Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رحمن‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به صدور هشدار جوی سازمان طی چند روز آینده اشاره و اظهار کرد: این هشدار جوی از نوع زرد است که کاهش محسوس دما، بارش باران و وقوع رعد و برق و وزش باد شدید و لحظه‌ای را شامل می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هشدار جوی زرد مورد نظر طی دو مرحله در روزهای آینده روی خواهد داد، افزود: سامانه نخست مد نظر این هشدار از فردا وارد استان شده و تا هشتم مرداد فعال خواهد بود و سامانه جوی دوم طی روزهای نهم تا یازدهم فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی منطقه اثر فعالیت سامانه جوی هشدارآمیز را اغلب نقاط استان زنجان اعلام کرد و افزود: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه، آسیب در اثر اصابت صاعقه، آسیب به تاسیسات مرتفع و کم استحکام شهری و روستایی در اثر وزش باد را محتمل کرده است.

رحمن‌نیا با توصیه به مردم برای رعایت موارد احتیاطی مواقع هشدار جوی افزود: مردم در این مدت از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین ارتفاعات خودداری و از تردد در کنار درختان خشکیده و ساختمان‌های نیمه‌کاره اجتناب کنند.

کاهش ۵۱ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با تشریح وضعیت بارش در تیرماه ۱۴۰۰ افزود: میانگین بارش استان زنجان در تیرماه سال زراعی جاری ۱۰.۸ میلی متر بوده است که نسبت به متوسط بار ش بلند مدت (۵.۸ میلی متر) ۲۷ درصد افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه در بین شهرستان‌های استان، طارم با ۱۵.۷ میلی‌متر بیشترین میزان و شهرستان  خدابنده با ۷.۸ میلی‌متر کمترین میزان بارش را داشته است، افزود: مقدار بارش مرکز استان (شهرستان زنجان) ۹.۶ میلی متر بوده، که نسبت به مقدار بلند مدت ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه میزان بارش سال زراعی جاری از اول مهر ۱۳۹۹ تا پایان تیرماه ۱۴۰۰برابر با ۱۹۷.۱ میلی‌متر بوده است، تصریح کرد: این میزان بارش نسبت به میزان بارش سال گذشته ۵۱ درصد و نسبت به بارش بلند مدت ۳۸ درصد کاهش داشته است. 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به گرم‌تر شدن دماها، وضعیت دمای تیرماه ۱۴۰۰ را تشریح کرد و گفت: کمینه دمای استان زنجان در تیرماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۶.۴ درجه سلسیوس بوده  است که نسبت  به مقدار بلند مدت ۱.۷ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین دمای استان در تیرماه ۱۴۰۰ برابر با ۲۴.۷ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به مقدار بلندمدت دو درجه سلسیوس افزایش داشته است، ادامه داد: بیشینه دمای استان در مدت مشابه برابر با ۳۲.۹ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مقدار بلندمدت ۲.۳ درجه سلسیوس افزایش یافته است.

رحمن‌نیا با اشاره به اینکه بیشترین میانگین دمای استان زنجان در تیر ماه سال جاری با ۲۵.۴ درجه سلسیوس در شهرستان ایجرود به ثبت رسیده است، ادامه داد: در شهرستان زنجان هم میانگین دما ۶.۲۴ درجه سلسیوس بوده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان زنجان بارش هواشناسی درجه سلسیوس بوده افزایش داشته سال زراعی جاری مقدار بلند استان زنجان تیرماه ۱۴۰۰ دمای استان میزان بارش هشدار جوی بلند مدت میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد