Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تپانچه بادی ۱۰ متر یکی از رشته‌های ورزشی المپیکی ورزش تیراندازی است، که توسط فدراسیون جهانی تیراندازی (ISSF) برگزار می‌شود. این رشته شبیه به تفنگ بادی ۱۰ متر است، که در آن از گلوله‌های کالیبر ۴٫۵ میلیمتر یا ۰٫۱۷۷ اینچ در فاصله ۱۰ متر یا ۱۱ یارد از هدف استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رشته برای مردان و زنان ۶۰ شلیک در ۷۵ دقیقه است. همچنین این رشته شبیه به تپانچه ۵۰ متر است، با این تفاوت که مسافت کمتری دارد و از اسلحه‌های بادی استفاده می‌شود. اکثر تیراندازان حرفه‌ای در هر دو رشته شرکت می‌کنند.

مهمترین رقابت‌های این رشته، بازی‌های المپیک هر چهار سال یک بار و رقابت‌های جهانی تیراندازی هر چهار سال یک بار است. همچنین جام جهانی تیراندازی، جام‌های قاره‌ای، رقابت‌های بین‌المللی و ملی برگزار می‌شود. این رشته، یک ورزش داخل سالن است و در سطوح بالا، از هدف‌های الکترونیکی دقیق به جای اهداف کاغذی قدیمی استفاده می‌شود.

رکورد جهانی این رشته در بخش مردان، ۵۹۴ است که متعلق به جین جونگ او از کشور کره جنوبی می‌باشد و در جام جهانی ۲۰۰۹ چانگ وون به ثبت رسیده‌است. همچنین در بخش زنان، رکورد جهانی با امتیاز ۵۸۷ به طور مشترک در اختیار آنا کوراکاکی از یونان و اولنا کوستویچ از اوکراین است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ثبت شده‌است.

رکورد ایران در بخش مردان، ۵۸۹ است که توسط جواد فروغی در مسابقات آنلاین سال ۱۳۹۹ به دست آمده‌است. همچنین در بخش زنان، گلنوش سبقت‌الهی با امتیاز ۵۸۶ در سال ۱۳۹۷ رکورد ایران را در اختیار دارد.

کاروان ورزشی ایران در نخستین روز پس از گشایش بازی‌های المپیک تابستانی توکیو به اولین مدال طلا دست یافت. جواد فروغی در ماده ۱۰ متر تپانچه رشته تیراندازی قهرمان المپیک شد.

جواد فروغی  در فینال رقابت‌های رشته تیراندازی در ماده ۱۰ متر تپانچه بر حریفان خود از کشور‌های آلمان، هند، چین، اوکراین، کره و صربستان پیروز شد.

این نخستین مدال المپیک در تاریخ ورزش تیراندازی ایران است. جواد فروغی که ۴۱ سال سن دارد و در شغل اصلی خود به عنوان پرستار و عضو کادر درمان سپاه پاسداران در بیمارستان فعال است، تازه از سن ۳۰ سالگی فعالیت خود را در ورزش تیراندازی آغاز کرده است.

تیراندازی در این دوره با ۶ سهمیه چهار مرد و ۲ زن به این المپیک راه یافتند، که نجمه خدمتی دومین حضور خود در این آوردگاه جهانی تجربه کرد. پیش از این فروغی در ماده تپانچه ١٠ متر بادی نخستین مدال کاروان ایران کسب کرد. هانیه رستمیان هم در همین ماده در ماده ۱۰ متر تفنگ بادی با عنوان دهمی از فینال باز ماند. مهیار صداقت هم در تفنگ ١٠ متر بادی با کسب جایگاه نهمی یک اختلاف تا فینال بازماند.
فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان هم در ماده تفنگ بادی زنان به ترتیب در رده‌های بیست و سوم و سی ام ایستادند و از رسیدن به فینال بازماندند.

پرونده کاروان تیراندازی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با یک مدال طلا به پایان رسید.

بیشتر بخوانید

مهیار صداقت در ماده تفنگ بادی حذف شد/ فینال میلیمتری از دست رفت

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک توکیو جواد فروغی تفنگ بادی ۱۰ متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند

بانوی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران از صعود به فینال ماده تفنگ سه وضعیت در جام جهانی بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی با کسب هزار و 145 امتیاز با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. شجاعی پیش از این در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

جام جهانی پاراتیراندازی| 3 طلا، نقره و برنز برای ایران

 

در این دوره از رقابت‌ها تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید، محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد و نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار (71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید
  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی
  • جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد، مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد/ مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • مدال نقره پاراتیراندازی در جام جهانی کره جنوبی