Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:50:52 GMT

زندانی محکوم به قصاص در خوی از چوبه دار رهایی یافت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۹۳۴

زندانی محکوم به قصاص در خوی از چوبه دار رهایی یافت

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حالیکه در سحرگاه اجرای حکم قصاص همه شرایط برای اجرای حکم قصاص نفس قاتل ۲۷ ساله آماده و قاتل پای چوبه دار حاضر شده بود، برکت عید غدیر شامل حال این جوان شد و اولیای دم مرحوم مقتول با اقدامی الهی و آسمانی از خون نور دیده خویش گذشتند تا برکت غدیر چوبه دار قاتل را به درخت زندگی بدل کند و محکوم‌علیه حیاتی نو بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر عتباتی با اشاره به اینکه این هفتمین سازش در پرونده های قصاص نفس استان است، افزود: این پرونده که در دادگاه کیفری شهرستان خوی رسیدگی و حکم قصاص نفس قاتل صادر و در دیوان عالی کشور هم قطعی و استیذان قصاص نفس هم انجام شده بود.

وی بیان کرد: با مساعی و تلاش‌های مجموعه قضایی و بهره‌گیری از ظرفیت هسته‌های بخشایش و معتمدین محلی اولیای دم مرحوم مقتول با گذشت از خون فرزند خود حیاتی دوباره به محکوم علیه بخشیدند.

وی اضافه کرد: عمل به فرمایشات قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) در ایجاد صلح و سازش بین مردم به اندازه‌ای ارزشمند است که خداوند متعال اجر ثواب اخروی آن را خود تقبل فرموده است.

 رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در این گونه قتلها که بدون انگیزه یا نقشه قبلی و فقط به صرف هیجانات و عصبانیت‌های لحظه‌ای و اتفاقی، حادث می‌شوند حصول سازش و رضایت امری پسندیده هست و تلاش برای بازگرداندن این افراد نهایت انسانیت و اسلامیت را به نمایش می‌گذارد.

قصاص از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند؛ تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ایرنا ارومیه دیوان عالی کشور قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ایرنا ارومیه آذربایجان غربی ایرنا ارومیه دیوان عالی کشور قرآن کریم قصاص نفس حکم قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: میز های خدمت این هفته 07 اردیبهشت ماه 1403  با حضور مدیران کل کمیته امداد - جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی آذربایجان غربی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،  شهردار منطقه 2 ارومیه ،  معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی و مسئول بسیج کارگران استان تشکیل  می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • ۲۵۰ زندانی درآذربایجان غربی تا آخراردیبهشت آزاد می شوند
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !