که امروز کشور در حوزه آب با آن مواجه است ناشی از عدم توجه به مدیریت مشارکتی آب و بی‌توجهی به نقش حیاتی کشاورزان در حفظ و صیانت از منابع آبی است.

او خشکسالی بی سابقه امسال را مورد اشاره قرار داد و افزود: با این وجود ما در استان کمترین تنش را داشته‌ایم که دلیل آن توجه به مدیریت مشارکتی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: قدرت اشتعال اجتماعی آب به مراتب بیشتر از قدرت اشتعال بنزین است و اگر به پیوست اجتماعی تصمیماتی که در حوزه آب می‌گیریم توجه نکنیم اقدامات ما موثر و کارساز نخواهد بود.

علایی خطاب به تشکل‌های کشاورزی خوشاب و بجستان بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه‌ها قرار است مسیری را به اتفاق هم طی کنیم که هم منافع کشاورزان تامین شود و هم منابع آبی آسیب نبیند و در این راستا شرکت آب منطقه‌ای تا آنجا که قانون اجازه بدهد از خود انعطاف نشان خواهد داد و حتماً به تعهد خود عمل خواهد کرد.

بعد از تصویب و ابلاغ سند سازگاری با کم آبی در سال ۱۳۹۸ که نقطه عطفی در صیانت از منابع زیرزمینی آب بود تفاهم‌نامه‌های مدیریت مشارکتی آب بین شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و تشکل‌های قانونی کشاورزان در شهرستان‌های مختلف یکی پس از دیگری به امضا رسید و امروز تعداد این تفاهم‌نامه‌ها به عدد ۱۸ رسیده است. امضای این تفاهم نامه‌ها یک اتفاق نیست بلکه یک پروسه مبتنی بر علم مدیریت برگرفته از تجارب تاریخی مدیریت آب در این سرزمینی خشک و نیمه خشک است.


انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای خشکسالی کمبود آب آب منطقه ای خراسان رضوی مدیریت مشارکتی آب شرکت آب منطقه ای صیانت از منابع تفاهم نامه ها منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088680

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند