Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان روز سه‌شنبه اظهار داشت: در راستای تعیین محدوده و ضوابط اختصاصی، طرح پژوهشی و مطالعاتی حفاظت و احیای بافت تاریخی مرکز استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه بجنورد، اجرای این طرح را بر عهده دارد عنوان کرد: ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای این امر اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستوفیان با اشاره به اینکه این پژوهش برای نخستین بار برای بافت تاریخی بجنورد انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون مطالعات تعیین ضوابط و عرصه و حریم به‌صورت تک اثر از جمله برای بافت تاریخی سبزه‌میدان انجام گرفته و در گستره تمامی بافت شهری نبوده است.

وی با بیان اینکه ﺿﻮﺍﺑﻂ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻭ ﺍﺣﯿﺎی ﺑﺎﻓﺖ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺩﺭ طرح‌های ﺟﺎﻣﻊ، ﺗﻔﺼﯿﻠﯽ ﻭ طرح‌های ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻤﺮﺍﻥ مورد توجه است، افزود: ﺍﯾﻦ ﺿﻮﺍﺑﻂ ﻫﺪﺍﯾتگر ﺩﺭ تمامی طرح‌ها شامل ﻃﺮﺡ‌ﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﻣﺮﻣﺖ ﻭ ﺍﺣﯿﺎی ﺑﺎﻓﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ، طرح‌های ﻣﻮﺿﻌﯽ ﻭ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﻣﺮﻣﺖ ﺷﻬﺮﯼ، ﺻﺪﻭﺭ پروانه‌های ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩه ﺍﺑﻼﻏﯽ، ﻣﺼﻮﺑﺎﺕ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻧﻤﺎ و ﻣﻨﻈﺮ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﯼ است.

از هزار و ۳۱۵ اثر تاریخی شناخته شده خراسان شمالی ۶۵۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که ۵۱۱ مورد آن اثر تاریخی، ۵۴ اثر طبیعی، ۷۵ اثر ناملموس و ۲۰ اثر منقول تاریخی است.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی میراث فرهنگی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی میراث فرهنگی بجنورد خراسان شمالی میراث فرهنگی اعتبارات بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی