Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:38:27 GMT

تربیت نیروی ماهر در جهاد دانشگاهی مورد انتظار است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۸۲۰

تربیت نیروی ماهر در جهاد دانشگاهی مورد انتظار است

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در دیدار رییس و معاونان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: ماهر کسی نیست که مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس می‌گیرد بلکه فردی است که در کنار تحصیلات دانشگاهی خود، مهارتی هم بیاموزد

وی گفت: این مهارت باید متناسب با استعدادهای فرد، نیاز هر منطقه و مسایل مبتلا به جامعه باشد و جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه تلفیق علم، هنر و مهارت را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی به حوزه اختیارات و وظایف جهاد دانشگاهی اشاره و بیان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در معرفی استان و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، اقدامات موثری را انجام دهد.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: تاکید ما همواره بر این است که اقدامات پژوهشی باید در راستای نیاز استان باشد و پایان‌نامه‌های دانشجویی و پژوهش‌های دانشگاهی در همین راستا تدوین شوند.

ملانوری به نقش جهاد دانشگاهی در تقویت سواد رسانه‌ای افراد جامعه اشاره کرد و افزود: ارتقای دانش رسانه‌ای به ویژه در مواجهه با فضای مجازی بسیار مهم است و در شرایط موجود برای برون‌رفت و مقابله با مسایل اجتماعی که برای دوران پساکرونا پیش‌بینی می‌شود، نیازمند طرح و برنامه هستیم.

وی با بیان اینکه گزارش اقدامات جهاد دانشگاهی، نشان‌دهنده دغدغه‌ها و حساسیت‌های این حوزه است خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی، استانی پرظرفیت است که در هر بخش از موضوعات توسعه‌ای بهترین‌ها را دارد.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشریح مزیت‌های استان در حوزه منابع انسانی، گردشگری، معدن، مرز و کشاورزی تصریح کرد: این ظرفیت‌ها از محورها و پیشران‌های توسعه استان هستند که هر کدام شاخ و برگ‌های فراوانی دارند.

وی گفت: با وجود چنین ظرفیت‌های منحصر به‌فرد و قابل توجهی، متاسفانه چون بین منابع توسعه، حوزه‌های موثر و ارتقای سطح رفاهی در استان ارتباط منطقی به وجود نیامده، خراسان جنوبی، استانی محروم شناخته شده است.

ملانوری افزود: شکل نگرفتن تفکر توسعه‌ای نیز عامل بسیار موثری در این توسعه نیافتگی است.

وی شکل‌گیری تفکر توسعه‌ای را مهمترین هدف ستاد توسعه خاوران عنوان کرد و گفت: ما در این ستاد به دنبال این هستیم که همه دستگاه‌های اجرایی را دور یک میز جمع کنیم و برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از منابع و ظرفیت‌‎ها برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اقدامات جزیره‌ای مشکل استان را حل نمی‌کند گفت: هم‌افزایی دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف در قالب مدیریت بومی و محلی، بهترین راهکار برای رفع مشکلات استان است.

وی به تشریح اقدامات ستاد توسعه پرداخت و با اشاره به اینکه تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقده وارد استان شده است اظهار داشت: در قالب این ستاد، خراسان جنوبی می‌تواند در آینده نه چندان دور ادعا کند که نه تنها هیچ نقطه محرومی ندارد، حتی می‌تواند معین چند استان دیگر هم باشد.

رییس و معاونان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار که در آستانه ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی انجام شد، به تشریح اقدامات و برنامه‌های این حوزه در زمینه‌های مختلف از جمله فرآوری محصولات استراتژیک استان پرداختند.

برچسب‌ها حمید ملانوری سواد رسانه ای خراسان جنوبی مهارت اموزی جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری سواد رسانه ای خراسان جنوبی حمید ملانوری سواد رسانه ای خراسان جنوبی مهارت اموزی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه اظهار کرد: مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان است.

وی افزود: توجه به دانشجویان یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه است.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش‌های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی وجود دارد که این مهم مگر با تلاش‌های دانشگاه‌های کشور تحقق نمی‌یافت.

عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می‌رود، چرا که در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می‌شوند.

وی ادامه داد: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

در این دیدار بسترهای توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 747636

دیگر خبرها

  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب