Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:42:08 GMT

تعطیلی نمازهای جمعه باعث بروز آسیب در جامعه شده است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۷۳۷

تعطیلی نمازهای جمعه باعث بروز آسیب در جامعه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ظهر امروز حجت‌الاسلام «غلامرضا حاجبی» رسما به عنوان امام جمعه جدید شهرستان قشم معرفی شد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در این آیین که در محل مصلی امام علی(ع) قشم برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد تقدیر داشته باشیم از خدمات دکتر تارم امام جمعه سابق قشم که محور وحدت و شخصیتی وارسته بودند که وفاق و همدلی جزیره را استحکام بخشید تقدیر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسانی که دارای سرنوشت مشترک هستند باید برای رستگاری تشریک مساعی داشته باشند و اهمیت این موضوع برای جامعه اسلامی دوچندان است.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: در شرایط بحرانی جهان امروز و آسیب‌های فرهنگی اخلاقی موجود که شیعه و سنی نمی‌شناسد، راهی جز وفاق دینی حول یک محور برای نجات از بحران‌ها نداریم.

خطیبی ادامه داد: تعطیلی نمازهای جمعه در برخی مناطق، موجب بروز آسیب در جامعه شده و مردم نیازمند اقامه این فریضه هستند.

وی گفت: اهمیت نمازجمعه بسیار گرانسنگ است و باید در این روز تذکر داده شود و جامعه برای قیامت آماده شوند.

امام جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: با حضور مسوولان جدید همچون مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شاهد درخشش خدمات در عرصه‌های مختلف هستیم.

به گزارش فارس، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و هیأت همراه، خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت، مسوولان شهرستانی و استانی و اعضای ستاد نمازجمعه قشم از جمله حاضران در این آیین بودند.

طی این آیین حجت‌الاسلام «غلامرضا حاجبی» به عنوان امام جمعه جدید شهرستان قشم معرفی شد.

پیش از این حجت‌الاسلام «میثم تارم» قریب به سه سال امامت جمعه این شهرستان را بر عهده داشت که پس از آن به عنوان امام جمعه شهرستان جیرفت منصوب و معارفه شد.

انتهای پیام/88050

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت امام جمعه جامعه تعطیلی امام جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

 قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدیدی برای محیط زیست دانست.

وی افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پساب‌های ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور منابع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر و حتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این مناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودرو‌های آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه همزمان در شهرستان با مشکل رو برو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودرو‌های سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است