Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله مرادی در نشست با اعضای منتخب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر سنندج، فقر، مواد مخدر، قاچاق و نارسایی های قومی را از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دانست و افزود: شوراها می‌توانند در حل مسایل اجتماعی و فرهنگی دخیل باشند، همچنین خدمت به مناطق فقیرنشین و دورافتاده در حاشیه شهرها فراموش نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان خواستار بررسی معضلات شهر در شورای فرهنگ عمومی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آسیب‌های اجتماعی شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۸ معضل اجتماعی در شهر سنندج شناسایی شده است اظهار کرد: حل معضلات اساسی در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمومی و عمرانی می‌تواند به موفقیت شورا کمک کند.

وی وظایف شوراهای اسلامی شهر را بسیار وسیع و گسترده توصیف کرد و اظهار کرد: ۹۰ درصد کارهای شورا به موضوع شهرداری و مسایل شهری و عمرانی اختصاص یافته در حالیکه اختیارات شوراها فراتر از مسائل شهرداری است.

الله مرادی اعتمادسازی در بین مردم از سوی شوراهای شهر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کم کاری برخی مدیران موجب سلب اعتماد مردم شده و نتیجه آن را در انتخابات دیدیم که نیاز است اعضای منخب دور ششم این اعتماد از دست رفته را به مردم بازگردانند.

به گفته وی، مردم کردستان تشنه خدمت‌اند و با خدمت به مردم می‌توان به فضای اعتمادسازی و آرامش روانی در جامعه کمک کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان رضایتمندی مردم را مرهون ایجاد آرامش روانی و نیز ایجاد نشاط اجتماعی و امنیت روانی را نیازمند فعالیت‌های فرهنگی در جامعه دانست و بر ترویج نمادهای ارزشی و ملی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه معروفات در جامعه مورد غفلت واقع شده است، خواستار ترویج معروفات و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی در سطح شهر شد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان بر فراهم کردن بسترهای ورود سرمایه گذار به داخل استان تاکید کرد.

الله مرادی مطالبه گری مسائل و مشکلات جامعه از ادارات دولتی را یکی دیگر از وظایف شوراها دانست و گفت: شوراهای شهر باید در جهت حل مشکلاتی مانند آب و فاضلاب شهری، برق و گاز حرکت کنند.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای انقلابی در جامعه مایه خیر و برکت است، اظهار کرد: اعضای شورای شهر انقلابی هستند و شورا می تواند پرچمدار جهادی، انقلابی و مردمی باشد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: شورا یک رکن اساسی از حکومت‌های مردمی است فلذا می‌توانند نقش اساسی و تاثیرگذاری در مسایل شهری ایفا کنند.

به گفته وی، حضور مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی پیامدهای مثبتی بدنبال داشته و کمترین مشکل برای نظام ایجاد کرده و بازخورد سیاسی امنیتی کمتری داشته است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: وظایف شوراها شوراها اولویت کاری مسایل فرهنگی معروف و نهی از منکر کردستان دبیر ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است

عباس شیری درباره دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب امسال نیز مانند سال‌های دیگر همزمان با هفته کارگری افتخار دیدارشان را به جامعه کارگران دادند و نکات کلیدی و ارزنده‌ای را بیان کردند که باید اجرایی شود.

وی افزود: همان‌گونه که رهبری بیان کردند کارگران ستون تولید هستند؛ از این رو باید با رفع موانع تولید زمینه جهش تولید با مشارکت مردم و بخصوص نیروی کار فراهم شود.

این نماینده جامعه کارگری با اشاره به موضوع امنیت شغلی کارگران، گفت: امنیت شغلی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری است و باید زمینه‌های ایجاد امنیت شغلی در کشورمان بسترسازی شود؛ یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگران حضور اتباع خارجی بدون مجوز است که باید ساماندهی آنها به شدت مورد توجه قرار گیرد.

شیری بیمه کارگران را یکی دیگر از مطالبه‌های کارگری عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب تاکید کردند که سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که شامل کارگر و غیر کارگر می‌شود، مدت‌ها پیش ابلاغ شده منتها کارهایی که باید انجام شود، درست و کامل انجام نشده است؛ از این رو این موضوع باید از سوی متولیان امر پیگیری شود.

وی عنوان کرد: حدود نیم میلیون کارگر ساختمانی در صف دریافت بیمه هستند که متاسفانه نه‌تنها کاری برای آنها انجام نشده، بلکه بیمه ۴۰۰ هزار نفر دیگر در سال‌های گذشته قطع شده بود.

رئیس کانون انجمن‏‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه کارگران با جان و دل پای کار هستند، گفت: امسال حقوق کارگران به ۱۱ میلیون تومان می‌رسد هر چند این رقم پاسخگوی هزینه‌های جاری و معیشتی خانواده‌های کارگری نیست، اما همیشه پای کار بوده‌اند و در مقابل تحریم‌ها و مشکلات ایستادگی کردند.

شیری خاطر نشان کرد: برای ایجاد انگیزه و امید در بین کارگران نیاز است تا کارفرمایان و دستگاه‌هایی اجرایی آستین همت بالا بزنند و با قراردادن مزایا و سایر رفاهیات از مشکلات آنان بکاهند.

 هزاران نفر از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است