Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انستیتوفینلای کوبا ضمن تشریح سابقه همکاری با انستیتوپاستور ایران در تولید واکسن و همچنین همکاریهای مشترک در ساخت واکسن کووید-۱۹،با بیان اینکه خوشحالم که اعلام کنم اثربخشی این واکسن در کارآزمایی بالینی سوم در کوبا ۹۱.۲ درصد نشان داده شده است، گفت: با مشخص شدن نتایج فاز ۳ کارآزمایی بالینی در ایران در هفته های آینده و بر اساس یافته‌های مشترک ایران و کوبا، می توان مستندات قوی را برای ارائه به سازمان جهانی بهداشت جهت گرفتن مجوزهای لازم از این سازمان بین الملی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، پرفسور ویسنته ورز بنکومو_ رئیس انستیتو فینلای کوبا در نشستی خبری با محوریت همکاری های مشترک با ایران برای تولید واکسن کرونا که با حضور دکتر علیرضا بیگلری - رییس انستیتوپاستور ایران برگزار شد، گفت: موسسه انستیتو فینلای که مسوولیتش را دارم بیش از ۳۰ سال پیش برای کنترل اپیدمی‌های مختلف مخصوصا مننژیت B تاسیس شد و واکسن‌های مختلف را در دهه‌های اخیر هم در سطح کوبا و هم در سطح بین المللی تولید کرده است. در حقیقت فلسفه شکل‌گیری انستیتو فنیلای بر اساس تولید اولیه واکسن پنوموکوک بود و بعد از تولید موفق آن دولت کوبا تصمیم گرفت که برای ارتقای این موسسه واکسن ساز سرمایه گذاری کند.

همکاری ایران و کوبا در تولید واکسن پنوموکوک

وی افزود: فیدل کاسترو که رییس جمهور ما بود به طور خاص خودش نقش خیلی موثری برای رشد موسسه داشت تا به وضعیت فعلی برسد. در سال‌های بعد فعالیتی که ما داشتیم تولید واکسن برای کودکان را داشتیم و به طور خاص هموفیلوس آنفلوآنزا را تولید کردیم که اکنون در حال استفاده از آن هستیم. واکسن فعلی که در حقیقت بر اساس همکاری مشترک با طرف ایرانی پیش می‌رود اولین واکسن کرونایی است که بر پایه شیمی بنا نهاده شده است؛ و این همان چارچوبی است که برای واکسن پنوموکوک هم استفاده کردیم و ۱۵ سال طول کشید تا این پلتفرم تولید واکسن را راه اندازی کنیم. ابتدای شکل‌گیری همین واکسن هم( پنوموکوک) بر پایه همکاری مشترک با انستیتوپاستور ایران بود.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکل و چالش جدی این بود که واکسن‌های پنوموکوک اصلی در کشور آمریکا تولید می‌شود و این برای ایران و کوبا دسترسی به واکسن را با چالش جدی مواجه می‌کرد؛ بنابراین به خاطر این چالش که شامل تحریمهای کشور آمریکا بود، تصمیم گرفتیم همکاری مشترک ایران و کوبا را رقم بزنیم که هر دو از چالش‌های تحریمی تحت تاثیر بودند و واکسن پنوموکوک را برای کودکان تولید کنیم. بنابراین اولین همکاری ما با انستیتو پاستور ایران حدود چهار سال پیش برای واکسن پنوموکوک شکل گرفت و این همکاری علمی و تکنولوژی بود که هر دو موسسه به یکدیگر کمک موثری داشتند.

کووید ۱۹؛ سرآغاز همکاری جدید برای تولید واکسن علیه ویروسی ناشناخته

رییس انستیتو فینلای کوبا ادامه داد: سال گذشته درگیر پاندمی کووید۱۹ شدیم و همه ما از این اتفاق که دنیا با آن درگیر شده بود غافلگیر بودیم و می دانستیم باید پاسخ صریحی به این پاندمی دهیم و آن تجربه‌ای که در سالیان گذشته برای پنوموکوک رقم زده بودیم فرصت خوبی بود که از تجربه آن برای واکسن کووید استفاده کنیم.

وی افزود: این همکاری مشترک بر پایه واکسنی است که در کوبا "سوبرانا۲" تولید و نامیده می‌شود و "پاستوکووک" که در ایران تولید و استفاده می‌شود و هدف گذاری این واکسن پیشگیری از بیماری و حتی پیشگیری از انتقال عفونت است. الان خوشحالم که بگویم که توانستیم فاز سه کارآزمایی بالینی در کوبا را با موفقیت به پایان برسانیم و خیلی خوشحالم که اثربخشی واکسن در کشور کوبا و در کارآزمایی بالینی سوم ۹۱.۲ درصد نشان داده شده است. ۹۱.۲ درصد پیشگیری از فرم‌های علامتدار بیماری است و خوشحالم که این واکسن ۷۵ درصد در پیشگیری از عفونت و انتقال بیماری اثر داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: مهم است علاوه بر اینکه جلوی بیماری را می‌گیریم بتوانیم جلوی انتقال ویروس را هم بگیریم. این خیلی خوشحال کننده است که واکسن قوی و قابل اتکا داریم و کارآزمایی بالینی واکسن در ایران هم در چندین استان با موفقیت پیش می‌رود و بر اساس نتایج فاز ۳ کارآزمایی بالینی که در ایران انجام شد و در هفته های آینده نتایج آن مشخص می‌شود بر اساس یافته‌های مشترک ایران و کوبا آن وقت می توان مستندات قوی را برای ارائه به سازمان جهانی بهداشت برای گرفتن مجوزهای لازم از این سازمان بین الملی داشته باشیم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا واکسن پاستوکووک کارآزمایی بالینی واکسن پنوموکوک همکاری مشترک ایران و کوبا تولید واکسن ۹۱ ۲ درصد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران

معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از چهار درصد به ۱۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی‌مهری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث دو مگافارم در ری و فیروزکوه، افزود: برنامه‌ریزی اولیه برای احداث دو مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغ‌داری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه‌ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

منبع: فارس

کد خبر 747811

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال