Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:49:09 GMT

باید بیمارستان‌های طب سنتی در کشور تاسیس شوند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۶۷۵

باید بیمارستان‌های طب سنتی در کشور تاسیس شوند

یک متخصص طب سنتی با اشاره به لزوم ترویج و توسعه طب سنتی طبق ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری گفت: دولت جدید باید در راستای ارتقای سلامت جامعه با برخوردی عالمانه، به فکر نظام طب سنتی باشد و "بیمارستان‌های طب سنتی" در سطح کشور ایجاد کند. - اخبار اجتماعی -

دکتر علی‌اصغر زنده‌دل در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم با اشاره به تقابل پیدا و پنهان وزارت بهداشت با طب سنتی و لزوم ترویج و توسعه طب سنتی طبق ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: مهمترین کاری که امروز وزارت بهداشت و رئیس‌جمهور جدید باید به آن فکر کنند این است که باید طب سنتی  را در ایران نهادینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی ابراز کرد: نهایی کردن با این هدف که آموزش طب سنتی به شکل آکادمیک برای مردم و علاقمندان به آن گذاشته شود یا یک واحد اجباری در دانشگاه‌ها ایجاد کنند یا به شکل دانشگاه و دانشکده  طب سنتی همراه با پژوهشکده‌های طب سنتی در گسترش آن نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه مانند بسیاری از کشورهای با سابقه طب سنتی، ایران قابلیت ایجاد و گسترش پژهشکده‌ها و دانشگاه‌های طب سنتی را دارد، ادامه داد: در سفر و تحقیق از کشورهایی که سابقه‌ای از طب سنتی داشتند، متوجه شدم که  پایه و اساس طب سنتی بیشتر این کشورها، طب اخلاطی ایران است.

این متخصص بیوتکنولوژی ژنتیک دفاعی با تاکید بر اینکه همه دنیا با طب ایرانی آشناست اما خود ایرانی‌ها هیچ آشنایی با آن ندارند، گفت: وقتی طب ایرانی در دنیا حتی در چین و هند و اروپا اینقدر معروف است، در وزارت بهداشت ایران با آن چالش وجود دارد و درب مطب‌های طب سنتی را یکی‌یکی می‌بندند و خیلی زشت و زننده با درمانگران و پزشکان طب ایرانی و اسلامی برخورد می‌کنند طوریکه انگار با یک مجرم برخورد می‌شود!

این محقق طب ایرانی ـ اسلامی با بیان اینکه باید به شکل آکادمیک با طب سنتی برخورد شود، افزود: باید به فکر راه‌اندازی یک نظام  طب سنتی باشند تا کسانی که در این حوزه فعال هستند درجه‌بندی شوند و استاد از غیر استاد و حکیم از درمانگر مشخص شود؛ کسی که یک  هفته آموزش دیده با کسی که تمام عمرش در دانشگاه‌ها درس خوانده و تدریس کرده، تفکیک شود و محقق و استاد و درمانگا و متخصص دارای عنوان شوند تا هر کسی به خودش اجازه اهانت به فعالان این حوزه را ندهد یا عده‌ای به فکر سودجویی نباشند.

وی با اشاره به  برخوردهای قضایی بی‌ضابطه و قانونی که با مراکز طب ایرانی و اسلامی می‌شود، گفت: این برخوردها معمولا سلیقگی است و مهمترین کاری که دولت جدید می‌تواند انجام دهد این است که وارد عرصه علمی شود یعنی به علم احترام بگذارد چرا که در مکاتب  علمی و معروف دنیا هیچکدام به پای طب سنتی ایرانی نمی‌رسد.

زنده دل با اشاره به سرمنشا این چالش‌ها بیان کرد: این امر تعارض منافع است چرا که با منفعت پزشکی مخالفت می‌شود و آنها را زیر سؤال می‌برد مثلا متخصصی برای درمان درد زانویی آنرا جراحی می‌کند و 60 میلیون تومان دریافت می‌کند اما همین فرد می‌تواند با مراجعه به طب سنتی با 20 هزار تومان داروی ساده گیاهی و علت‌یابی بیماری درمان می‌شود.

این متخصص بیوتکنولوژی ژنتیک دفاعی گفت: من با داشتن این مدرک، کار طب سنتی می‌کنم چرا که با این درمان و تحقیقاتی که روی طب اصیل ایرانی کرده‌ام در درمان بیماران موفق شده‌ام؛ بیمارانی داشته‌ام که سالها از یک بیماری رنج می‌بردند اما با یک درمان ساده سنتی و داروی گیاهی درمان شده‌اند حتی پزشکان متخصص بسیاری  به عنوان بیمار داشته‌ام که خودشان برای درمان به طب سنتی مراجعه کرده‌اند و درمان شده‌اند بعد وزارت بهداشت خصمانه و جاهلانه با این طب اصیل برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت جدید باید در راستای ارتقای سلامت جامعه با برخوردی عالمانه، به فکر نظام طب سنتی باشد و "بیمارستان‌‌های طب سنتی" در سطح کشور ایجاد کند و پزشکان را براساس یک سازمان و دستورالعمل‌های سازمانی انتخاب کند؛ کوچکترین بیمارستان‌های ما از بزرگترین بیمارستان‌های سنتی هند و چین پردرآمدتر خواهند بود؛ هندی که 50 سال است نظام طب سنتی و بیمارستان‌های تخصصی طب سنتی دارد چرا که طب ایرانی واقعا غنی است و در هیچ بعد علمی، چیزی کم ندارد.

زنده‌دل متذکر شد: سازمان جهانی بهداشت خود جداگانه طب آلترناتیو را در همه دنیا بزرگ کرده و پشتیبانی می‌کند اما در ایران اینطور نیست؛ زمانی استادانی بیشتر مطرح بودند و پزشکانی بزرگ و باسواد محسوب می‌شدند که بیشترین مطالعه را  روی کتاب‌های غربی داشتند اما کرونا به ما یاد داد آنهایی که زیاد درس غربی‌ها را خوانده‌اند باسواد نیستند بلکه آنهایی که ایده دارند و براساس علوم علمی، پاسخگو هستند، بزرگ محسوب می‌شوند و این درسی است که طب سنتی به ما می‌دهد.

لزوم تشکیل "کمیته حقیقت‌یاب" برای بررسی چرایی مخالفت با به‌کارگیری طب سنتی در بدنه وزارت بهداشت"ترویج واقعی طب سنتی" منافع برخی در حوزه بیمارستانی و درمانی را بر باد می‌دهد!چرا تشکیل "سازمان طب سنتی" ضروری و اجتناب‌ناپذیر است؟!"وزارت بهداشت" نامادری نامهربان "طب سنتی"بازخوانی/ چرا ترویج و توسعه "طب سنتی" از طریق وزارت بهداشت ممکن نیست؟بازخوانی/ آقای رئیس‌جمهور! میزان استفاده از طب سنتی در بخش بیمارستانی کرونا همچنان صفر است!بازخوانی/ استفاده 92درصدی چین از طب سنتی برای مهار کامل کرونا/ میزان استفاده از "طب سنتی" در بیمارستانهای ایران همچنان "صفر!"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی وزارت بهداشت طب سنتی وزارت بهداشت وزارت بهداشت طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاه جوانی در طب سنتی هند

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه آب بشقابی، در طب سنتی هند، به گیاه جوانی شهرت دارد. تمام بخش‌های این گیاه شامل ریشه، برگ‌ها، میوه‌ها و ساقه‌های رونده مصارف درمانی متعدد دارند.

 این گیاه در افزایش حافظه در کودکان، عقب مانده ذهنی، درمان پسوریازیس، زخم‌های تفلیس، درماتیسم، افزایش قدرت و نیروی جسمانی، حیات بخشی مجدد به نورون‌های آسیب دیده، فعالیت آنتی اکسیدانی بالا، تحریک سنتز کلاژن در بافت‌های آسیب دیده و بهبودی جریان خون، درمان اگزما و نهایتا بهبودی رنگ بدن، جوانی، افزایش حافظه و بهبودی هوش و افزایش طول عمر، شادابی و سلامتی را تضمین می‌نماید. 

کپسول گیاهی سنتلاتی اس تی با داشتن عصاره و پودر برگ گیاه آب بشقابی در حداقل زمان باعث تقویت قوای عمومی بدن، احساس شادابی، نیروی جوانی و افزایش راندمان کاری می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند