Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:30:12 GMT

پرتاب کوکتل مولوتف به سوی سفارت کوبا در پاریس

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۵۸۱

پرتاب کوکتل مولوتف به سوی سفارت کوبا در پاریس

وزیر خارجه کوبا با مقصر دانستن واشنگتن در کارزارهای مداوم علیه کشورش و تشویق رفتارهای اعتراضی و فراخوان برای خشونت، اعلام کرد: سفارت کوبا در پاریس هدف حمله با کوکتل مولوتف قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا در توئیتی نوشت، سفارت کشورش در پاریس هدف حمله با کوکتل مولوتف قرار گرفته اما جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز خبر بین‌المللی وزارت خارجه کوبا نیز بعدا اعلام کرد که در این حمله که گزارش شده حوالی نیمه شب دوشنبه رخ داد، سه کوکتل مولوتف پرتاب شد که دو تای آن به سفارت برخورد کرد. همچنین پرتاب این مواد آتش‌زا، باعث وقوع حریق در سفارت شد.

مرکز خبری وزارت خارجه کوبا همچنین گزارش کرد، دیپلمات‌های این کشور با حضور ماموران آتش نشانی و پلیس از محل نجات یافتند.

رودریگز در توئیتش دولت واشنگتن را مقصر این حمله دانست و نوشت: من دولت ایالات متحده را مسئول این کارزار ادامه‌دار علیه کشورم می‌دانم که با تشویق چنین رفتارهایی و فراخوان برای خشونت صورت گرفته است.

هاوانا، دولت واشنگتن را دخیلی در کارزار رسانه اجتماعی برای دامن زدن به ناآرامی‌ها در کوبا می‌داند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، تعدادی از سفارتخانه‌های کوبا در برخی از کشورها اخیرا هدف حملاتی قرار گرفته‌اند و این در حالی رخ داده که اعتراضات در کوبا علیه دولت این کشور از اوایل ماه جاری میلادی شکل گرفته است.

معترضان همین اواخر بر روی خیابان مقابل سفارت کوبا در واشنگتن دی.سی عبارت "کوبا را آزاد کنید" نقاشی کرده بودند.

این اعتراضات ضد دولت کوبا یکی از بزرگترین تجمعات در تاریخ این کشور است که اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد و معترضان به کمبود مواد غذایی و دارویی و عدم واکنش مناسب به پاندمی کرونا و افزایش قیمت‌ها معترض هستند.

ده‌ها فعال و خبرنگار از زمان آغاز اعتراضات دستگیر و دستکم یک تن کشته شده است.

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا در پی این اعتراضات، سیاست خفقان آور دولت واشنگتن علیه هاوانا را عامل این اعتراضات دانسته و گفته است: از یک طرف من را تحریم می‌کنید و از طرف دیگر می‌خواهید خود را نجات دهنده بزرگ اعلام کنید، آیا این ریاکاری و دو رویی نیست؟ تحریم‌ها را بردارید و خواهید دید که این مردمی که اینطور با رسانه‌های اجتماعی تهییج‌شان کردید قادر به انجام چه کارهایی هستند.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما یکسری از تحریم‌ها علیه کوبا برداشته شد اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ این تحریم‌ها بار دیگر به جای اول بازگشت.

کوبا مدعی است که واشنگتن کارزار تهییج در رسانه اجتماعی را برای بی ثبات کردن این کشور حوزه دریای کارائیب به راه انداخته که با شدیدترین بحران اقتصادی ناشی از کرونا روبرو شده است.

در همین حال، ایالت متحده و ۲۰ کشور دیگر بیانیه‌ای را روز دوشنبه امضا کرده و از کوبا خواستند تا به حقوق و آزادی‌های جهانی مربوط به مردم این کشور از جمله آزادی جریان اطلاعات برای تمامی کوبایی‌ها احترام بگذارد.

اتریش، برزیل، کلمبیا، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، اکوادور، استونی، گوآتمالا، یونان،‌ هندوراس، اسرائیل،‌ لتونی، لیتوانی، کوزوو، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، کره جنوبی و اوکراین این بیانیه را امضا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كوبا اعتراضات کوبا کروناویروس کوکتل مولوتف خارجه کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد