Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:39:56 GMT

مجلس باید پاسخ محکمی به اظهارات رئیس‌جمهور دهد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۲۷۵

مجلس باید پاسخ محکمی به اظهارات رئیس‌جمهور دهد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی،گفت: اخیراً رئیس جمهور علت به نتیجه نرسیدن برجام را اقدامات مجلس و مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران دانسته و با قاطعیت گفته است که مجلس مانع رفع تحریم ها شده است.

وی افزود: حتما باید مجلس شورای اسلامی پاسخی محکم، مستدل و منسجم به این اظهارات رئیس جمهور دهد و این مسئله اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: این روزها شاهد گرانی آهن، سیمان، میلگرد و تورم کمرشکن هستیم و لازم است مجلس عکس العمل درخوری در این وضعیت نشان دهد و طرح و لایحه ای را در دستور کار قرار دهد که مشکلات مردم را حل کند.

ذاکر تأکید کرد: مجلس حتماً باید به شبهاتی که از سوی دولتمردان مطرح می شود، پاسخ دهد و انتظار از مجلس انقلابی آن است که پاسخی منطقی و انقلابی برای آنان داشته باشد.

علی نیکزاد که ریاست بخشی از جلسه را برعهده داشت، اظهار داشت: مسائلی که مطرح کردید اهمیت زیادی دارد اما مجلس مطابق با قانون آئین نامه داخلی اداره می شود.

صباغیان: مجلس باید هر هفته جلسه ای برای بررسی گرانی ها برگزار کند

در ادامه جلسه محمدرضا صباغیان در تذکر شفاهی، گفت: تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن است که در صحن علنی درباره وضعیت اقتصادی کشور و تورم و گرانی بحث و تبادل نظر کنند.

وی افزود: بهتر است در هر هفته جلسه یک ساعت جهت پرداختن به اولویت های اساسی کشور نظیر گرانی ها و مسائل روز برگزار شود و وزراء هم حضور یابند و به نمایندگان پاسخ دهند.

کد خبر 5266740 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا صباغيان علی نیکزاد روحانی برجام صحن مجلس مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی خوزستان حسن روحانی صحن مجلس برجام شورای نگهبان اسحاق جهانگیری آیت الله خامنه ای جمهوری اسلامی ایران محمد باقر قالیباف اهواز هیئت دولت کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد