Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:52:05 GMT

چه عاملی باعث انحراف از مسیر ولایت است؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۴۸۴

چه عاملی باعث انحراف از مسیر ولایت است؟

حجت الاسلام و المسلمین امیر بهشتی پور سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌‌و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در موضوع عید غدیر و ولایت که بزرگترین عید جهان اسلام و می‌توان گفت بزرگترین عید جهان هستی قرار گرفته است که خداوند متعال عیدی برتر و بالاتر از آن معرفی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ولایت، خداوند متعال دین را کامل کرده است و خداوند در آیه ۳ سوره مائده می‌فرمایند: «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً؛ امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم». یعنی با ولایت دین کامل می‌شود نه با رسالت و نبوت.

وی افزود: به ولایت تاکید زیادی شده است که پیامبر اسلام (ص) در روایتی درباره اهمیت زیاد ولایت می‌فرمایند: «اگر خداوند به انسان هزار سال عمر بدهد که طول این هزار سال را هر روز، روزه باشد و هر شب را تا صبح عبادت کند و هر روز یک کوه طلا صدقه بدهد و هر روز یک ختم قرآن بخواند و هر روز یک حج عمره به جا آورد، اما ولایت نداشته باشد خداوند متعال استخوان‌های او را خرد می‌کند و به آتش جهنم می‌ریزد»

بیشتر بخوانید

اهمیت دهه ولایت در چیست؟

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه چرا این ولایت از اهمیت بالای برخوردار است و رکن اساسی همه اعمال ما در ولایت است، بیان کرد: همه عبادت و اعمالی که انجام می‌دهیم مثل یک پوسته می‌ماند، اما ولایت مغز است که اگر مغز نباشد این پوسته کاری نمی‌تواند کند. امام صادق (ع) در روایتی فرمودند: «خداوند دین اسلام را بر ۵ ستون بنا کرده است؛ ۱_ نماز ۲_روزه ۳_حج ۴_زکات ۵_ ولایت ما اهل بیت». خداوند در چهار ستون اول تخفیف داده است، اما در ولایت هیچ رخصت و تخفیقی وجود ندارد و در هر شرایطی باید ولایت اهل بیت را داشته باشیم.

وی با اشاره به این که چرا مسئله ولایت و غدیر اهمیت دارد، گفت: پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیرالمومنین (ع) فرمودند: «علی جان هرکس ولایت تورا داشته باشد؛ هیچ گناهی نمی‌تواند به او آسیب بزند و کسی که ولایت تو را نداشته باشد؛ هیچ عبادتی نمی‌تواند به تو سود و فایده برساند». در روایت‌های مختلفی داریم که فرمودند: تمام اعمال با ولایت سنجیده می‌شود و اولین چیزی که از انسان سوال می‌شود ولایت است که اگر قبول نشود بقیه اعمال پذیرفته نمی‌شود.

 


حجت الاسلام بهشتی پور اظهار کرد: علت اینکه اسلام با ولایت کامل می‌شود این است که رکن اساسی و مغز اسلام و ریشه تمام مسائل، ولایت است و ظلمی که در زمان پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) شد این بود که مسیر اصلی انحراف پیدا کرد؛ بنابراین اختلاف ما با اهل سنت و ادیان دیگر این نیست که چگونه نماز می‌خوانند؛ اختلاف اصلی ما در مسئله ولایت است که چرا ولایت منحرف شد.

وی در پایان گفت: امیرالمومنین (ع) در روایتی فرمودند: اگر تمام مردم دنیا بر تپه‌ای از خاکستر باشند و تا روز قیامت لعنت کند کسانی را که مسیر ولایت را منحرف کردند و خاک بر سر بریزند این حق را ادا نکردند؛ چون این ظلم به آن بزرگی بود و ریشه و اساس منحرف شد نه ظواهر. اگر غدیر پذیرفته شد، اما بعد از ۷۵ روز که پیامبر اسلام (ص) از دنیا رفت، امیرالمومنین (ع) درب خانه‌ها را می‌زد و می‌فرمودند، مگر ۳ ماه پیش که با حضور ۱۲۰ هزار نفر در غدیر مراسم تنفیذ ولایت را مشاهده نکردید؟ اما به دلیل ترس و از دست دادن منافع گفتند ما چیزی مشاهده نکردیم. وقتی آن جا مسیراصلی منحرف شد، پس اصل مبانی و فروعات هم منحرف می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید غدیر خم ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت

سرهنگ "ابوالفضل کهزادی" شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی وقوع یک فقره تصادف بین یک دستگاه کامیون بنز و یک دستگاه سواری پژو در محور دره شهر در منطقه زرانگوش، بلافاصله کارشناسان پلیس راه و عوامل امدادی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه به علت شدت برخورد خودرو ها، هر ۲ خودرو دچار آتش سوزی شدند، ادامه داد: متاسفانه چهار نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرده اند.

سرهنگ کهزادی خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راه علت تامه تصادف تجاوز به چپ کامیون اعلام شده است.

 دره شهر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند